vytisknout velikost písma Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Porsche pomaly chystá facelift ikonického modelu 911. Predstaviť by sa mal v polovici roka 2015 a zatiaľ čo zmeny na dizajne budú len kozmetické, obrovská revolúcia sa uskutoční v motorovom priestore. Podľa informácií britského magazínu Car by totiž všetky obyčajné modely Porsche 911 mali mať preplňovanie. 

Ako základná 911 Carrera, tak aj silnejšia Carrera S údajne dostanú turbodúchadlá a obidva modely by sa od seba mali výraznejšie odlíšiť po stránke dynamiky a výbavy. Porsche evidentne urýchlene prezbrojuje proti Mercedesu AMG GT. 

Magazín Car uvádza, že základná 911 Carrera prejde downsizingom a zníži objem plochého šesťvalca na 2,9 litra. Napriek tomu s preplňovaním dosiahne na približne rovnaký výkon ako súčasná Carrera S, teda niekam k štyrom stovkám koní. Carrera S si vraj nechá šesťvalec 3,8 l a výkon by mohol dosahovať na hodnoty cez päťsto koní. 

To auto postaví nebezpečne blízko modelu 911 Turbo, ktorý bude musieť tiež posilniť do teritória výkonu začínajúceho šestkou. Posledný klasický atmosférický model tak vraj bude iba Porsche 911 GT3, u ktorého sa očakáva aj príchod modelu GT3 RS. 

U Porsche sa chystá preplňovanie aj pre modely Boxster a Cayman, ktoré čoskoro dostanú základný plochý štvorvalec. Dôvodom sú samozrejme emisie CO2, ale mení sa aj preferencia zákazníkov, ktorí jednoducho prestávajú chcieť radiť a hľadať výkon vo vysokých otáčkach. Ľudia si zvykajú na plynulý záťah preplňovaných motorov a automobilky sa musia prispôsobiť.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY