vytisknout velikost písma Dodge Challenger SRT Hellcat má nakoniec cez 700 koní!

Ešte žiadny sériovo vyrábaný americký muscle car neposielal na cestu taký výkon. Aspoň to teda tvrdí Chrysler o brutálnom Challengeri Hellcat.
Dodge Challenger SRT Hellcat má nakoniec cez 700 koní!
Zoznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogaléria

Chrysler oficiálne potvrdil parametre kompresorom preplňovaného osemvalca Hellcat, ktorý poháňa rovnomenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V úplne sériovom a homologizovanom prevedení posiela toto monštrum na zadné kolesá výkon 527 kW, teda pekných 717 koní.

Ani krútiaci moment s hodnotou 884 Nm neznie nejako podvyživene. Automobilka tak skutočne splnila sľuby, keď tvrdila, že Hellcat bude mať "cez 600 koní". Challenger Hellcat dostal aj zosilnenú osemstupňovú automatickú prevodovku 8HP90 miesto verzie 8HP70. Manuálny šesťkvalt potom pochádza priamo z Vipera.

Voz strávil o 35% viac času v aerodynamickom tuneli než akýkoľvek iný Chrysler a napríklad chladenie spolu s prísunom dostatku čerstvého vzduchu k motoru si vyžiadalo zásadné prepracovanie konštrukcie prednej časti auta.

Len pripomíname, že k vozidlu dostanete dva kľúčiky. Čierny dáte manželke, deťom alebo servisu, pretože dovolí používať len maximálne 500 koní. Červený kľúčik, ktorý si samozrejme necháte vo vrecku vy, potom odomkne stavidlá výkonu a dej sa vôľa božia.

Hoci sa o premotorovaných amerických autách hovorí, že vedia jazdiť len rovno a páliť gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si predsa len poradí aj so zákrutami. Dostal odlišné nastavenie podvozku a tiež poriadne brzdy. Predné kotúče Brembo teraz majú priemer 391 mm.

Síce to vzhľadom k svojej hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale tých pár desatín, ktoré stratí v zákrute, doženie brutálnou silou na rovinkách.

Dodge Challenger Hellcat je vlastne najvýkonnejší sériový muscle car všetkých čias. Keď sa pozrieme na konkurenciu, Chevrolet to dotiahol s modelom Camaro ZL1 len na ušpinených 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládol len 671 koní v modeli Shelby GT500, ak teda nepočítame špeciálny model GT500 Cobra s výkonom 850 koní, ktorý vznikol len v jedinom exemplári.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY