vytisknout velikost písma Dodge Viper budúcnosti má stále desaťvalec a až 2600 koní

V základnej "cestnej" verzii modelu SRT Tomahawk S je desaťvalec naladený na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonom má auto s hmotnosťou len 919 kg výkon 1007 koní. Maximálna rýchlosť prekračuje 400 km/h.
Dodge Viper budúcnosti má stále desaťvalec a až 2600 koní
Zoznam kapitol
  1. SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
  2. Fotogaléria: SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Ak sa budete chcieť prejsť americkým superšportom budúcnosti, počkajte si do tohtoročného leta. V pretekárskom simulátore Gran Turismo 6 sa objaví nový model z radu Vision Gran Turismo a tentoraz sa na jeho tvorbe podieľala automobilka Dodge, respektíve vývojové centrum koncernu Fiat-Chrysler.

Dodge SRT vision GT (11).jpgDodge SRT vision GT (12).jpgFantázii sa medze nekladú a virtuálne prostredie poskytuje takmer neobmedzené možnosti. Preto môže mať Dodge Viper budúcnosti napríklad 2600 koní a maximálku 650 km/h

Inžinieri americkej automobilky pripravili pre hráčov svoju predstavu, ako by mohol vyzerať (a jazdiť) ikonický Dodge Viper v roku 2035. Chceli ale tiež použiť "prijateľné" technológie blízkej budúcnosti, napriek tomu je model SRT Tomahawk Vision Gran Turismo poriadne sci-fi.

Karoséria je vyrobená z grafénovej mikroštruktúry, čo je supertenká forma uhlíkového kompozitu. Jadrom vozidla je sedemlitrový desaťvalec s rozovretím valcov v uhle 144°. Poháňa zadné kolesá, ale predným kolesám asistuje pneumatický motor. Ten využíva energiu stlačeného vzduchu, ktorý má ale vo vozidle aj ďalšie uplatnenie.

Nielen, že stlačený vzduch funguje ako dodatočný zdroj energie a pohonu, ale ovláda aj podvozok (auto sa nakláňa do zákrut podobne ako nový Mercedes S Coupé), prvky aktívnej aerodynamiky a dokonca zásobuje aj pretlakový oblek vodiča, lebo vozidlo vraj generuje preťaženie ako prúdová stíhačka.

Dodge SRT vision GT (26).jpgDodge SRT vision GT (27).jpgNajextrémnejšia verzia vraj generuje také preťaženie, že vodič musí byť vybavený
pretlakovým oblekom, podobne ako pilot stíhačky

V základnej "cestnej" verzii modelu SRT Tomahawk S je desaťvalec naladený na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonom má auto s hmotnosťou len 919 kg výkon 1007 koní. Maximálna rýchlosť prekračuje 400 km/h.

Ďalší stupeň určený na okruhy sa volá SRT Tomahawk GTS-R. Jeho motor má už 1137 koní a spolu s pneumatickým pohonom prednej nápravy je k dispozícii až 1450 koní výkonu. Hmotnosť vozidla je len 663 kg a maximálna rýchlosť dosahuje na 483 km/h.

Na stiahnutie bude aj experimentálna verzia SRT Tomahawk X, ktorej motor sa točí do 14 500 ot./min., má výkon 2168 koní a celkom má vozidlo až 2590 koní, keď sa spoja obidva typy pohonu dohromady. Maximálna rýchlosť je vraj 650 km/h a práve v tomto modeli musí byť pilot vybavený pretlakovým oblekom.

Schválne si tento článok niekde schovajte a v roku 2035 sa na neho opäť pozrieme. Uvidíme, či bude mať Dodge Viper tej doby aspoň 1500 koní, hmotnosť pod 700 kg a maximálku skoro 500 km/h...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY