vytisknout velikost písma Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6. Akcie spoločnosti poklesli v reakcii na túto správu o 8%.
Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

S neplnením emisií, respektíve so švindľovaním pri ich meraní, v tom asi nebude Volkswagen úplne sám. Teraz sa do pasce chytilo aj BMW, keď jeho SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6.

Podľa normy Euro 6 smie diesel vypúšťať 0,08 gramu NOx na kilometer, ale testované BMW X3 xDrive20d malo v reálnej prevádzke 11x vyššiu hodnotu emisií oxidov dusíka. To je dokonca viac, než koľko dovoľovala norma Euro 3, od ktorej sa začali emisie NOx regulovať.

Organizácia ICCT vykonala meranie tohto mníchovského SUV v reálnej prevádzke a zistila veľký rozdiel. Nepodarilo sa však zatiaľ zistiť, či auto funguje v inom režime na meracom zariadení a v prevádzke.

Práve softvér, ktorý rozpoznal meranie emisií v laboratóriu a podľa toho upravil riadenie motora, umelo znižoval motora 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To viedlo až k rezignácii šéfa celého koncernu Martina Winterkorna.

Aj keď ešte nebolo BMW usvedčené z rovnakého podfuku, akcie spoločnosti klesli v reakcii na túto správu o 8%. Pripomeňme však, že európska metodika merania emisií je jasne definovaná a ak auto prejde homologizačnou skúškou, nemožno vyššie emisie v reálnej prevádzke považovať za porušenie zákona.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY