vytisknout velikost písma Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!

Pred koncom prázdnin sme na tomto mieste konštatovali, že dlhodobý test najrýchlejšieho Leonu bude jazda. A tiež áno! Španielske kombi nás pri niekoľkomesačnom spolužití presvedčilo o neobyčajne širokom repertoári svojich schopností.
Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!
Zoznam kapitol
  1. Úvod; postavenie na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotreba
  3. Výbava a dlhodobé skúsenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletná fotogaléria

Keď sme v lete preberali kľúče od svetlo sivého Seatu Leon ST Cupra, nebola to pre nás žiadna neznáma. Už predtým na nás Cupra s krátkou karosériou urobila vynikajúci dojem pri dueli s Renaultom Mégane RS a mali sme za sebou aj medzinárodnú prezentáciu v Španielsku. Preto sme nepochybovali, že nás čaká šesť mesiacov s fantastickým autom. A nemýlili sme sa.

Seat Leon ST Cupra 161.jpgSeat Leon ST Cupra 154.jpgSeat Leon ST Cupra 156.jpg
Rýchle kombi od Seatu sa pýši aj skvelými jazdnými výkonmi, výrobca udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 6 s a najvyššiu rýchlosť 250 km/h

Dnes sa preto nebudeme toľko zaoberať jazdnými výkonmi a zážitkom z jazdy Seatom Leon ST Cupra, tým sme sa dostatočne venovali v samostatných článkoch. S Cuprou sme vyrazili okrem iného na nemeckú Autobahn, ale tiež na mostecký pretekársky okruh v ČR, aby sme ju podrobili konfrontácii s koncernovou príbuznou:

Testy | Kombi | Športové autá | Seat

Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahne

Testy | Video | Kombi | Športové autá | Štatistiky | Seat | Škoda

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Iba si pripomenieme to najdôležitejšie z nameraných údajov a inak sa budeme sústrediť najmä na skúsenosti z dlhodobého praktického používania, v ktorom - ako to už v živote chodí - športová jazda na obľúbených cestách tvorila len relatívne nízke percento času stráveného za volantom. Najprv si ale stručne pripomenieme, čo je to vlastne za auto a kam na trhu patrí. Zasvätení čitatelia môžu nasledujúce odseky preskočiť a prejsť rovno na ďalšiu kapitolu.

Seat Leon ST Cupra 280 je športové kombi založené na modulárnej platforme MQB skupiny Volkswagen. Priameho súpera v rámci koncernu nemá: Octavia RS 230 má síce dlhší rázvor a priestrannejšiu karosériu, ale slabší motor; Golf GTI sa s karosériou kombi nevyrába, golf R je potom ešte výkonnejší a má pohon všetkých kolies. Tomu zodpovedá aj jeho cena.

Úplne porovnateľné auto by sme napokon na trhu hľadali ťažko nielen v rámci koncernu. Ponuka rýchlych kombíkov nižšej strednej triedy je dnes síce bohatšia ako kedykoľvek v minulosti, žiadny iný ale neposkytuje kombináciu tak vysokého výkonu, adaptívnych tlmičov a samosvorného diferenciálu, dokonca elektronicky riadeného. A to Cupra počas nášho dlhodobého testu vlastne zastarala.

Na trh totiž medzitým prišiel mierne aktualizovaný model. Označenie 290 prezrádza, že nominálny výkon narástol z 206 kW (280 k) na 213 kW (290 k). Inak sa nič zásadné nezmenilo.

V ďalšej kapitole si zrekapitulujeme základné namerané dáta a posvietime si tiež na dlhodobú spotrebu počas celého testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY