vytisknout velikost písma Dodge Challenger SRT Hellcat má nakoniec cez 700 koní!

Ešte žiadny sériovo vyrábaný americký muscle car neposielal na cestu taký výkon. Aspoň to teda tvrdí Chrysler o brutálnom Challengeri Hellcat.
Dodge Challenger SRT Hellcat má nakoniec cez 700 koní!
Zoznam kapitol
  1. Dodge Challenger SRT Hellcat
  2. Dodge Challenger SRT Hellcat: Fotogaléria

Chrysler oficiálne potvrdil parametre kompresorom preplňovaného osemvalca Hellcat, ktorý poháňa rovnomenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V úplne sériovom a homologizovanom prevedení posiela toto monštrum na zadné kolesá výkon 527 kW, teda pekných 717 koní.

Ani krútiaci moment s hodnotou 884 Nm neznie nejako podvyživene. Automobilka tak skutočne splnila sľuby, keď tvrdila, že Hellcat bude mať "cez 600 koní". Challenger Hellcat dostal aj zosilnenú osemstupňovú automatickú prevodovku 8HP90 miesto verzie 8HP70. Manuálny šesťkvalt potom pochádza priamo z Vipera.

Voz strávil o 35% viac času v aerodynamickom tuneli než akýkoľvek iný Chrysler a napríklad chladenie spolu s prísunom dostatku čerstvého vzduchu k motoru si vyžiadalo zásadné prepracovanie konštrukcie prednej časti auta.

Len pripomíname, že k vozidlu dostanete dva kľúčiky. Čierny dáte manželke, deťom alebo servisu, pretože dovolí používať len maximálne 500 koní. Červený kľúčik, ktorý si samozrejme necháte vo vrecku vy, potom odomkne stavidlá výkonu a dej sa vôľa božia.

Hoci sa o premotorovaných amerických autách hovorí, že vedia jazdiť len rovno a páliť gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si predsa len poradí aj so zákrutami. Dostal odlišné nastavenie podvozku a tiež poriadne brzdy. Predné kotúče Brembo teraz majú priemer 391 mm.

Síce to vzhľadom k svojej hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale tých pár desatín, ktoré stratí v zákrute, doženie brutálnou silou na rovinkách.

Dodge Challenger Hellcat je vlastne najvýkonnejší sériový muscle car všetkých čias. Keď sa pozrieme na konkurenciu, Chevrolet to dotiahol s modelom Camaro ZL1 len na ušpinených 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládol len 671 koní v modeli Shelby GT500, ak teda nepočítame špeciálny model GT500 Cobra s výkonom 850 koní, ktorý vznikol len v jedinom exemplári.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY