vytisknout velikost písma Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!

Pred koncom prázdnin sme na tomto mieste konštatovali, že dlhodobý test najrýchlejšieho Leonu bude jazda. A tiež áno! Španielske kombi nás pri niekoľkomesačnom spolužití presvedčilo o neobyčajne širokom repertoári svojich schopností.
Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!
Zoznam kapitol
  1. Úvod; postavenie na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotreba
  3. Výbava a dlhodobé skúsenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletná fotogaléria

Keď sme v lete preberali kľúče od svetlo sivého Seatu Leon ST Cupra, nebola to pre nás žiadna neznáma. Už predtým na nás Cupra s krátkou karosériou urobila vynikajúci dojem pri dueli s Renaultom Mégane RS a mali sme za sebou aj medzinárodnú prezentáciu v Španielsku. Preto sme nepochybovali, že nás čaká šesť mesiacov s fantastickým autom. A nemýlili sme sa.

Seat Leon ST Cupra 161.jpgSeat Leon ST Cupra 154.jpgSeat Leon ST Cupra 156.jpg
Rýchle kombi od Seatu sa pýši aj skvelými jazdnými výkonmi, výrobca udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 6 s a najvyššiu rýchlosť 250 km/h

Dnes sa preto nebudeme toľko zaoberať jazdnými výkonmi a zážitkom z jazdy Seatom Leon ST Cupra, tým sme sa dostatočne venovali v samostatných článkoch. S Cuprou sme vyrazili okrem iného na nemeckú Autobahn, ale tiež na mostecký pretekársky okruh v ČR, aby sme ju podrobili konfrontácii s koncernovou príbuznou:

Testy | Kombi | Športové autá | Seat

Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahne

Testy | Video | Kombi | Športové autá | Štatistiky | Seat | Škoda

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Iba si pripomenieme to najdôležitejšie z nameraných údajov a inak sa budeme sústrediť najmä na skúsenosti z dlhodobého praktického používania, v ktorom - ako to už v živote chodí - športová jazda na obľúbených cestách tvorila len relatívne nízke percento času stráveného za volantom. Najprv si ale stručne pripomenieme, čo je to vlastne za auto a kam na trhu patrí. Zasvätení čitatelia môžu nasledujúce odseky preskočiť a prejsť rovno na ďalšiu kapitolu.

Seat Leon ST Cupra 280 je športové kombi založené na modulárnej platforme MQB skupiny Volkswagen. Priameho súpera v rámci koncernu nemá: Octavia RS 230 má síce dlhší rázvor a priestrannejšiu karosériu, ale slabší motor; Golf GTI sa s karosériou kombi nevyrába, golf R je potom ešte výkonnejší a má pohon všetkých kolies. Tomu zodpovedá aj jeho cena.

Úplne porovnateľné auto by sme napokon na trhu hľadali ťažko nielen v rámci koncernu. Ponuka rýchlych kombíkov nižšej strednej triedy je dnes síce bohatšia ako kedykoľvek v minulosti, žiadny iný ale neposkytuje kombináciu tak vysokého výkonu, adaptívnych tlmičov a samosvorného diferenciálu, dokonca elektronicky riadeného. A to Cupra počas nášho dlhodobého testu vlastne zastarala.

Na trh totiž medzitým prišiel mierne aktualizovaný model. Označenie 290 prezrádza, že nominálny výkon narástol z 206 kW (280 k) na 213 kW (290 k). Inak sa nič zásadné nezmenilo.

V ďalšej kapitole si zrekapitulujeme základné namerané dáta a posvietime si tiež na dlhodobú spotrebu počas celého testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY