vytisknout velikost písma Dočkáme sa v budúcnosti viac modelov Subaru so značkou STI?

Dočkáme sa v budúcnosti viac modelov Subaru so značkou STI?

Približne pred rokom sa zo spoločnosti Nismo oficiálne stala divízia automobilky Nissan tak, ako to poznáme napríklad od Mercedesu a AMG alebo od BMW a divízie M. Nasledovalo predstavenie Juke Nismo, 370Z Nismo a aktuálne v Ženeve tiež modelu GT-R Nismo. Kolegovia z austrálskeho servera Caradvice zamierili na ženevský stánok Subaru a vzniesli otázku, či niečo podobné náhodou neplánuje aj tento japonský konkurent automobilky Nissan. Či sa nedočkáme väčšieho počtu modelov STI.

Hovorca FHI Masato Saito odpovedal možno trochu prekvapivo. Tento nápad priamo nevylúčil, naopak ho označil za dobrý. Samozrejme na programe dňa väčší počet ostrých modelov, ale do budúcna existuje šanca, že sa tak naozaj stane. V súčasnosti sa Subaru bude sústrediť na WRX STI a občas vypustí do sveta nejakú tú edíciu tS, ako to bolo napríklad minulý rok pri BRZ.

Predstava Foresteru STI je veľmi lákavá. V kontexte európskeho trhu ale následne vyvstáva otázka, či by sa tu také auto vôbec mohlo kvôli emisným limitom predávať. Ako je známe, už teraz do Európy z rovnakého dôvodu nepôjde nové WRX.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY