vytisknout velikost písma Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6. Akcie spoločnosti poklesli v reakcii na túto správu o 8%.
Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

S neplnením emisií, respektíve so švindľovaním pri ich meraní, v tom asi nebude Volkswagen úplne sám. Teraz sa do pasce chytilo aj BMW, keď jeho SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6.

Podľa normy Euro 6 smie diesel vypúšťať 0,08 gramu NOx na kilometer, ale testované BMW X3 xDrive20d malo v reálnej prevádzke 11x vyššiu hodnotu emisií oxidov dusíka. To je dokonca viac, než koľko dovoľovala norma Euro 3, od ktorej sa začali emisie NOx regulovať.

Organizácia ICCT vykonala meranie tohto mníchovského SUV v reálnej prevádzke a zistila veľký rozdiel. Nepodarilo sa však zatiaľ zistiť, či auto funguje v inom režime na meracom zariadení a v prevádzke.

Práve softvér, ktorý rozpoznal meranie emisií v laboratóriu a podľa toho upravil riadenie motora, umelo znižoval motora 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To viedlo až k rezignácii šéfa celého koncernu Martina Winterkorna.

Aj keď ešte nebolo BMW usvedčené z rovnakého podfuku, akcie spoločnosti klesli v reakcii na túto správu o 8%. Pripomeňme však, že európska metodika merania emisií je jasne definovaná a ak auto prejde homologizačnou skúškou, nemožno vyššie emisie v reálnej prevádzke považovať za porušenie zákona.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY