vytisknout velikost písma Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ako je vlastne rýchly?

To sa vie samo o sebe, že redakčná tristaosmička nemohla uniknúť zoznámeniu s redakčným Vboxom.
Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ako je vlastne rýchly?
Zoznam kapitol
  1. Zrýchlenie a brzdy
  2. Technické údaje; kompletná fotogaléria

Dlhodobý test Peugeot 308 SW​: Doterajšie diely

1. Úvod testu – Prečo práve toto auto?
2. Meriame vnútorný priestor
3. Jazdí za sedem aj za patnásť litrov
4. Zaostrené na techniku
5. Športujeme


Biely Peugeot 308 sa onedlho vráti do flotily českého zastúpenia PSA a my vám prinesieme podrobné skúsenosti z niekoľkomesačného spolužitia, ako sme na začiatku sľúbili. Ešte predtým je však na čase využiť možnosti redakčného Vboxu a overiť, ako je na tom kombík s motorom 1.2 PureTech, pokiaľ ide o dynamické vlastnosti.

Výrobca udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 10,1 sekundy. To sa nám nepodarilo ani pri jednom pokuse. Možno aj preto, že automatická prevodovka nie je snahám o rýchly rozjazd príliš naklonená. Pri zošliapnutí brzdy ľavou nohou síce nechá vytočiť motor nad 2500 ot./min., Ale hydrodynamický menič nedokáže rýchlo katapultovať auto z miesta. Rozjazd je pocitovo váhavý.

peugeot_308_akcel0-150.jpgPokiaľ ide o akceleráciu, nevedie si Peugeot 308 s trojvalcovým "motorčekom" o mnoho horšie ako nedávno testované kombi strednej triedy s dvojlitrovými dieselmi

Akonáhle sa ale 308 odpichne, zrýchľuje celkom svižne. Namerané 3,52 sekundy pri zrýchlení 0-50 km/h sú o stotinu lepšie ako pri Mondeu 2.0 TDCi.

Stokilometrovou rýchlosťou ide Peugeot 308 za 10,57 s po rozjazde a méty 150 km/h dosiahne za 25,84 sekundy.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: akcelerácia z miesta
0-50 km/h (s) 3,52
0-100 km/h (s) 10,57
0-130 km/h (s) 18,51
0-150 km/h (s) 25,84

Pružné zrýchlenie na jednotlivé prevody sme samozrejme zmerať nemohli, automat pri zošliapnutí plynu na doraz vždy podradí. Pri zrýchľovaní na plný plyn ale zvládnete jednotlivé inkrementy takto:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: zrýchlenie
30-50 km/h (s) 1,77
50-70 km/h (s) 2,22
80-130 km/h (s) 12,04

A čo brzdy? Pri prudkom zastavení a následnom uvoľnení pedálu sa ozve hlasné zaškrípanie, ktoré naznačuje, že autu sa takéto zaobchádzanie príliš nepáči. Stabilita počas manévru je však úplne bez výhrad, rovnako ako nameraný brzdný výkon:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdenie
100-0 km/h (s) 2,65
100-0 km/h (m) 36,03

To ale nie je všetko. Pretože sme mohli, zmerali sme aj brzdnú dráhu z rýchlosti 150 km/h. Pre istotu pripomíname, že brzdiť sme začali skôr, takže nasledujúce čísla popisujú výkon brzdovej sústavy už naplno brzdiaceho vozidla, nie reakčnú dobu vodiča a nástup bŕzd. Ale aj tak:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdenie
150-0 km/h (s) 3,97
150-0 km/h (m) 82,13

Pôsobivé, nie? Napríklad z vyjadrenia niektorých expertov zúčastňujúcich sa nedávne hysterickej debaty o možnom zvýšení povolenej rýchlosti na vybraných úsekoch diaľnic práve na 150 km/h by človek ľahko podľahol dojmu, že brzdná dráha auta idúceho touto rýchlosťou sa počíta div nie v kilometroch.

peugeot_308_brzda150-0.jpgTakmer dokonale lineárny priebeh až do konca: pokiaľ vozidlo v okamihu, keď sa pohybuje rýchlosťou 150 km/h, už naplno brzdí, ostávajú k úplnému zastaveniu necelé štyri sekundy

A ako je na tom Peugeot 308 s (ne)presnosťou rýchlomera? Odchýlka v diaľničnom tempe je citeľne menšia než napríklad pri nedávno meranom Superbe:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: odchylka rychloměru

Zobrazovaná rýchlostť Rýchlosť podľa Vboxu
50 km/h 47,3 km/h
90 km/h 87,4 km/h
130 km/h 128 km/h
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY