vytisknout velikost písma Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ako je vlastne rýchly?

To sa vie samo o sebe, že redakčná tristaosmička nemohla uniknúť zoznámeniu s redakčným Vboxom.
Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ako je vlastne rýchly?
Zoznam kapitol
  1. Zrýchlenie a brzdy
  2. Technické údaje; kompletná fotogaléria

Dlhodobý test Peugeot 308 SW​: Doterajšie diely

1. Úvod testu – Prečo práve toto auto?
2. Meriame vnútorný priestor
3. Jazdí za sedem aj za patnásť litrov
4. Zaostrené na techniku
5. Športujeme


Biely Peugeot 308 sa onedlho vráti do flotily českého zastúpenia PSA a my vám prinesieme podrobné skúsenosti z niekoľkomesačného spolužitia, ako sme na začiatku sľúbili. Ešte predtým je však na čase využiť možnosti redakčného Vboxu a overiť, ako je na tom kombík s motorom 1.2 PureTech, pokiaľ ide o dynamické vlastnosti.

Výrobca udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 10,1 sekundy. To sa nám nepodarilo ani pri jednom pokuse. Možno aj preto, že automatická prevodovka nie je snahám o rýchly rozjazd príliš naklonená. Pri zošliapnutí brzdy ľavou nohou síce nechá vytočiť motor nad 2500 ot./min., Ale hydrodynamický menič nedokáže rýchlo katapultovať auto z miesta. Rozjazd je pocitovo váhavý.

peugeot_308_akcel0-150.jpgPokiaľ ide o akceleráciu, nevedie si Peugeot 308 s trojvalcovým "motorčekom" o mnoho horšie ako nedávno testované kombi strednej triedy s dvojlitrovými dieselmi

Akonáhle sa ale 308 odpichne, zrýchľuje celkom svižne. Namerané 3,52 sekundy pri zrýchlení 0-50 km/h sú o stotinu lepšie ako pri Mondeu 2.0 TDCi.

Stokilometrovou rýchlosťou ide Peugeot 308 za 10,57 s po rozjazde a méty 150 km/h dosiahne za 25,84 sekundy.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: akcelerácia z miesta
0-50 km/h (s) 3,52
0-100 km/h (s) 10,57
0-130 km/h (s) 18,51
0-150 km/h (s) 25,84

Pružné zrýchlenie na jednotlivé prevody sme samozrejme zmerať nemohli, automat pri zošliapnutí plynu na doraz vždy podradí. Pri zrýchľovaní na plný plyn ale zvládnete jednotlivé inkrementy takto:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: zrýchlenie
30-50 km/h (s) 1,77
50-70 km/h (s) 2,22
80-130 km/h (s) 12,04

A čo brzdy? Pri prudkom zastavení a následnom uvoľnení pedálu sa ozve hlasné zaškrípanie, ktoré naznačuje, že autu sa takéto zaobchádzanie príliš nepáči. Stabilita počas manévru je však úplne bez výhrad, rovnako ako nameraný brzdný výkon:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdenie
100-0 km/h (s) 2,65
100-0 km/h (m) 36,03

To ale nie je všetko. Pretože sme mohli, zmerali sme aj brzdnú dráhu z rýchlosti 150 km/h. Pre istotu pripomíname, že brzdiť sme začali skôr, takže nasledujúce čísla popisujú výkon brzdovej sústavy už naplno brzdiaceho vozidla, nie reakčnú dobu vodiča a nástup bŕzd. Ale aj tak:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdenie
150-0 km/h (s) 3,97
150-0 km/h (m) 82,13

Pôsobivé, nie? Napríklad z vyjadrenia niektorých expertov zúčastňujúcich sa nedávne hysterickej debaty o možnom zvýšení povolenej rýchlosti na vybraných úsekoch diaľnic práve na 150 km/h by človek ľahko podľahol dojmu, že brzdná dráha auta idúceho touto rýchlosťou sa počíta div nie v kilometroch.

peugeot_308_brzda150-0.jpgTakmer dokonale lineárny priebeh až do konca: pokiaľ vozidlo v okamihu, keď sa pohybuje rýchlosťou 150 km/h, už naplno brzdí, ostávajú k úplnému zastaveniu necelé štyri sekundy

A ako je na tom Peugeot 308 s (ne)presnosťou rýchlomera? Odchýlka v diaľničnom tempe je citeľne menšia než napríklad pri nedávno meranom Superbe:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: odchylka rychloměru

Zobrazovaná rýchlostť Rýchlosť podľa Vboxu
50 km/h 47,3 km/h
90 km/h 87,4 km/h
130 km/h 128 km/h
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY