vytisknout velikost písma Drag Race: Škoda Octavia Combi RS vs. Seat Leon ST Cupra

Drag Race: Škoda Octavia Combi RS vs. Seat Leon ST Cupra

Škoda Octavia Combi RS proti Seatu Leon ST Cupra 280. Teoreticky to je celkom jednoznačná vec, pretože Octavia má mať výkon iba 162 kW (220 koní), zatiaľ čo Leon má pod kapotou 206 kW (280 koní) a ešte k tomu navyše používa samosvorný diferenciál. Lenže v reálnej prevádzke je všetko trochu inak. Od výkonu, cez nameranú dynamiku, až po tú jednoznačnosť v prospech Seatu. Na videu je malá ukážka.

Postavili sme obidve autá vedľa seba a vyskúšali klasickú disciplínu v podobe šprintu na štvrť míle. Áno, Seat vyhral, ale rozhodne nezničil Octaviu rozdielom triedy. Mimochodom, obe autá dorazili do testu s manuálnou prevodovkou.

Kompletný článok, v ktorom nájdete výsledky merania výkonu na brzde, hodnoty zrýchlenia aj spomalenia a všetko to pekne vzájomne kryté, chystáme na budúci týždeň. Máte sa na čo tešiť, pretože v tomto prípade sa ukázalo, že skoro nič nie je tak, ako to má byť.

_DSC0913.jpg_DSC0923.jpg_DSC0930.jpg_DSC0934.jpg_DSC0962.jpg_DSC0918.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY