vytisknout velikost písma Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Pre veľa ľudí je absolútne zásadná veľkosť úložného priestoru a spotreba paliva. Napriek tomu nechcú zľaviť z dynamiky. No tak prečo stále kupovať nudné kombíky, keď môžete mať napríklad Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE? Volá sa to EcoDiesel HFE, tak to predsa musí byť ekologické a zároveň to pôjde za päť litrov.

Alebo nie? Dodge Ram je klasický zástupca stredných amerických pick-upov, ktoré sa v USA predávajú rovnako dobre ako u nás Octavie Combi. Sú to predovšetkým pracovné nástroje, ale často fungujú ako auto, s ktorým sa vozí aj rodina z farmy za nákupmi a kultúrou do malomesta na americkom stredozápade.

3389093572096424384.jpg20460765701227181608.jpg163050992852115244.jpg
Skrátka HFE znamená High Fuel Efficiency a naznačuje nízku spotrebu pohonných hmôt

Klasickú voľbou bol vždycky osemvalec, ale poslednou dobou Američania riešia spotrebu a prichádzajú na chuť dieselom. Ani Dodge Ram nechce nechať nič na náhodu a nasadzuje nový motor. Je to trojlitrový šesťvalec s označením HFE (High Fuel Efficiency je novo skratka pre ekologicky zamerané modely) a automobilka sľubuje spotrebu 8,1 litra na 100 km mimo mesto, čo je veľmi pekná hodnota na americké pomery.

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE poskytuje solídny výkon 179 kW (243 koní) a krútiaci moment 570 Nm. Sila putuje štandardne na zadné kolesá cez osemstupňový automat. Spotrebe má pomáhať aj systém stop-štart, aktívna aerodynamika či adaptívny podvozok, ktorý pri diaľničnej rýchlosti zníži vozidlo a tým aj aerodynamický odpor.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY