vytisknout velikost písma Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Meriame vnútorný priestor

Francúzske kombi s trojvalcovým motorom nás vozí už asi mesiac. Najvyšší čas zoznámiť ho s naším laserovým meračom.
Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Meriame vnútorný priestor
Zoznam kapitol
  1. Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech
  2. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Peugeot 308 SW sme si vybrali do dlhodobého testu skôr kvôli zaujímavej kombinácii preplňovaného zážihového trojvalca a samočinnej prevodovky. Jedná sa ale o kombi, takže stranou nemôžeme nechať ani otázku vnútorného priestoru.

Peugeot 308 SW, zhodou okolností tiež biely, sme už merali v rámci nášho megatestu 11 kombi nižšej strednej triedy. A nedopadol vôbec zle, v podkategóriách "rozmery kufra" a "priestor vpredu" sa presadil medzi troma najlepšími. Teraz sme si ale meranie zopakovali a zahrnuli do neho aj niektoré miery, na ktoré sa v rámci megatestu nedostalo.

Pripomeňme, že batožinový priestor Peugeotu 308 SW patrí k najväčším v segmente. Dĺžka ložnej plochy 106 cm je porovnateľná s Octaviou Combi, ale kufor tristoosmičky je v úrovni podlahy o nezanedbateľné dva centimetre širší (104 cm).

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 148.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 143.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 144.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 145.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 146.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 147.jpgNie celkom ideálne vyvážené piate dvere sú v dolnej polohe "ťažké do ruky", po ich otvorení však objavíte naozaj veľkoryso dimenzovaný a pravidelne tvarovaný priestor

Šírka je pritom rovnaká po celej dĺžke, nezasahujú do nej podbehy alebo iné rušivé výčnelky. Pochvalu si zaslúži aj príjemne nízka nakladacia hrana (63 cm) v kombinácii s faktom, že podlaha je s ňou v jednej rovine.

Keď sklopíte zadné operadlá (môžete to urobiť páčkou na bočnej výplni kufra), posuniete sedadlo predného spolujazdca úplne dopredu a sklopíte jeho operadlo čo najviac dopredu, naložíte dovnútra predmet dlhý cez dva metre - merané od nakladacej hrany k hornej časti predného operadla.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Rozmery priestoru pre batožinu (cm)
šírka medzi podbehmi 104
Maximálna šírka kdekoľvek medzi bočnicami 124
Výška po roletku 50
Dĺžka ložnej plochy 106
Maximálna dĺžka nákladu (k prednému operadlu) 208
Výška nakladacieho otvoru 73
Šírka nakladacieho otvoru 110
Výška nakládacej hrany 63
Výška otvorených piatych dverí 189

V živote ale väčšinou býva niečo za niečo. O čo viac priestoru ponúka Peugeot 308 SW pre prepravu batožiny, o to skúpejší je k cestujúcim na zadných sedadlách. Keď šoférujem, manželka sedáva s dcérkou vzadu. Pri prvej takejto príležitosti ihneď poznamenala, že sa cíti omnoho stiesnenejšie než v našom C-Maxe. Čísla dávajú jej pocitom zapravdu.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 128.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 129.jpgPozícia za volantom aj veľkosť sedadla vodiča sú úplne v poriadku, zato s priestorom pre nohy vzadu to príliš slávne nie je

Za vodičom vysokým 178 cm zostáva v 308 SW len 20 centimetrov priestoru pre nohy. Pre ilustráciu: aj nová Fabia ponúka o centimeter viac. Napriek tomu by nebolo fér porovnávať Peugeot s o triedu menším českým autom. Oproti nemu poskytuje 308 prirodzenejší uhol kolien a predovšetkým plnohodnotnú dĺžku sedadla i operadla.

Vpredu si na chýbajúce centimetre nikto sťažovať nebude. Šírka v úrovni lakťov 148 cm je úplne rovnaká ako v Octavii, priestor nad hlavou je prinajmenšom dostatočný. A sedák má veľmi dospelú dĺžku cez pol metra (merané od operadla po prednú hranu sedadla), takže slušne podopiera dolné končatiny aj ľuďom s dlhými kosťami. Operadlo by som si vedel predstaviť aj o jeden dva centimetre dlhšie, ale vodič mojej výšky nemá s oporou lopatiek problém.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Rozmery priestoru pre cestujúcich (cm)
Šírka v úrovni lakťov vpredu 148
Šírka v úrovni lakťov vzadu 143
Min. priestor pre hlavu vpredu 91
Max. priestor pre hlavu vpredu 100
Priestor pre hlavu vzadu 95
Dĺžka sedáku vpredu 54
Dĺžka operadla vpredu 66
Dĺžka sedáku vzadu 49
Dĺžka operadla vzadu 65
Šírka priestranného sedáku vzadu 23
Min. priestor pre nohy vzadu 12
Priestor pre nohy vzadu za 178cm šoférom 20
Max. priestor pre nohy vzadu 37
Rozsah posuvu sedadla šoféra 25
Rozsah výškového nastavenia sedadla šoféra 9
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 131.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 136.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 132.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 135.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 134.jpgPeugeot 308 SW 1.2 PureTech v dlouhodobém testu AutoRevue.cz 133.jpgS vyberaním roletky sme spočiatku bojovali, napokon sme zistili, ako na to - s koncovkou je potrebné najprv trochu pootočiť; postranné priehradky tvorené vyberateľnými bočnicami; podlahu možno zavesiť za okraj dverného otvoru, aby neprekážala

Nezabudnite: Ak máte v súvislosti s Peugeotom 308 SW nejakú otázku alebo tip pre nás, sem s nimi! A ak týmto autom jazdíte alebo máte napríklad tristoosmičku s inou karosériou alebo motorom, budeme veľmi radi, keď nám napíšete svoje skúsenosti.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY