vytisknout velikost písma Dodge Viper budúcnosti má stále desaťvalec a až 2600 koní

V základnej "cestnej" verzii modelu SRT Tomahawk S je desaťvalec naladený na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonom má auto s hmotnosťou len 919 kg výkon 1007 koní. Maximálna rýchlosť prekračuje 400 km/h.
Dodge Viper budúcnosti má stále desaťvalec a až 2600 koní
Zoznam kapitol
  1. SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
  2. Fotogaléria: SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Ak sa budete chcieť prejsť americkým superšportom budúcnosti, počkajte si do tohtoročného leta. V pretekárskom simulátore Gran Turismo 6 sa objaví nový model z radu Vision Gran Turismo a tentoraz sa na jeho tvorbe podieľala automobilka Dodge, respektíve vývojové centrum koncernu Fiat-Chrysler.

Dodge SRT vision GT (11).jpgDodge SRT vision GT (12).jpgFantázii sa medze nekladú a virtuálne prostredie poskytuje takmer neobmedzené možnosti. Preto môže mať Dodge Viper budúcnosti napríklad 2600 koní a maximálku 650 km/h

Inžinieri americkej automobilky pripravili pre hráčov svoju predstavu, ako by mohol vyzerať (a jazdiť) ikonický Dodge Viper v roku 2035. Chceli ale tiež použiť "prijateľné" technológie blízkej budúcnosti, napriek tomu je model SRT Tomahawk Vision Gran Turismo poriadne sci-fi.

Karoséria je vyrobená z grafénovej mikroštruktúry, čo je supertenká forma uhlíkového kompozitu. Jadrom vozidla je sedemlitrový desaťvalec s rozovretím valcov v uhle 144°. Poháňa zadné kolesá, ale predným kolesám asistuje pneumatický motor. Ten využíva energiu stlačeného vzduchu, ktorý má ale vo vozidle aj ďalšie uplatnenie.

Nielen, že stlačený vzduch funguje ako dodatočný zdroj energie a pohonu, ale ovláda aj podvozok (auto sa nakláňa do zákrut podobne ako nový Mercedes S Coupé), prvky aktívnej aerodynamiky a dokonca zásobuje aj pretlakový oblek vodiča, lebo vozidlo vraj generuje preťaženie ako prúdová stíhačka.

Dodge SRT vision GT (26).jpgDodge SRT vision GT (27).jpgNajextrémnejšia verzia vraj generuje také preťaženie, že vodič musí byť vybavený
pretlakovým oblekom, podobne ako pilot stíhačky

V základnej "cestnej" verzii modelu SRT Tomahawk S je desaťvalec naladený na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonom má auto s hmotnosťou len 919 kg výkon 1007 koní. Maximálna rýchlosť prekračuje 400 km/h.

Ďalší stupeň určený na okruhy sa volá SRT Tomahawk GTS-R. Jeho motor má už 1137 koní a spolu s pneumatickým pohonom prednej nápravy je k dispozícii až 1450 koní výkonu. Hmotnosť vozidla je len 663 kg a maximálna rýchlosť dosahuje na 483 km/h.

Na stiahnutie bude aj experimentálna verzia SRT Tomahawk X, ktorej motor sa točí do 14 500 ot./min., má výkon 2168 koní a celkom má vozidlo až 2590 koní, keď sa spoja obidva typy pohonu dohromady. Maximálna rýchlosť je vraj 650 km/h a práve v tomto modeli musí byť pilot vybavený pretlakovým oblekom.

Schválne si tento článok niekde schovajte a v roku 2035 sa na neho opäť pozrieme. Uvidíme, či bude mať Dodge Viper tej doby aspoň 1500 koní, hmotnosť pod 700 kg a maximálku skoro 500 km/h...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY