vytisknout velikost písma Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ako je vlastne rýchly?

To sa vie samo o sebe, že redakčná tristaosmička nemohla uniknúť zoznámeniu s redakčným Vboxom.
Dlhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ako je vlastne rýchly?
Zoznam kapitol
  1. Zrýchlenie a brzdy
  2. Technické údaje; kompletná fotogaléria

Dlhodobý test Peugeot 308 SW​: Doterajšie diely

1. Úvod testu – Prečo práve toto auto?
2. Meriame vnútorný priestor
3. Jazdí za sedem aj za patnásť litrov
4. Zaostrené na techniku
5. Športujeme


Biely Peugeot 308 sa onedlho vráti do flotily českého zastúpenia PSA a my vám prinesieme podrobné skúsenosti z niekoľkomesačného spolužitia, ako sme na začiatku sľúbili. Ešte predtým je však na čase využiť možnosti redakčného Vboxu a overiť, ako je na tom kombík s motorom 1.2 PureTech, pokiaľ ide o dynamické vlastnosti.

Výrobca udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 10,1 sekundy. To sa nám nepodarilo ani pri jednom pokuse. Možno aj preto, že automatická prevodovka nie je snahám o rýchly rozjazd príliš naklonená. Pri zošliapnutí brzdy ľavou nohou síce nechá vytočiť motor nad 2500 ot./min., Ale hydrodynamický menič nedokáže rýchlo katapultovať auto z miesta. Rozjazd je pocitovo váhavý.

peugeot_308_akcel0-150.jpgPokiaľ ide o akceleráciu, nevedie si Peugeot 308 s trojvalcovým "motorčekom" o mnoho horšie ako nedávno testované kombi strednej triedy s dvojlitrovými dieselmi

Akonáhle sa ale 308 odpichne, zrýchľuje celkom svižne. Namerané 3,52 sekundy pri zrýchlení 0-50 km/h sú o stotinu lepšie ako pri Mondeu 2.0 TDCi.

Stokilometrovou rýchlosťou ide Peugeot 308 za 10,57 s po rozjazde a méty 150 km/h dosiahne za 25,84 sekundy.

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: akcelerácia z miesta
0-50 km/h (s) 3,52
0-100 km/h (s) 10,57
0-130 km/h (s) 18,51
0-150 km/h (s) 25,84

Pružné zrýchlenie na jednotlivé prevody sme samozrejme zmerať nemohli, automat pri zošliapnutí plynu na doraz vždy podradí. Pri zrýchľovaní na plný plyn ale zvládnete jednotlivé inkrementy takto:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: zrýchlenie
30-50 km/h (s) 1,77
50-70 km/h (s) 2,22
80-130 km/h (s) 12,04

A čo brzdy? Pri prudkom zastavení a následnom uvoľnení pedálu sa ozve hlasné zaškrípanie, ktoré naznačuje, že autu sa takéto zaobchádzanie príliš nepáči. Stabilita počas manévru je však úplne bez výhrad, rovnako ako nameraný brzdný výkon:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdenie
100-0 km/h (s) 2,65
100-0 km/h (m) 36,03

To ale nie je všetko. Pretože sme mohli, zmerali sme aj brzdnú dráhu z rýchlosti 150 km/h. Pre istotu pripomíname, že brzdiť sme začali skôr, takže nasledujúce čísla popisujú výkon brzdovej sústavy už naplno brzdiaceho vozidla, nie reakčnú dobu vodiča a nástup bŕzd. Ale aj tak:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdenie
150-0 km/h (s) 3,97
150-0 km/h (m) 82,13

Pôsobivé, nie? Napríklad z vyjadrenia niektorých expertov zúčastňujúcich sa nedávne hysterickej debaty o možnom zvýšení povolenej rýchlosti na vybraných úsekoch diaľnic práve na 150 km/h by človek ľahko podľahol dojmu, že brzdná dráha auta idúceho touto rýchlosťou sa počíta div nie v kilometroch.

peugeot_308_brzda150-0.jpgTakmer dokonale lineárny priebeh až do konca: pokiaľ vozidlo v okamihu, keď sa pohybuje rýchlosťou 150 km/h, už naplno brzdí, ostávajú k úplnému zastaveniu necelé štyri sekundy

A ako je na tom Peugeot 308 s (ne)presnosťou rýchlomera? Odchýlka v diaľničnom tempe je citeľne menšia než napríklad pri nedávno meranom Superbe:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: odchylka rychloměru

Zobrazovaná rýchlostť Rýchlosť podľa Vboxu
50 km/h 47,3 km/h
90 km/h 87,4 km/h
130 km/h 128 km/h
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY