vytisknout velikost písma Dlhodobý test: Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6

K nášmu prvému dlhodobému testu sme vybrali auto, ktoré je neortodoxné na mnoho rôznych spôsobov: má odvážne riešenú ergonómiu interiéru a ešte odvážnejšiu konfiguráciu hnacieho reťazca.
Dlhodobý test: Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6
Zoznam kapitol
  1. Dlhodobý test Peugeot 308 SW
  2. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Nová generácia modelu Peugeot 308 prešla našou rubrikou redakčných testov už niekoľkokrát. Testovali sme hatchback aj kombi, ktoré sa dokonca zúčastnilo nášho megatestu 11 kombíkov nižšej strednej triedy. Tentokrát ale Peugeot 308 zostane na našom parkovisku dlhšie, než je zvykom - celých šesť mesiacov. Prečo?

Dúfame, že dlhý horizont nám umožní vnímať úžitkové a prevádzkové vlastnosti aj ergonomické osobitosti tristoosmičky novou optikou. Snáď podobnejšou tomu, ako svoje auto vníma jeho skutočný majiteľ.

Testovanie vs. normálny život

Na tradičné testy máme spravidla necelý týždeň. To stačí k dôkladnému prejdeniu auta v najrôznejších prevádzkových režimoch, zmeranie vnútorných rozmerov aj vyskúšanie praktických vlastností. Zhustenie testu do piatich až šiestich dní so sebou však nevyhnutne nesie určité špecifiká.

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 38.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 34.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 27.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 24.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 36.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 25.jpg
Peugeot 308 SW sme na AutoMag.sk už testovali, ale kombinácia preplňovaného trojvalca 1.2 PureTech a automatickej prevodovky je pre nás novinkou

Relatívne málo z celkového kilometrového nájazdu pripadá na "normálne" jazdenia z miesta na miesto - skúšajú sa jazdné vlastnosti, fotí sa... To je jeden z dôvodov, prečo majú automobilové médiá ako celok tendenciu preceňovať význam jazdných vlastností alebo správanie pri športovej jazde všeobecne a prečo zriedkakedy venujú patričnú pozornosť každodenným drobnostiam, od účinnosti svetiel cez chod stieračov až napríklad po často vysmievané držiaky na nápoje.

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 1.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 3.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 2.jpg
Elektrická zásuvka na neobvyklom mieste – za zadnými operadlami; tie možno mimochodom sklopiť tiahlom umiestneným v bočnej výplni batožinového priestoru

Krátka doba testov zároveň nepraje autám, ktoré majú ovládacie prvky usporiadané výrazne odlišne od prevládajúceho riešenia. Asi nikto z nás automobilových novinárov síce nemá problém preskakovať medzi autami najrôznejších veľkostných, výkonnostných aj cenových tried, ale keď niečo funguje inak, než je zvykom, nevyhnutne to vyžaduje viac sústredenia. A Peugeot 308 je takých ergonomických výstrelkov plný.

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 6.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 19.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 17.jpgVeľmi nás bude zaujímať, ako sa pri dlhodobom používaní osvedčí neobvyklá pozícia za volantom, výstredný prístrojový štít a ovládanie takmer všetkých doplnkových funkcií cez dotykový displej

To je jedna z vecí, ktoré nás pri dlhodobom teste budú zaujímať najviac: Naozaj si zvykneme? Zvykneme si na netradične nízko položený volant? Na otáčanie ručičky otáčkomera proti smeru hodinových ručičiek? Na ovládanie väčšiny systémov dotykovým displejom? Ak po mesiaci či dvoch prestaneme tieto detaily vnímať pri každej interakcii s nimi, radi uznáme, že z hľadiska majiteľa nepredstavujú problém. Ak si na ne ale nezvykneme ani za pol roka, budeme to tvrdohlavo tvrdiť, že Peugeot nezvládol ergonómiu novej tristoosmičky dobre.

Tento dlhodobý test bude však zaujímavý aj z hľadiska techniky pod kapotou.

Trojvalec, a ešte k tomu s automatom?!

Peugeot nám odvážne poskytol auto s veľmi netradičnou konfiguráciou pohonného ústrojenstva: označenie 1.2 PureTech EAT6 znamená kombináciu preplňovaného trojvalca s objemom 1,2 l a samočinnej prevodovky.

Trojvalec sme už vyskúšali pod kapotou hatchbacku. Nebudeme teda predstierať, že nevieme, ako pekne vie ísť. Obstojí ale pod kapotou rozložitého kombi? Navyše v kombinácii s automatom? A ako si bude malý motor počínať, keď ho vyrazíme potrápiť na nemeckú diaľnicu s plne naloženým autom?

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 20.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 21.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 23.jpgLED zadné svetlá dodáva Peugeot už v základnom stupni výbavy Acess, Full LED svetlomety má len najvyššia Allure; naše auto dostalo aj bezkľúčové odomykanie za príplatok 400 eur

V dlhodobom teste samozrejme tiež dôkladne zmeriame všetky vnútorné rozmery, overíme parametre motora na valcovej skúšobni a dôkladne vyskúšame praktické fungovanie prvkov výbavy. A že bude čo skúšať. Peugeot dodal auto v najvyššej výbave Allure, ktorá obsahuje okrem iného tieto prvky:

  • elektronická parkovacia brzda
  • parkovacie senzory vpredu i vzadu
  • full LED svetlomety
  • športové sedadlá
  • dvojzónová automatická klimatizácia
  • rádio so 6 reproduktormi, Bluetooth a ovládáním na volante

Automobilka navrch prihodila rad príplatkových položiek, takže naša 308 SW má taktiež:

  • bezkľúčové odomykanie a štartovanie
  • navigáciu
  • kožené sedadlá s vyhrievaním
  • parkovací systém Park Assist s funkciami pozdĺžného aj priečneho parkovania a výjazdu z pozdĺžného státia
  • sledovanie mŕtvych uhlov

Áno, ak všetky tieto vymoženosti budú fungovať podľa očakávania, malo by byť naše polročné spolužitie s Peugeotom 308 SW veľmi príjemné :)

Čo zaujíma vás?

Aj pri bežných testoch sa vás často pýtame, na čo konkrétneho sa máme zamerať. Dlhodobý test je z tohto pohľadu ideálny, pretože budeme mať oveľa väčší priestor reagovať na všetky vaše podnety a nápady. Ak teda máte v súvislosti s Peugeotom 308 SW nejakú otázku alebo tip pre nás, sem s nimi!

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 14.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 11.jpgPeugeot 308 SW 1.2 e-THP v testu AutoRevue.cz 5.jpgVedľa štartovacieho tlačidla je aj gombík s mnohosľubným nápisom Sport; sedadlá majú nielen kožené čalúnenie a vyhrievanie, ale aj bedrovú opierku s masážnou funkciou

Platí to ale aj z opačnej strany. Ak týmto autom jazdíte alebo máte napríklad tristoosmičku s inou karosériou alebo motorom, budeme veľmi radi, keď nám napíšete svoje skúsenosti.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY