vytisknout velikost písma Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Pre veľa ľudí je absolútne zásadná veľkosť úložného priestoru a spotreba paliva. Napriek tomu nechcú zľaviť z dynamiky. No tak prečo stále kupovať nudné kombíky, keď môžete mať napríklad Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE? Volá sa to EcoDiesel HFE, tak to predsa musí byť ekologické a zároveň to pôjde za päť litrov.

Alebo nie? Dodge Ram je klasický zástupca stredných amerických pick-upov, ktoré sa v USA predávajú rovnako dobre ako u nás Octavie Combi. Sú to predovšetkým pracovné nástroje, ale často fungujú ako auto, s ktorým sa vozí aj rodina z farmy za nákupmi a kultúrou do malomesta na americkom stredozápade.

3389093572096424384.jpg20460765701227181608.jpg163050992852115244.jpg
Skrátka HFE znamená High Fuel Efficiency a naznačuje nízku spotrebu pohonných hmôt

Klasickú voľbou bol vždycky osemvalec, ale poslednou dobou Američania riešia spotrebu a prichádzajú na chuť dieselom. Ani Dodge Ram nechce nechať nič na náhodu a nasadzuje nový motor. Je to trojlitrový šesťvalec s označením HFE (High Fuel Efficiency je novo skratka pre ekologicky zamerané modely) a automobilka sľubuje spotrebu 8,1 litra na 100 km mimo mesto, čo je veľmi pekná hodnota na americké pomery.

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE poskytuje solídny výkon 179 kW (243 koní) a krútiaci moment 570 Nm. Sila putuje štandardne na zadné kolesá cez osemstupňový automat. Spotrebe má pomáhať aj systém stop-štart, aktívna aerodynamika či adaptívny podvozok, ktorý pri diaľničnej rýchlosti zníži vozidlo a tým aj aerodynamický odpor.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY