vytisknout velikost písma Dodge Challenger s pohonom 4x4, aj to je vidieť na show SEMA

Vedľa unikátneho farebného prevedenia a bodykitu má kupé 4x4 osemvalec 5,7 l s paketom Scat Pack 3. Do sériovej výroby sa však nechystá.
Dodge Challenger s pohonom 4x4, aj to je vidieť na show SEMA

Mopar je oficiálny úpravca vozidiel koncernu FCA Fiat-Chrysler. Na americkú tuningovú šou SEMA privezie niekoľko viac či menej šialených konceptov. Jedným z nich je kupé Dodge Challenger s upraveným osemvalcom (ako inak) a pohonom všetkých kolies.

mopar-2015-sema-lineup-011-1.jpgmopar-2015-sema-lineup-008-1.jpgmopar-2015-sema-lineup-009-1.jpgmopar-2015-sema-lineup-010-1.jpg
Dodge Challenger 4x4 je len koncept, sériová výroba sa nechystá. Pod kapotou má samozrejme upravený osemvalec. Podvozok a brzdy pochádzajú z policajného auta

Mopar a FCA ale mierni nadšenie všetkých, ktorí by si snáď chceli Dodge Challenger v štvorkolke kúpiť. Je to len koncept, nič také sa do sériovej výroby nechystá. Dodge chcel skrátka urobiť s klasickým americkým kupé niečo, čo ešte nikoho nenapadlo.

Vedľa unikátneho farebného prevedenia a bodykitu má kupé 4x4 osemvalec 5,7 l s paketom Scat Pack 3, ktorý pridáva výkon 75 koní a 60 Nm. Výsledkom sú tak hodnoty 331 kW (450 koní) a 618 Nm. Štvorkolka má aj novú osemstupňovú automatickú prevodovku Torqueflite z Chrysleru 300.

Dodge ani nezverejnil čísla zrýchlenia, najvyššej rýchlosti a spotreby paliva. Zaujímavé je, že použitý pohon všetkých kolies vychádza zo špeciálnej verzie Dodge Charger, ktorá bola vyvinutá pre potreby americkej polície. Z policajnej verzie pochádza aj posilnený podvozok, ochrana motora a brzdy.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY