vytisknout velikost písma Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Dostanú nakoniec všetky Porsche 911 preplňovanie?

Porsche pomaly chystá facelift ikonického modelu 911. Predstaviť by sa mal v polovici roka 2015 a zatiaľ čo zmeny na dizajne budú len kozmetické, obrovská revolúcia sa uskutoční v motorovom priestore. Podľa informácií britského magazínu Car by totiž všetky obyčajné modely Porsche 911 mali mať preplňovanie. 

Ako základná 911 Carrera, tak aj silnejšia Carrera S údajne dostanú turbodúchadlá a obidva modely by sa od seba mali výraznejšie odlíšiť po stránke dynamiky a výbavy. Porsche evidentne urýchlene prezbrojuje proti Mercedesu AMG GT. 

Magazín Car uvádza, že základná 911 Carrera prejde downsizingom a zníži objem plochého šesťvalca na 2,9 litra. Napriek tomu s preplňovaním dosiahne na približne rovnaký výkon ako súčasná Carrera S, teda niekam k štyrom stovkám koní. Carrera S si vraj nechá šesťvalec 3,8 l a výkon by mohol dosahovať na hodnoty cez päťsto koní. 

To auto postaví nebezpečne blízko modelu 911 Turbo, ktorý bude musieť tiež posilniť do teritória výkonu začínajúceho šestkou. Posledný klasický atmosférický model tak vraj bude iba Porsche 911 GT3, u ktorého sa očakáva aj príchod modelu GT3 RS. 

U Porsche sa chystá preplňovanie aj pre modely Boxster a Cayman, ktoré čoskoro dostanú základný plochý štvorvalec. Dôvodom sú samozrejme emisie CO2, ale mení sa aj preferencia zákazníkov, ktorí jednoducho prestávajú chcieť radiť a hľadať výkon vo vysokých otáčkach. Ľudia si zvykajú na plynulý záťah preplňovaných motorov a automobilky sa musia prispôsobiť.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY