vytisknout velikost písma Dodge Challenger SRT Hellcat prichádza, má cez 600 koní (+ 50x foto)

Je to najsilnejší Challenger všetkých čias. "Pekelná mačka" v rámci faceliftu posilnil na viac než 600 koní...
Dodge Challenger SRT Hellcat prichádza, má cez 600 koní (+ 50x foto)

A predsa to ide! Automobilka Dodge predstavuje modernizované prevedenie svojho špičkového Challengera vo verziách Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat, ktoré prinášajú ešte silnejšie motory pre ešte väčšie potešenie z jazdy. Väčšina modifikácií pochádza z Challengera 2015 prezentovaného tento rok v New Yorku, zmenil sa tak styling prednej a zadnej časti karosérie a výbava interiéru pokročila do vyššej úrovne.

Dodge Challenger SRT Hellcat 18.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 19.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 20.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 17.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 08.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 09.jpg
Nové modely Dodge Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat vsádzajú na výkon...

Challenger SRT Hellcat vyniká na prvý pohľad upraveným predným nárazníkom bez hmloviek, výraznejšou maskou a väčším spojlerom na veku batožinového priestoru. Obe prevedenia, teda Challenger SRT aj Challenger SRT Hellcat vyrážajú na dvadsaťpalcových kovaných ráfikoch, ktoré sú lakované na čierno a obuté do pneumatík Pirelli P Zero Nero. Hellcat prichádza zároveň s dvojdielnymi brzdovými kotúčmi Brembo s priemerom 390 mm​​, takže ide údajne o najväčšie brzdy, aké sa doteraz na vozidle Dodge Challenger objavili.

Dostupnejší Challenger SRT dostal upravený osemvalec 6.4 HEMI, ktorý posilnil o 16 koní a 6 Nm na aktuálnych 492 koní (362 kW) a 643 Nm. Prevedenie SRT Hellcat búra hranice zástavbou osemvalca 6.2 HEMI dopovaného mechanickým preplňovacím kompresorom, ktorý z jeho útrob vydoluje plných 608 koní (447 kW). Pre obidva motory je možné vyberať medzi manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou a osemstupňovým "automatom".

Dodge Challenger SRT Hellcat 23.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 27.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 24.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 32.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 38.jpgDodge Challenger SRT Hellcat 40.jpg
Omladená škála prvkov multimediálnej sústavy ponúka ďalšie možnosti 

Čo sa prevedenia interiéru týka, ani jeden z typov omladenej rodiny Challenger SRT nijako výrazne nevybočuje zo štýlu stanoveného posledným faceliftom Challengera. Vyzdvihnúť treba najmä upravené pracovisko vodiča s novým prístrojovým štítom, koncernový multimediálny systém Uconnect s dotykovým displejom s uhlopriečkou 8,4 palca alebo elektronický volič samočinnej prevodovky.

Vodič sa ďalej môže tešiť na širokú škálu možností regulácie jednotlivých komponentov riadenia podvozku od tuhosti pruženia cez riadenie až po účinok systému trakcie. Hellcat je dodávaný s dvojicou transpondérov, čiernym a červeným. Kým ten prvý sa hodí pre bežné jazdenie, ten druhý z vozidla ihneď po naštartovaní vydoluje po stránke jazdných výkonov to najlepšie...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY