vytisknout velikost písma Dongfeng Aeolus A9 je nový čínsky luxusný sedan založený na Citroëne C5

Novinku poháňa zatiaľ preplňovaný štvorvalec 1,8 l, ale počíta sa aj s motormi V6. Dongfeng patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel v Číne.
Dongfeng Aeolus A9 je nový čínsky luxusný sedan založený na Citroëne C5

Francúzsky koncern PSA Peugeot-Citroën spolupracuje na dôležitom čínskom trhu s automobilkou Dongfeng, v ktorej vyrába svoje autá a poskytuje niektoré technológie a predovšetkým platformy aj Číňanom. Dongfeng tiež zaplatil 800 miliónov eur za 14% podiel v PSA.

dongfeng_aeolus_a9_2.jpegdongfeng_aeolus_a9_4.jpegdongfeng_aeolus_a9_5.jpeg
Dongfeng Aeolus A9 stojí na platforme súčasného Citroënu C5 a vyrába sa aj na rovnakej linke v čínskom Wu-Chane. Je to už druhý model, ktorý vznikol v spolupráci s PSA

Značka Dongfeng si teraz vypožičala platformu súčasného Citroënu C5 a začala na nej vyrábať luxusný sedan Aeolus A9. Výroba prebieha súčasne s Citroënom C5 na rovnakej linke vo Wu-Anne. Je to už druhý model Dongfeng vyvinutý v spolupráci s PSA.

Novinku Dongfeng Aeolus A9 poháňa zatiaľ preplňovaný štvorvalec 1,8 l, ale počíta sa aj s motormi V6. Automatická prevodovka je štandardom. Automobilka Dongfeng patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel v Číne, na osobné autá sa orientuje iba od roku 2009, a práve tie vznikajú pod značkou Aeolus.

Ťahúňom predajov je crossover Aeolus AX7 a dokonca Číňania vyrábajú aj plne elektrické auto Aeolus A30L. Spolu s koncernom PSA potom Dongfeng Aeolus vyvinul a teraz vyrába ešte menší sedan L6 založený na platforme Citroënu C4.

dongfeng_aeolus_a9_3.jpegdongfeng_aeolus_a9_1.jpegdongfeng_aeolus_a9.jpeg
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY