vytisknout velikost písma Dodge Charger s faceliftom dostal impozantný predok (+40x foto)

Chrysler na autosalóne v New Yorku predstavil modernizované prevedenie svojho kultového "svalnatého" sedanu.
Dodge Charger s faceliftom dostal impozantný predok (+40x foto)

Od konca tohto roku bude k dispozícii Dodge Charger vo vylepšenej verzii pre modelový rok 2015. Najvýznamnejšou a na prvý pohľad najnápadnejšou novinkou je prepracovaný predok v štýle menšieho radu Dodge Dart alias Alfa Romeo Giulietta. Maska chladiča je užšia a zaoblené hlavné svetlomety dostali výrazné krivky LED denného svietenia, ktoré vozidlu dodávajú na agresívnom dojme. Technológia LED využíva aj zadné svetlá a vo verziách SXT a R / T aj predné hmlovky.

Dodge Charger 2015 36.jpgDodge Charger 2015 39.jpgDodge Charger 2015 14.jpgDodge Charger 2015 15.jpgDodge Charger 2015 13.jpgDodge Charger 2015 16.jpg
Facelift Chargeru priniesol predovšetkým výraznejší predok

Hoci to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať, Charger má údajne pre rok 2015 všetky karosárske diely nové. Verzia Charger R/T má vzadu trojdielnu odtrhovú hranu a dvadsaťpalcové liate ráfiky. Omladenia sa dočkala paleta ponúkaných farieb a prevedení interiéru, nový je trojramenný športový volant, sedempalcový monitor uprostred prístrojového štítu alebo elektronický volič samočinnej prevodovky.

Dodge Charger 2015 07.jpgDodge Charger 2015 04.jpgDodge Charger 2015 08.jpgDodge Charger 2015 09.jpgDodge Charger 2015 10.jpgDodge Charger 2015 11.jpg
Interiér sa dočkal napríklad nového volantu a prepracovaného prístrojového štítu

Základným motorom pre Dodge Charger 2015 je osvedčený šesťvalec Chrysler Pentastar V6 3,6 l s výkonom 218 kW pri 6 350 ot./min. a krútiacim momentom 353 Nm pri 4 800 ot./min. K dispozícii je ale aj osemvalec HEMI V8 5,7 l s výkonom 276 kW a krútiacim momentom 535 Nm, s ktorým Charger R/T zrýchli z 0 na 96 km/h za 5 s. Štandardom pre obidva motory je samočinná osemstupňová prevodovka TorqueFlight. O verzii SRT zatiaľ informácie nemáme, ale aj tej by sa mal facelift týkať.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY