vytisknout velikost písma Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6. Akcie spoločnosti poklesli v reakcii na túto správu o 8%.
Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

S neplnením emisií, respektíve so švindľovaním pri ich meraní, v tom asi nebude Volkswagen úplne sám. Teraz sa do pasce chytilo aj BMW, keď jeho SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6.

Podľa normy Euro 6 smie diesel vypúšťať 0,08 gramu NOx na kilometer, ale testované BMW X3 xDrive20d malo v reálnej prevádzke 11x vyššiu hodnotu emisií oxidov dusíka. To je dokonca viac, než koľko dovoľovala norma Euro 3, od ktorej sa začali emisie NOx regulovať.

Organizácia ICCT vykonala meranie tohto mníchovského SUV v reálnej prevádzke a zistila veľký rozdiel. Nepodarilo sa však zatiaľ zistiť, či auto funguje v inom režime na meracom zariadení a v prevádzke.

Práve softvér, ktorý rozpoznal meranie emisií v laboratóriu a podľa toho upravil riadenie motora, umelo znižoval motora 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To viedlo až k rezignácii šéfa celého koncernu Martina Winterkorna.

Aj keď ešte nebolo BMW usvedčené z rovnakého podfuku, akcie spoločnosti klesli v reakcii na túto správu o 8%. Pripomeňme však, že európska metodika merania emisií je jasne definovaná a ak auto prejde homologizačnou skúškou, nemožno vyššie emisie v reálnej prevádzke považovať za porušenie zákona.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY