vytisknout velikost písma Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6. Akcie spoločnosti poklesli v reakcii na túto správu o 8%.
Do emisnej pasce sa chytilo už aj BMW. SUV X3 malo 11-krát vyššie emisie

S neplnením emisií, respektíve so švindľovaním pri ich meraní, v tom asi nebude Volkswagen úplne sám. Teraz sa do pasce chytilo aj BMW, keď jeho SUV X3 ukázalo v reálnej prevádzke jedenásťkrát vyššie emisie oxidov dusíka, než dovoľuje európska norma Euro 6.

Podľa normy Euro 6 smie diesel vypúšťať 0,08 gramu NOx na kilometer, ale testované BMW X3 xDrive20d malo v reálnej prevádzke 11x vyššiu hodnotu emisií oxidov dusíka. To je dokonca viac, než koľko dovoľovala norma Euro 3, od ktorej sa začali emisie NOx regulovať.

Organizácia ICCT vykonala meranie tohto mníchovského SUV v reálnej prevádzke a zistila veľký rozdiel. Nepodarilo sa však zatiaľ zistiť, či auto funguje v inom režime na meracom zariadení a v prevádzke.

Práve softvér, ktorý rozpoznal meranie emisií v laboratóriu a podľa toho upravil riadenie motora, umelo znižoval motora 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To viedlo až k rezignácii šéfa celého koncernu Martina Winterkorna.

Aj keď ešte nebolo BMW usvedčené z rovnakého podfuku, akcie spoločnosti klesli v reakcii na túto správu o 8%. Pripomeňme však, že európska metodika merania emisií je jasne definovaná a ak auto prejde homologizačnou skúškou, nemožno vyššie emisie v reálnej prevádzke považovať za porušenie zákona.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY