vytisknout velikost písma Dodge Viper sa pomaly lúči. Automobilka už neprijíma objednávky

Dodge Viper končí kvôli bezpečnostným normám.
Dodge Viper sa pomaly lúči. Automobilka už neprijíma objednávky

Legendárny americký športiak Dodge Viper sa budúci rok prestane vyrábať a predávať. Dôvodom sú nové americké bezpečnostné predpisy, ktoré vyžadujú povinné bočné a hlavové airbagy vo všetkých nových áutách. Lenže s niečím takým sa pri návrhu Viperu nepočítalo, airbagy sa dovnútra už proste nevojdú. A tak Dodge Viper skončí.

Automobilka prestala teraz prijímať objednávky na Viper a postupne sa pripravuje na jeho koniec. Už pred časom bolo oznámené, že sa chystá špeciálna edícia na rozlúčku, ale Dodge ešte presne nevie, koľko áut bude mať vlastne k dispozícii. Odhaduje sa necelých dvesto kusov, ktoré zatiaľ nemajú svojho majiteľa.

Koncern FCA Fiat-Chrysler, pod ktorý Dodge spadá, síce o nástupcovi uvažuje, ale ešte sa nevie iste, kedy má doraziť a čo bude mať pod kapotou. K dispozícii je platforma Alfy Romeo a prinajmenšom teoreticky je možné použitie základu od Ferrari vrátane motorov.

Dodge Viper sa začal predávať v roku 1992 s atmosférickým desaťvalcom. Pôvodne dával z objemu 8,0 l výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 630 Nm. Dnes má Dodge Viper desaťvalec 8,4 l, výkon 480 kW (653 k) a krútiaci moment 813 Nm. Celkovo sa od roku 1992 vyrobilo približne 31 500 Viperov, k tomu vzniklo niekoľko konceptov, zákazkových áut a závodných špeciálov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY