vytisknout velikost písma Drag Race: Škoda Octavia Combi RS vs. Seat Leon ST Cupra

Drag Race: Škoda Octavia Combi RS vs. Seat Leon ST Cupra

Škoda Octavia Combi RS proti Seatu Leon ST Cupra 280. Teoreticky to je celkom jednoznačná vec, pretože Octavia má mať výkon iba 162 kW (220 koní), zatiaľ čo Leon má pod kapotou 206 kW (280 koní) a ešte k tomu navyše používa samosvorný diferenciál. Lenže v reálnej prevádzke je všetko trochu inak. Od výkonu, cez nameranú dynamiku, až po tú jednoznačnosť v prospech Seatu. Na videu je malá ukážka.

Postavili sme obidve autá vedľa seba a vyskúšali klasickú disciplínu v podobe šprintu na štvrť míle. Áno, Seat vyhral, ale rozhodne nezničil Octaviu rozdielom triedy. Mimochodom, obe autá dorazili do testu s manuálnou prevodovkou.

Kompletný článok, v ktorom nájdete výsledky merania výkonu na brzde, hodnoty zrýchlenia aj spomalenia a všetko to pekne vzájomne kryté, chystáme na budúci týždeň. Máte sa na čo tešiť, pretože v tomto prípade sa ukázalo, že skoro nič nie je tak, ako to má byť.

_DSC0913.jpg_DSC0923.jpg_DSC0930.jpg_DSC0934.jpg_DSC0962.jpg_DSC0918.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY