S neplnením emisií, respektíve so švindľovaním pri ich meraní, v tom asi nebude Volkswagen úplne sám. Teraz sa do pasce chytilo aj BMW, keď jeho SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6.
Podľa normy Euro 6 smie diesel vypúšťať 0,08 gramu NOx na kilometer, ale testované BMW X3 xDrive20d malo v reálnej prevádzke 11x vyššiu hodnotu emisií oxidov dusíka. To je dokonca viac, než koľko dovoľovala norma Euro 3, od ktorej sa začali emisie NOx regulovať.
Organizácia ICCT vykonala meranie tohto mníchovského SUV v reálnej prevádzke a zistila veľký rozdiel. Nepodarilo sa však zatiaľ zistiť, či auto funguje v inom režime na meracom zariadení a v prevádzke.
Práve softvér, ktorý rozpoznal meranie emisií v laboratóriu a podľa toho upravil riadenie motora, umelo znižoval motora 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To viedlo až k rezignácii šéfa celého koncernu Martina Winterkorna.
Aj keď ešte nebolo BMW usvedčené z rovnakého podfuku, akcie spoločnosti klesli v reakcii na túto správu o 8%. Pripomeňme však, že európska metodika merania emisií je jasne definovaná a ak auto prejde homologizačnou skúškou, nemožno vyššie emisie v reálnej prevádzke považovať za porušenie zákona.