vytisknout velikost písma Dongfeng Aeolus A9 je nový čínsky luxusný sedan založený na Citroëne C5

Novinku poháňa zatiaľ preplňovaný štvorvalec 1,8 l, ale počíta sa aj s motormi V6. Dongfeng patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel v Číne.
Dongfeng Aeolus A9 je nový čínsky luxusný sedan založený na Citroëne C5

Francúzsky koncern PSA Peugeot-Citroën spolupracuje na dôležitom čínskom trhu s automobilkou Dongfeng, v ktorej vyrába svoje autá a poskytuje niektoré technológie a predovšetkým platformy aj Číňanom. Dongfeng tiež zaplatil 800 miliónov eur za 14% podiel v PSA.

dongfeng_aeolus_a9_2.jpegdongfeng_aeolus_a9_4.jpegdongfeng_aeolus_a9_5.jpeg
Dongfeng Aeolus A9 stojí na platforme súčasného Citroënu C5 a vyrába sa aj na rovnakej linke v čínskom Wu-Chane. Je to už druhý model, ktorý vznikol v spolupráci s PSA

Značka Dongfeng si teraz vypožičala platformu súčasného Citroënu C5 a začala na nej vyrábať luxusný sedan Aeolus A9. Výroba prebieha súčasne s Citroënom C5 na rovnakej linke vo Wu-Anne. Je to už druhý model Dongfeng vyvinutý v spolupráci s PSA.

Novinku Dongfeng Aeolus A9 poháňa zatiaľ preplňovaný štvorvalec 1,8 l, ale počíta sa aj s motormi V6. Automatická prevodovka je štandardom. Automobilka Dongfeng patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel v Číne, na osobné autá sa orientuje iba od roku 2009, a práve tie vznikajú pod značkou Aeolus.

Ťahúňom predajov je crossover Aeolus AX7 a dokonca Číňania vyrábajú aj plne elektrické auto Aeolus A30L. Spolu s koncernom PSA potom Dongfeng Aeolus vyvinul a teraz vyrába ešte menší sedan L6 založený na platforme Citroënu C4.

dongfeng_aeolus_a9_3.jpegdongfeng_aeolus_a9_1.jpegdongfeng_aeolus_a9.jpeg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY