vytisknout velikost písma Do parkovacieho státia zacúvajte, znížite si tak spotrebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.
Do parkovacieho státia zacúvajte, znížite si tak spotrebu paliva

Tým, že na konci jazdy zacúvate do svojho parkovacieho miesta, môžete údajne usporiť aj niekoľko stoviek eur ročne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vykonal britský Institute of Advanced Motorists. Britskí vodiči vraj tým, že zle parkujú a cúvajú len neochotne, ročne vyplytvajú približne 80 litrov benzínu. 

Hovoríte si, že je to nejaký nezmysel? Možno nie tak celkom. Prieskum ukázal, že studený motor pri cúvaní z parkovacieho miesta spotrebuje počas prvých niekoľkých sekúnd chodu zhruba dvadsať až dvadsaťpäťkrát viac paliva než studený motor auta, ktoré jednoducho odíde popredu. 

Institute of Advanced Motorist preto odporúča na konci jazdy, kedy je motor zohriaty, do parkovacieho miesta zacúvať. Je to vraj aj bezpečnejšie, pretože potom máte lepší prehľad o situácii v mieste, do ktorého vychádzate. 

Na tom určite niečo bude. IAM odporúča do kolmého státia zacúvať aj z toho dôvodu, že v prípade naliehavej potreby môžete rýchlo odísť, nech už vraj ide o vaše zdravie alebo bezpečnosť. 

Ako parkujete do kolmého státia vy? Cúvate, alebo nabiehate popredu? Napíšte nám do komentárov pod článkom.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY