vytisknout velikost písma Dodge Charger SRT Hellcat prichádza ako najrýchlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat prichádza ako najrýchlejší sériový sedan
Zoznam kapitol
  1. Dodge Charger SRT Hellcat, Videá
  2. Fotogaléria

Po dvojdverovom Challengeri SRT Hellcat bol predstavený aj štvordverový sedan Charger ktorý používa podobnú techniku​​. Pod kapotou teda nájdeme kompresorom preplňovaný osemvalec s výkonom 527 kW (717 k) a krútiacim momentom 881 Nm. Automobilka o novom Chargeri SRT Hellcat hovorí ako o najrýchlejšom sériovo vyrábanom sedane sveta.

Zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, šprint na štvrť míle zvládne ostrý Charger za jedenásť sekúnd a maximálka vozidla sa zastaví na 328 km/h. To sú parametre, ktoré môže BMW M5 len ticho závidieť a ktoré prekonajú aj kdejaký superšport.

Hmotnosť vozidla dosahuje na 2114 kg, pričom jej rozloženie na nápravy má pomer 54/46. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, motor spolupracuje výhradne s osemstupňovým automatom.

Rovnako ako tomu je pri Challengeri, bude mať aj tu majiteľ k dispozícii dva kľúče. Čierny sprístupní iba 500 koní, červený potom dá k dispozícii maximum. Zároveň je k dispozícii ešte špeciálny režim pre prípady, že by ste museli vozidlo požičať niekomu, komu tak celkom nedôverujete. Tento režim sa aktivuje a deaktivuje pomocou štvormiestneho kódu. Po jeho aktivácii je znížený výkon motora, otáčky sa dostanú maximálne na štyri tisíc, ESC je zapnuté a veci ako Launch Control zostanú neprístupné.

Predaj sa začne v prvom štvrťroku budúceho roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY