vytisknout velikost písma Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde

Vzali sme dlhodobo testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, aby sme overili parametre motora na valcovej skúšobni.
Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde
Zoznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzde
  2. Technické údaje
  3. Fotogaléria

Biely Nissan Qashqai už je s nami v redakcii nejaký ten týždeň. Najvyšší čas vyraziť s ním do českých Modletíc na valcovú skúšobňu spoločnosti Dieselpower, kam jazdíme aj s niektorými autami testovanými v bežnom týždennom režime.

IMG_3961arx.jpgIMG_3963arx.jpgIMG_3968arx.jpg
Qashqai dCi 110 by mal podľa Nissanu ponúkať 81 kW (110 k) a 260 Nm

Ak ste čítali úvodnú časť dlhodobého testu, viete, že Nissan nám požičal motorizáciu dCi 110. Označenie udáva výkon v konských silách. Tisícpäťstovka od Renaultu by mala podľa výrobcu dosahovať výkon 81 kW/110 k v 4000 min-1 a krútiaceho momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Aká je realita?

Sľubovaných sto desať koní poskytuje motor v širokom rozsahu, približne od 3200 až do 4600 otáčok za minútu. Krivka za tromi tisíckami pozvoľna stúpa v troch jasne zjavných stupňoch a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v príjemných 4275 min-1. Tým sa vysvetľuje, prečo motor pôsobí tak točivým dojmom.

20160304_d2503_m1_st5_serie.jpg
Graf zachycujúci priebeh výkonu a krútiaceho momentu 

A čo krútiaci moment? Plochý vrchol krivky prichádza o chĺpok neskôr, vydrží však dlhšie, než hovoria oficiálne údaje. V 1750 otáčkach chýba do udávaných 260 Nm ešte asi desiatka newtonmetrov, ale sľubované maximum sa dostavuje ani nie o sto ot. neskôr. V Dieselpowere namerali maximum 266 Nm a nad menovitými 260 Nm sa krivka drží v intervale cca 1800-2900 min-1, teda po jedenásť set otáčok. 

IMG_3985arx.jpgIMG_3977arx.jpgIMG_3997arx.jpg
Qashqai vyšiel z meraní so cťou, na valcovej skúšobni firmy Dieselpower sme mu namerali o osem koní a šesť newtonmetrov viac

V budúcom pokračovaní dlhodobého testu sa pozrieme, čo s týmito parametrami Qashqai predvedie pri meraní akcelerácie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY