vytisknout velikost písma Do parkovacieho státia zacúvajte, znížite si tak spotrebu paliva

Průzkum odhalil, že řidiči, kteří neumí pořádně zaparkovat, si zvyšují spotřebu paliva. Ročně tak prý vyplýtvají i 80 litrů benzínu.
Do parkovacieho státia zacúvajte, znížite si tak spotrebu paliva

Tým, že na konci jazdy zacúvate do svojho parkovacieho miesta, môžete údajne usporiť aj niekoľko stoviek eur ročne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vykonal britský Institute of Advanced Motorists. Britskí vodiči vraj tým, že zle parkujú a cúvajú len neochotne, ročne vyplytvajú približne 80 litrov benzínu. 

Hovoríte si, že je to nejaký nezmysel? Možno nie tak celkom. Prieskum ukázal, že studený motor pri cúvaní z parkovacieho miesta spotrebuje počas prvých niekoľkých sekúnd chodu zhruba dvadsať až dvadsaťpäťkrát viac paliva než studený motor auta, ktoré jednoducho odíde popredu. 

Institute of Advanced Motorist preto odporúča na konci jazdy, kedy je motor zohriaty, do parkovacieho miesta zacúvať. Je to vraj aj bezpečnejšie, pretože potom máte lepší prehľad o situácii v mieste, do ktorého vychádzate. 

Na tom určite niečo bude. IAM odporúča do kolmého státia zacúvať aj z toho dôvodu, že v prípade naliehavej potreby môžete rýchlo odísť, nech už vraj ide o vaše zdravie alebo bezpečnosť. 

Ako parkujete do kolmého státia vy? Cúvate, alebo nabiehate popredu? Napíšte nám do komentárov pod článkom.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY