vytisknout velikost písma Dodge Challenger s pohonom 4x4, aj to je vidieť na show SEMA

Vedľa unikátneho farebného prevedenia a bodykitu má kupé 4x4 osemvalec 5,7 l s paketom Scat Pack 3. Do sériovej výroby sa však nechystá.
Dodge Challenger s pohonom 4x4, aj to je vidieť na show SEMA

Mopar je oficiálny úpravca vozidiel koncernu FCA Fiat-Chrysler. Na americkú tuningovú šou SEMA privezie niekoľko viac či menej šialených konceptov. Jedným z nich je kupé Dodge Challenger s upraveným osemvalcom (ako inak) a pohonom všetkých kolies.

mopar-2015-sema-lineup-011-1.jpgmopar-2015-sema-lineup-008-1.jpgmopar-2015-sema-lineup-009-1.jpgmopar-2015-sema-lineup-010-1.jpg
Dodge Challenger 4x4 je len koncept, sériová výroba sa nechystá. Pod kapotou má samozrejme upravený osemvalec. Podvozok a brzdy pochádzajú z policajného auta

Mopar a FCA ale mierni nadšenie všetkých, ktorí by si snáď chceli Dodge Challenger v štvorkolke kúpiť. Je to len koncept, nič také sa do sériovej výroby nechystá. Dodge chcel skrátka urobiť s klasickým americkým kupé niečo, čo ešte nikoho nenapadlo.

Vedľa unikátneho farebného prevedenia a bodykitu má kupé 4x4 osemvalec 5,7 l s paketom Scat Pack 3, ktorý pridáva výkon 75 koní a 60 Nm. Výsledkom sú tak hodnoty 331 kW (450 koní) a 618 Nm. Štvorkolka má aj novú osemstupňovú automatickú prevodovku Torqueflite z Chrysleru 300.

Dodge ani nezverejnil čísla zrýchlenia, najvyššej rýchlosti a spotreby paliva. Zaujímavé je, že použitý pohon všetkých kolies vychádza zo špeciálnej verzie Dodge Charger, ktorá bola vyvinutá pre potreby americkej polície. Z policajnej verzie pochádza aj posilnený podvozok, ochrana motora a brzdy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY