vytisknout velikost písma Dodge Challenger SRT Hellcat má nakoniec cez 700 koní!

Ešte žiadny sériovo vyrábaný americký muscle car neposielal na cestu taký výkon. Aspoň to teda tvrdí Chrysler o brutálnom Challengeri Hellcat.
Dodge Challenger SRT Hellcat má nakoniec cez 700 koní!
Zoznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogaléria

Chrysler oficiálne potvrdil parametre kompresorom preplňovaného osemvalca Hellcat, ktorý poháňa rovnomenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V úplne sériovom a homologizovanom prevedení posiela toto monštrum na zadné kolesá výkon 527 kW, teda pekných 717 koní.

Ani krútiaci moment s hodnotou 884 Nm neznie nejako podvyživene. Automobilka tak skutočne splnila sľuby, keď tvrdila, že Hellcat bude mať "cez 600 koní". Challenger Hellcat dostal aj zosilnenú osemstupňovú automatickú prevodovku 8HP90 miesto verzie 8HP70. Manuálny šesťkvalt potom pochádza priamo z Vipera.

Voz strávil o 35% viac času v aerodynamickom tuneli než akýkoľvek iný Chrysler a napríklad chladenie spolu s prísunom dostatku čerstvého vzduchu k motoru si vyžiadalo zásadné prepracovanie konštrukcie prednej časti auta.

Len pripomíname, že k vozidlu dostanete dva kľúčiky. Čierny dáte manželke, deťom alebo servisu, pretože dovolí používať len maximálne 500 koní. Červený kľúčik, ktorý si samozrejme necháte vo vrecku vy, potom odomkne stavidlá výkonu a dej sa vôľa božia.

Hoci sa o premotorovaných amerických autách hovorí, že vedia jazdiť len rovno a páliť gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si predsa len poradí aj so zákrutami. Dostal odlišné nastavenie podvozku a tiež poriadne brzdy. Predné kotúče Brembo teraz majú priemer 391 mm.

Síce to vzhľadom k svojej hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale tých pár desatín, ktoré stratí v zákrute, doženie brutálnou silou na rovinkách.

Dodge Challenger Hellcat je vlastne najvýkonnejší sériový muscle car všetkých čias. Keď sa pozrieme na konkurenciu, Chevrolet to dotiahol s modelom Camaro ZL1 len na ušpinených 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládol len 671 koní v modeli Shelby GT500, ak teda nepočítame špeciálny model GT500 Cobra s výkonom 850 koní, ktorý vznikol len v jedinom exemplári.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY