vytisknout velikost písma Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Porsche pomaly chystá facelift ikonického modelu 911. Predstaviť by sa mal v polovici roka 2015 a zatiaľ čo zmeny na dizajne budú len kozmetické, obrovská revolúcia sa uskutoční v motorovom priestore. Podľa informácií britského magazínu Car by totiž všetky obyčajné modely Porsche 911 mali mať preplňovanie. 

Ako základná 911 Carrera, tak aj silnejšia Carrera S údajne dostanú turbodúchadlá a obidva modely by sa od seba mali výraznejšie odlíšiť po stránke dynamiky a výbavy. Porsche evidentne urýchlene prezbrojuje proti Mercedesu AMG GT. 

Magazín Car uvádza, že základná 911 Carrera prejde downsizingom a zníži objem plochého šesťvalca na 2,9 litra. Napriek tomu s preplňovaním dosiahne na približne rovnaký výkon ako súčasná Carrera S, teda niekam k štyrom stovkám koní. Carrera S si vraj nechá šesťvalec 3,8 l a výkon by mohol dosahovať na hodnoty cez päťsto koní. 

To auto postaví nebezpečne blízko modelu 911 Turbo, ktorý bude musieť tiež posilniť do teritória výkonu začínajúceho šestkou. Posledný klasický atmosférický model tak vraj bude iba Porsche 911 GT3, u ktorého sa očakáva aj príchod modelu GT3 RS. 

U Porsche sa chystá preplňovanie aj pre modely Boxster a Cayman, ktoré čoskoro dostanú základný plochý štvorvalec. Dôvodom sú samozrejme emisie CO2, ale mení sa aj preferencia zákazníkov, ktorí jednoducho prestávajú chcieť radiť a hľadať výkon vo vysokých otáčkach. Ľudia si zvykajú na plynulý záťah preplňovaných motorov a automobilky sa musia prispôsobiť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY