vytisknout velikost písma Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!

Pred koncom prázdnin sme na tomto mieste konštatovali, že dlhodobý test najrýchlejšieho Leonu bude jazda. A tiež áno! Španielske kombi nás pri niekoľkomesačnom spolužití presvedčilo o neobyčajne širokom repertoári svojich schopností.
Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!
Zoznam kapitol
  1. Úvod; postavenie na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotreba
  3. Výbava a dlhodobé skúsenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletná fotogaléria

Keď sme v lete preberali kľúče od svetlo sivého Seatu Leon ST Cupra, nebola to pre nás žiadna neznáma. Už predtým na nás Cupra s krátkou karosériou urobila vynikajúci dojem pri dueli s Renaultom Mégane RS a mali sme za sebou aj medzinárodnú prezentáciu v Španielsku. Preto sme nepochybovali, že nás čaká šesť mesiacov s fantastickým autom. A nemýlili sme sa.

Seat Leon ST Cupra 161.jpgSeat Leon ST Cupra 154.jpgSeat Leon ST Cupra 156.jpg
Rýchle kombi od Seatu sa pýši aj skvelými jazdnými výkonmi, výrobca udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 6 s a najvyššiu rýchlosť 250 km/h

Dnes sa preto nebudeme toľko zaoberať jazdnými výkonmi a zážitkom z jazdy Seatom Leon ST Cupra, tým sme sa dostatočne venovali v samostatných článkoch. S Cuprou sme vyrazili okrem iného na nemeckú Autobahn, ale tiež na mostecký pretekársky okruh v ČR, aby sme ju podrobili konfrontácii s koncernovou príbuznou:

Testy | Kombi | Športové autá | Seat

Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahne

Testy | Video | Kombi | Športové autá | Štatistiky | Seat | Škoda

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Iba si pripomenieme to najdôležitejšie z nameraných údajov a inak sa budeme sústrediť najmä na skúsenosti z dlhodobého praktického používania, v ktorom - ako to už v živote chodí - športová jazda na obľúbených cestách tvorila len relatívne nízke percento času stráveného za volantom. Najprv si ale stručne pripomenieme, čo je to vlastne za auto a kam na trhu patrí. Zasvätení čitatelia môžu nasledujúce odseky preskočiť a prejsť rovno na ďalšiu kapitolu.

Seat Leon ST Cupra 280 je športové kombi založené na modulárnej platforme MQB skupiny Volkswagen. Priameho súpera v rámci koncernu nemá: Octavia RS 230 má síce dlhší rázvor a priestrannejšiu karosériu, ale slabší motor; Golf GTI sa s karosériou kombi nevyrába, golf R je potom ešte výkonnejší a má pohon všetkých kolies. Tomu zodpovedá aj jeho cena.

Úplne porovnateľné auto by sme napokon na trhu hľadali ťažko nielen v rámci koncernu. Ponuka rýchlych kombíkov nižšej strednej triedy je dnes síce bohatšia ako kedykoľvek v minulosti, žiadny iný ale neposkytuje kombináciu tak vysokého výkonu, adaptívnych tlmičov a samosvorného diferenciálu, dokonca elektronicky riadeného. A to Cupra počas nášho dlhodobého testu vlastne zastarala.

Na trh totiž medzitým prišiel mierne aktualizovaný model. Označenie 290 prezrádza, že nominálny výkon narástol z 206 kW (280 k) na 213 kW (290 k). Inak sa nič zásadné nezmenilo.

V ďalšej kapitole si zrekapitulujeme základné namerané dáta a posvietime si tiež na dlhodobú spotrebu počas celého testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY