vytisknout velikost písma Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Dodge Ram EcoDiesel je úsporné a praktické rodinné auto po americky

Pre veľa ľudí je absolútne zásadná veľkosť úložného priestoru a spotreba paliva. Napriek tomu nechcú zľaviť z dynamiky. No tak prečo stále kupovať nudné kombíky, keď môžete mať napríklad Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE? Volá sa to EcoDiesel HFE, tak to predsa musí byť ekologické a zároveň to pôjde za päť litrov.

Alebo nie? Dodge Ram je klasický zástupca stredných amerických pick-upov, ktoré sa v USA predávajú rovnako dobre ako u nás Octavie Combi. Sú to predovšetkým pracovné nástroje, ale často fungujú ako auto, s ktorým sa vozí aj rodina z farmy za nákupmi a kultúrou do malomesta na americkom stredozápade.

3389093572096424384.jpg20460765701227181608.jpg163050992852115244.jpg
Skrátka HFE znamená High Fuel Efficiency a naznačuje nízku spotrebu pohonných hmôt

Klasickú voľbou bol vždycky osemvalec, ale poslednou dobou Američania riešia spotrebu a prichádzajú na chuť dieselom. Ani Dodge Ram nechce nechať nič na náhodu a nasadzuje nový motor. Je to trojlitrový šesťvalec s označením HFE (High Fuel Efficiency je novo skratka pre ekologicky zamerané modely) a automobilka sľubuje spotrebu 8,1 litra na 100 km mimo mesto, čo je veľmi pekná hodnota na americké pomery.

Dodge Ram 1500 EcoDiesel HFE poskytuje solídny výkon 179 kW (243 koní) a krútiaci moment 570 Nm. Sila putuje štandardne na zadné kolesá cez osemstupňový automat. Spotrebe má pomáhať aj systém stop-štart, aktívna aerodynamika či adaptívny podvozok, ktorý pri diaľničnej rýchlosti zníži vozidlo a tým aj aerodynamický odpor.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY