vytisknout velikost písma Dodge Challenger SRT Hellcat prichádza, má cez 600 koní (+ 50x foto)

Je to najsilnejší Challenger všetkých čias. "Pekelná mačka" v rámci faceliftu posilnil na viac než 600 koní...
Dodge Challenger SRT Hellcat prichádza, má cez 600 koní (+ 50x foto)

A predsa to ide! Automobilka Dodge predstavuje modernizované prevedenie svojho špičkového Challengera vo verziách Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat, ktoré prinášajú ešte silnejšie motory pre ešte väčšie potešenie z jazdy. Väčšina modifikácií pochádza z Challengera 2015 prezentovaného tento rok v New Yorku, zmenil sa tak styling prednej a zadnej časti karosérie a výbava interiéru pokročila do vyššej úrovne.

Dodge Challenger SRT Hellcat 18.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 19.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 20.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 17.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 08.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 09.jpg
Nové modely Dodge Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat vsádzajú na výkon...

Challenger SRT Hellcat vyniká na prvý pohľad upraveným predným nárazníkom bez hmloviek, výraznejšou maskou a väčším spojlerom na veku batožinového priestoru. Obe prevedenia, teda Challenger SRT aj Challenger SRT Hellcat vyrážajú na dvadsaťpalcových kovaných ráfikoch, ktoré sú lakované na čierno a obuté do pneumatík Pirelli P Zero Nero. Hellcat prichádza zároveň s dvojdielnymi brzdovými kotúčmi Brembo s priemerom 390 mm​​, takže ide údajne o najväčšie brzdy, aké sa doteraz na vozidle Dodge Challenger objavili.

Dostupnejší Challenger SRT dostal upravený osemvalec 6.4 HEMI, ktorý posilnil o 16 koní a 6 Nm na aktuálnych 492 koní (362 kW) a 643 Nm. Prevedenie SRT Hellcat búra hranice zástavbou osemvalca 6.2 HEMI dopovaného mechanickým preplňovacím kompresorom, ktorý z jeho útrob vydoluje plných 608 koní (447 kW). Pre obidva motory je možné vyberať medzi manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou a osemstupňovým "automatom".

Dodge Challenger SRT Hellcat 23.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 27.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 24.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 32.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 38.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 40.jpg
Omladená škála prvkov multimediálnej sústavy ponúka ďalšie možnosti 

Čo sa prevedenia interiéru týka, ani jeden z typov omladenej rodiny Challenger SRT nijako výrazne nevybočuje zo štýlu stanoveného posledným faceliftom Challengera. Vyzdvihnúť treba najmä upravené pracovisko vodiča s novým prístrojovým štítom, koncernový multimediálny systém Uconnect s dotykovým displejom s uhlopriečkou 8,4 palca alebo elektronický volič samočinnej prevodovky.

Vodič sa ďalej môže tešiť na širokú škálu možností regulácie jednotlivých komponentov riadenia podvozku od tuhosti pruženia cez riadenie až po účinok systému trakcie. Hellcat je dodávaný s dvojicou transpondérov, čiernym a červeným. Kým ten prvý sa hodí pre bežné jazdenie, ten druhý z vozidla ihneď po naštartovaní vydoluje po stránke jazdných výkonov to najlepšie...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY