vytisknout velikost písma Dodge Viper údajne dostane kompresor a ponúkne 800 koní

Dodge Viper údajne dostane kompresor a ponúkne 800 koní

Automobilka Dodge vymýšľa, čo s klesajúcim odbytom legendárneho Viperu. Kým počiatky sa zdali veľmi optimistické, záujem opadol a zákazníci radšej berú nové modely. Najväčšou konkurenciou pre Viper je paradoxne príbuzný Charger Hellcat a Challenger Hellcat.

Súčasný Viper vsádza na klasický atmosférický desaťvalec 8,4 l s výkonom 640 koní, čo je síce veľmi pekné číslo, ale brutálnych viac ako 700 koní z preplňovaných osemvalcových modelov Hellcat je ešte lepšia hodnota. A Dodge vraj podľa stránok Allpar.com zvažuje, že by model Viper posilnil.

Automobilka údajne už testuje, aké sú hranice platformy Viperu a s preplňovaním desaťvalca teoreticky je možné ísť až na výkon tisíc koní. To by bolo úplne šialené! Lenže problémom je potom chladenie a predovšetkým prevodovka. A nápor takého výkonu a krútiaceho momentu by si tiež vyžiadal ďalšie zosilnenie konštrukcie vozidla.

Dodge nemá v arzenáli skriňu, ktorá by zvládla viac ako 900 Nm a vošla sa do Vipera. Súčasná prevodovka Tremec TR6060 dokáže len 880 Nm. Ani najsilnejšia prevodovka Tremec Magnum XL, ktorú má Dodge k dispozícii, nezvládne viac ako 950 Nm a navyše sa nezmestí do Vipera. Musel by byť prepracovaný interiér a podlaha vozidla.

Ak teda vôbec Dodge postaví silnejší a rýchlejší Viper, vyzerá to, že viac ako 800 koní neponúkne. Aj tak to ale bude veľmi pekné číslo a rozhodne budeme sledovať, čo z toho nakoniec vznikne.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY