vytisknout velikost písma Dodge Charger s faceliftom dostal impozantný predok (+40x foto)

Chrysler na autosalóne v New Yorku predstavil modernizované prevedenie svojho kultového "svalnatého" sedanu.
Dodge Charger s faceliftom dostal impozantný predok (+40x foto)

Od konca tohto roku bude k dispozícii Dodge Charger vo vylepšenej verzii pre modelový rok 2015. Najvýznamnejšou a na prvý pohľad najnápadnejšou novinkou je prepracovaný predok v štýle menšieho radu Dodge Dart alias Alfa Romeo Giulietta. Maska chladiča je užšia a zaoblené hlavné svetlomety dostali výrazné krivky LED denného svietenia, ktoré vozidlu dodávajú na agresívnom dojme. Technológia LED využíva aj zadné svetlá a vo verziách SXT a R / T aj predné hmlovky.

Dodge Charger 2015 36.jpgDodge Charger 2015 39.jpgDodge Charger 2015 14.jpgDodge Charger 2015 15.jpgDodge Charger 2015 13.jpgDodge Charger 2015 16.jpg
Facelift Chargeru priniesol predovšetkým výraznejší predok

Hoci to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať, Charger má údajne pre rok 2015 všetky karosárske diely nové. Verzia Charger R/T má vzadu trojdielnu odtrhovú hranu a dvadsaťpalcové liate ráfiky. Omladenia sa dočkala paleta ponúkaných farieb a prevedení interiéru, nový je trojramenný športový volant, sedempalcový monitor uprostred prístrojového štítu alebo elektronický volič samočinnej prevodovky.

Dodge Charger 2015 07.jpgDodge Charger 2015 04.jpgDodge Charger 2015 08.jpgDodge Charger 2015 09.jpgDodge Charger 2015 10.jpgDodge Charger 2015 11.jpg
Interiér sa dočkal napríklad nového volantu a prepracovaného prístrojového štítu

Základným motorom pre Dodge Charger 2015 je osvedčený šesťvalec Chrysler Pentastar V6 3,6 l s výkonom 218 kW pri 6 350 ot./min. a krútiacim momentom 353 Nm pri 4 800 ot./min. K dispozícii je ale aj osemvalec HEMI V8 5,7 l s výkonom 276 kW a krútiacim momentom 535 Nm, s ktorým Charger R/T zrýchli z 0 na 96 km/h za 5 s. Štandardom pre obidva motory je samočinná osemstupňová prevodovka TorqueFlight. O verzii SRT zatiaľ informácie nemáme, ale aj tej by sa mal facelift týkať.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY