vytisknout velikost písma Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Pre veľa ľudí je absolútne zásadná veľkosť úložného priestoru a spotreba paliva. Napriek tomu nechcú zľaviť z dynamiky. No tak prečo stále kupovať nudné kombíky, keď môžete mať napríklad Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE? Volá sa to EcoDiesel HFE, tak to predsa musí byť ekologické a zároveň to pôjde za päť litrov.

Alebo nie? Dodge Ram je klasický zástupca stredných amerických pick-upov, ktoré sa v USA predávajú rovnako dobre ako u nás Octavie Combi. Sú to predovšetkým pracovné nástroje, ale často fungujú ako auto, s ktorým sa vozí aj rodina z farmy za nákupmi a kultúrou do malomesta na americkom stredozápade.

3389093572096424384.jpg20460765701227181608.jpg163050992852115244.jpg
Skrátka HFE znamená High Fuel Efficiency a naznačuje nízku spotrebu pohonných hmôt

Klasickú voľbou bol vždycky osemvalec, ale poslednou dobou Američania riešia spotrebu a prichádzajú na chuť dieselom. Ani Dodge Ram nechce nechať nič na náhodu a nasadzuje nový motor. Je to trojlitrový šesťvalec s označením HFE (High Fuel Efficiency je novo skratka pre ekologicky zamerané modely) a automobilka sľubuje spotrebu 8,1 litra na 100 km mimo mesto, čo je veľmi pekná hodnota na americké pomery.

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE poskytuje solídny výkon 179 kW (243 koní) a krútiaci moment 570 Nm. Sila putuje štandardne na zadné kolesá cez osemstupňový automat. Spotrebe má pomáhať aj systém stop-štart, aktívna aerodynamika či adaptívny podvozok, ktorý pri diaľničnej rýchlosti zníži vozidlo a tým aj aerodynamický odpor.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY