vytisknout velikost písma Dodge Charger s faceliftom dostal impozantný predok (+40x foto)

Chrysler na autosalóne v New Yorku predstavil modernizované prevedenie svojho kultového "svalnatého" sedanu.
Dodge Charger s faceliftom dostal impozantný predok (+40x foto)

Od konca tohto roku bude k dispozícii Dodge Charger vo vylepšenej verzii pre modelový rok 2015. Najvýznamnejšou a na prvý pohľad najnápadnejšou novinkou je prepracovaný predok v štýle menšieho radu Dodge Dart alias Alfa Romeo Giulietta. Maska chladiča je užšia a zaoblené hlavné svetlomety dostali výrazné krivky LED denného svietenia, ktoré vozidlu dodávajú na agresívnom dojme. Technológia LED využíva aj zadné svetlá a vo verziách SXT a R / T aj predné hmlovky.

Dodge Charger 2015 36.jpgDodge Charger 2015 39.jpgDodge Charger 2015 14.jpgDodge Charger 2015 15.jpgDodge Charger 2015 13.jpgDodge Charger 2015 16.jpg
Facelift Chargeru priniesol predovšetkým výraznejší predok

Hoci to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať, Charger má údajne pre rok 2015 všetky karosárske diely nové. Verzia Charger R/T má vzadu trojdielnu odtrhovú hranu a dvadsaťpalcové liate ráfiky. Omladenia sa dočkala paleta ponúkaných farieb a prevedení interiéru, nový je trojramenný športový volant, sedempalcový monitor uprostred prístrojového štítu alebo elektronický volič samočinnej prevodovky.

Dodge Charger 2015 07.jpgDodge Charger 2015 04.jpgDodge Charger 2015 08.jpgDodge Charger 2015 09.jpgDodge Charger 2015 10.jpgDodge Charger 2015 11.jpg
Interiér sa dočkal napríklad nového volantu a prepracovaného prístrojového štítu

Základným motorom pre Dodge Charger 2015 je osvedčený šesťvalec Chrysler Pentastar V6 3,6 l s výkonom 218 kW pri 6 350 ot./min. a krútiacim momentom 353 Nm pri 4 800 ot./min. K dispozícii je ale aj osemvalec HEMI V8 5,7 l s výkonom 276 kW a krútiacim momentom 535 Nm, s ktorým Charger R/T zrýchli z 0 na 96 km/h za 5 s. Štandardom pre obidva motory je samočinná osemstupňová prevodovka TorqueFlight. O verzii SRT zatiaľ informácie nemáme, ale aj tej by sa mal facelift týkať.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY