vytisknout velikost písma Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Porsche pomaly chystá facelift ikonického modelu 911. Predstaviť by sa mal v polovici roka 2015 a zatiaľ čo zmeny na dizajne budú len kozmetické, obrovská revolúcia sa uskutoční v motorovom priestore. Podľa informácií britského magazínu Car by totiž všetky obyčajné modely Porsche 911 mali mať preplňovanie. 

Ako základná 911 Carrera, tak aj silnejšia Carrera S údajne dostanú turbodúchadlá a obidva modely by sa od seba mali výraznejšie odlíšiť po stránke dynamiky a výbavy. Porsche evidentne urýchlene prezbrojuje proti Mercedesu AMG GT. 

Magazín Car uvádza, že základná 911 Carrera prejde downsizingom a zníži objem plochého šesťvalca na 2,9 litra. Napriek tomu s preplňovaním dosiahne na približne rovnaký výkon ako súčasná Carrera S, teda niekam k štyrom stovkám koní. Carrera S si vraj nechá šesťvalec 3,8 l a výkon by mohol dosahovať na hodnoty cez päťsto koní. 

To auto postaví nebezpečne blízko modelu 911 Turbo, ktorý bude musieť tiež posilniť do teritória výkonu začínajúceho šestkou. Posledný klasický atmosférický model tak vraj bude iba Porsche 911 GT3, u ktorého sa očakáva aj príchod modelu GT3 RS. 

U Porsche sa chystá preplňovanie aj pre modely Boxster a Cayman, ktoré čoskoro dostanú základný plochý štvorvalec. Dôvodom sú samozrejme emisie CO2, ale mení sa aj preferencia zákazníkov, ktorí jednoducho prestávajú chcieť radiť a hľadať výkon vo vysokých otáčkach. Ľudia si zvykajú na plynulý záťah preplňovaných motorov a automobilky sa musia prispôsobiť.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY