vytisknout velikost písma Do parkovacieho státia zacúvajte, znížite si tak spotrebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.
Do parkovacieho státia zacúvajte, znížite si tak spotrebu paliva

Tým, že na konci jazdy zacúvate do svojho parkovacieho miesta, môžete údajne usporiť aj niekoľko stoviek eur ročne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vykonal britský Institute of Advanced Motorists. Britskí vodiči vraj tým, že zle parkujú a cúvajú len neochotne, ročne vyplytvajú približne 80 litrov benzínu. 

Hovoríte si, že je to nejaký nezmysel? Možno nie tak celkom. Prieskum ukázal, že studený motor pri cúvaní z parkovacieho miesta spotrebuje počas prvých niekoľkých sekúnd chodu zhruba dvadsať až dvadsaťpäťkrát viac paliva než studený motor auta, ktoré jednoducho odíde popredu. 

Institute of Advanced Motorist preto odporúča na konci jazdy, kedy je motor zohriaty, do parkovacieho miesta zacúvať. Je to vraj aj bezpečnejšie, pretože potom máte lepší prehľad o situácii v mieste, do ktorého vychádzate. 

Na tom určite niečo bude. IAM odporúča do kolmého státia zacúvať aj z toho dôvodu, že v prípade naliehavej potreby môžete rýchlo odísť, nech už vraj ide o vaše zdravie alebo bezpečnosť. 

Ako parkujete do kolmého státia vy? Cúvate, alebo nabiehate popredu? Napíšte nám do komentárov pod článkom.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY