vytisknout velikost písma Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde

Vzali sme dlhodobo testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, aby sme overili parametre motora na valcovej skúšobni.
Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde
Zoznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzde
  2. Technické údaje
  3. Fotogaléria

Biely Nissan Qashqai už je s nami v redakcii nejaký ten týždeň. Najvyšší čas vyraziť s ním do českých Modletíc na valcovú skúšobňu spoločnosti Dieselpower, kam jazdíme aj s niektorými autami testovanými v bežnom týždennom režime.

IMG_3961arx.jpgIMG_3963arx.jpgIMG_3968arx.jpg
Qashqai dCi 110 by mal podľa Nissanu ponúkať 81 kW (110 k) a 260 Nm

Ak ste čítali úvodnú časť dlhodobého testu, viete, že Nissan nám požičal motorizáciu dCi 110. Označenie udáva výkon v konských silách. Tisícpäťstovka od Renaultu by mala podľa výrobcu dosahovať výkon 81 kW/110 k v 4000 min-1 a krútiaceho momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Aká je realita?

Sľubovaných sto desať koní poskytuje motor v širokom rozsahu, približne od 3200 až do 4600 otáčok za minútu. Krivka za tromi tisíckami pozvoľna stúpa v troch jasne zjavných stupňoch a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v príjemných 4275 min-1. Tým sa vysvetľuje, prečo motor pôsobí tak točivým dojmom.

20160304_d2503_m1_st5_serie.jpg
Graf zachycujúci priebeh výkonu a krútiaceho momentu 

A čo krútiaci moment? Plochý vrchol krivky prichádza o chĺpok neskôr, vydrží však dlhšie, než hovoria oficiálne údaje. V 1750 otáčkach chýba do udávaných 260 Nm ešte asi desiatka newtonmetrov, ale sľubované maximum sa dostavuje ani nie o sto ot. neskôr. V Dieselpowere namerali maximum 266 Nm a nad menovitými 260 Nm sa krivka drží v intervale cca 1800-2900 min-1, teda po jedenásť set otáčok. 

IMG_3985arx.jpgIMG_3977arx.jpgIMG_3997arx.jpg
Qashqai vyšiel z meraní so cťou, na valcovej skúšobni firmy Dieselpower sme mu namerali o osem koní a šesť newtonmetrov viac

V budúcom pokračovaní dlhodobého testu sa pozrieme, čo s týmito parametrami Qashqai predvedie pri meraní akcelerácie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY