vytisknout velikost písma Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Pre veľa ľudí je absolútne zásadná veľkosť úložného priestoru a spotreba paliva. Napriek tomu nechcú zľaviť z dynamiky. No tak prečo stále kupovať nudné kombíky, keď môžete mať napríklad Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE? Volá sa to EcoDiesel HFE, tak to predsa musí byť ekologické a zároveň to pôjde za päť litrov.

Alebo nie? Dodge Ram je klasický zástupca stredných amerických pick-upov, ktoré sa v USA predávajú rovnako dobre ako u nás Octavie Combi. Sú to predovšetkým pracovné nástroje, ale často fungujú ako auto, s ktorým sa vozí aj rodina z farmy za nákupmi a kultúrou do malomesta na americkom stredozápade.

3389093572096424384.jpg20460765701227181608.jpg163050992852115244.jpg
Skrátka HFE znamená High Fuel Efficiency a naznačuje nízku spotrebu pohonných hmôt

Klasickú voľbou bol vždycky osemvalec, ale poslednou dobou Američania riešia spotrebu a prichádzajú na chuť dieselom. Ani Dodge Ram nechce nechať nič na náhodu a nasadzuje nový motor. Je to trojlitrový šesťvalec s označením HFE (High Fuel Efficiency je novo skratka pre ekologicky zamerané modely) a automobilka sľubuje spotrebu 8,1 litra na 100 km mimo mesto, čo je veľmi pekná hodnota na americké pomery.

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE poskytuje solídny výkon 179 kW (243 koní) a krútiaci moment 570 Nm. Sila putuje štandardne na zadné kolesá cez osemstupňový automat. Spotrebe má pomáhať aj systém stop-štart, aktívna aerodynamika či adaptívny podvozok, ktorý pri diaľničnej rýchlosti zníži vozidlo a tým aj aerodynamický odpor.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY