vytisknout velikost písma Dongfeng Aeolus A9 je nový čínsky luxusný sedan založený na Citroëne C5

Novinku poháňa zatiaľ preplňovaný štvorvalec 1,8 l, ale počíta sa aj s motormi V6. Dongfeng patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel v Číne.
Dongfeng Aeolus A9 je nový čínsky luxusný sedan založený na Citroëne C5

Francúzsky koncern PSA Peugeot-Citroën spolupracuje na dôležitom čínskom trhu s automobilkou Dongfeng, v ktorej vyrába svoje autá a poskytuje niektoré technológie a predovšetkým platformy aj Číňanom. Dongfeng tiež zaplatil 800 miliónov eur za 14% podiel v PSA.

dongfeng_aeolus_a9_2.jpegdongfeng_aeolus_a9_4.jpegdongfeng_aeolus_a9_5.jpeg
Dongfeng Aeolus A9 stojí na platforme súčasného Citroënu C5 a vyrába sa aj na rovnakej linke v čínskom Wu-Chane. Je to už druhý model, ktorý vznikol v spolupráci s PSA

Značka Dongfeng si teraz vypožičala platformu súčasného Citroënu C5 a začala na nej vyrábať luxusný sedan Aeolus A9. Výroba prebieha súčasne s Citroënom C5 na rovnakej linke vo Wu-Anne. Je to už druhý model Dongfeng vyvinutý v spolupráci s PSA.

Novinku Dongfeng Aeolus A9 poháňa zatiaľ preplňovaný štvorvalec 1,8 l, ale počíta sa aj s motormi V6. Automatická prevodovka je štandardom. Automobilka Dongfeng patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel v Číne, na osobné autá sa orientuje iba od roku 2009, a práve tie vznikajú pod značkou Aeolus.

Ťahúňom predajov je crossover Aeolus AX7 a dokonca Číňania vyrábajú aj plne elektrické auto Aeolus A30L. Spolu s koncernom PSA potom Dongfeng Aeolus vyvinul a teraz vyrába ešte menší sedan L6 založený na platforme Citroënu C4.

dongfeng_aeolus_a9_3.jpegdongfeng_aeolus_a9_1.jpegdongfeng_aeolus_a9.jpeg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY