vytisknout velikost písma Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!

Pred koncom prázdnin sme na tomto mieste konštatovali, že dlhodobý test najrýchlejšieho Leonu bude jazda. A tiež áno! Španielske kombi nás pri niekoľkomesačnom spolužití presvedčilo o neobyčajne širokom repertoári svojich schopností.
Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Skutočne to bola jazda!
Zoznam kapitol
  1. Úvod; postavenie na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotreba
  3. Výbava a dlhodobé skúsenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletná fotogaléria

Keď sme v lete preberali kľúče od svetlo sivého Seatu Leon ST Cupra, nebola to pre nás žiadna neznáma. Už predtým na nás Cupra s krátkou karosériou urobila vynikajúci dojem pri dueli s Renaultom Mégane RS a mali sme za sebou aj medzinárodnú prezentáciu v Španielsku. Preto sme nepochybovali, že nás čaká šesť mesiacov s fantastickým autom. A nemýlili sme sa.

Seat Leon ST Cupra 161.jpgSeat Leon ST Cupra 154.jpgSeat Leon ST Cupra 156.jpg
Rýchle kombi od Seatu sa pýši aj skvelými jazdnými výkonmi, výrobca udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 6 s a najvyššiu rýchlosť 250 km/h

Dnes sa preto nebudeme toľko zaoberať jazdnými výkonmi a zážitkom z jazdy Seatom Leon ST Cupra, tým sme sa dostatočne venovali v samostatných článkoch. S Cuprou sme vyrazili okrem iného na nemeckú Autobahn, ale tiež na mostecký pretekársky okruh v ČR, aby sme ju podrobili konfrontácii s koncernovou príbuznou:

Testy | Kombi | Športové autá | Seat

Dlhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahne

Testy | Video | Kombi | Športové autá | Štatistiky | Seat | Škoda

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Iba si pripomenieme to najdôležitejšie z nameraných údajov a inak sa budeme sústrediť najmä na skúsenosti z dlhodobého praktického používania, v ktorom - ako to už v živote chodí - športová jazda na obľúbených cestách tvorila len relatívne nízke percento času stráveného za volantom. Najprv si ale stručne pripomenieme, čo je to vlastne za auto a kam na trhu patrí. Zasvätení čitatelia môžu nasledujúce odseky preskočiť a prejsť rovno na ďalšiu kapitolu.

Seat Leon ST Cupra 280 je športové kombi založené na modulárnej platforme MQB skupiny Volkswagen. Priameho súpera v rámci koncernu nemá: Octavia RS 230 má síce dlhší rázvor a priestrannejšiu karosériu, ale slabší motor; Golf GTI sa s karosériou kombi nevyrába, golf R je potom ešte výkonnejší a má pohon všetkých kolies. Tomu zodpovedá aj jeho cena.

Úplne porovnateľné auto by sme napokon na trhu hľadali ťažko nielen v rámci koncernu. Ponuka rýchlych kombíkov nižšej strednej triedy je dnes síce bohatšia ako kedykoľvek v minulosti, žiadny iný ale neposkytuje kombináciu tak vysokého výkonu, adaptívnych tlmičov a samosvorného diferenciálu, dokonca elektronicky riadeného. A to Cupra počas nášho dlhodobého testu vlastne zastarala.

Na trh totiž medzitým prišiel mierne aktualizovaný model. Označenie 290 prezrádza, že nominálny výkon narástol z 206 kW (280 k) na 213 kW (290 k). Inak sa nič zásadné nezmenilo.

V ďalšej kapitole si zrekapitulujeme základné namerané dáta a posvietime si tiež na dlhodobú spotrebu počas celého testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY