vytisknout velikost písma Dodge Charger SRT Hellcat prichádza ako najrýchlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat prichádza ako najrýchlejší sériový sedan
Zoznam kapitol
  1. Dodge Charger SRT Hellcat, Videá
  2. Fotogaléria

Po dvojdverovom Challengeri SRT Hellcat bol predstavený aj štvordverový sedan Charger ktorý používa podobnú techniku​​. Pod kapotou teda nájdeme kompresorom preplňovaný osemvalec s výkonom 527 kW (717 k) a krútiacim momentom 881 Nm. Automobilka o novom Chargeri SRT Hellcat hovorí ako o najrýchlejšom sériovo vyrábanom sedane sveta.

Zrýchlenie z nuly na 60 mph (96 km/h) je otázkou 3,7 s, šprint na štvrť míle zvládne ostrý Charger za jedenásť sekúnd a maximálka vozidla sa zastaví na 328 km/h. To sú parametre, ktoré môže BMW M5 len ticho závidieť a ktoré prekonajú aj kdejaký superšport.

Hmotnosť vozidla dosahuje na 2114 kg, pričom jej rozloženie na nápravy má pomer 54/46. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, motor spolupracuje výhradne s osemstupňovým automatom.

Rovnako ako tomu je pri Challengeri, bude mať aj tu majiteľ k dispozícii dva kľúče. Čierny sprístupní iba 500 koní, červený potom dá k dispozícii maximum. Zároveň je k dispozícii ešte špeciálny režim pre prípady, že by ste museli vozidlo požičať niekomu, komu tak celkom nedôverujete. Tento režim sa aktivuje a deaktivuje pomocou štvormiestneho kódu. Po jeho aktivácii je znížený výkon motora, otáčky sa dostanú maximálne na štyri tisíc, ESC je zapnuté a veci ako Launch Control zostanú neprístupné.

Predaj sa začne v prvom štvrťroku budúceho roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY