vytisknout velikost písma Dodge Viper sa pomaly lúči. Automobilka už neprijíma objednávky

Dodge Viper končí kvôli bezpečnostným normám.
Dodge Viper sa pomaly lúči. Automobilka už neprijíma objednávky

Legendárny americký športiak Dodge Viper sa budúci rok prestane vyrábať a predávať. Dôvodom sú nové americké bezpečnostné predpisy, ktoré vyžadujú povinné bočné a hlavové airbagy vo všetkých nových áutách. Lenže s niečím takým sa pri návrhu Viperu nepočítalo, airbagy sa dovnútra už proste nevojdú. A tak Dodge Viper skončí.

Automobilka prestala teraz prijímať objednávky na Viper a postupne sa pripravuje na jeho koniec. Už pred časom bolo oznámené, že sa chystá špeciálna edícia na rozlúčku, ale Dodge ešte presne nevie, koľko áut bude mať vlastne k dispozícii. Odhaduje sa necelých dvesto kusov, ktoré zatiaľ nemajú svojho majiteľa.

Koncern FCA Fiat-Chrysler, pod ktorý Dodge spadá, síce o nástupcovi uvažuje, ale ešte sa nevie iste, kedy má doraziť a čo bude mať pod kapotou. K dispozícii je platforma Alfy Romeo a prinajmenšom teoreticky je možné použitie základu od Ferrari vrátane motorov.

Dodge Viper sa začal predávať v roku 1992 s atmosférickým desaťvalcom. Pôvodne dával z objemu 8,0 l výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 630 Nm. Dnes má Dodge Viper desaťvalec 8,4 l, výkon 480 kW (653 k) a krútiaci moment 813 Nm. Celkovo sa od roku 1992 vyrobilo približne 31 500 Viperov, k tomu vzniklo niekoľko konceptov, zákazkových áut a závodných špeciálov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY