vytisknout velikost písma Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde

Vzali sme dlhodobo testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, aby sme overili parametre motora na valcovej skúšobni.
Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde
Zoznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzde
  2. Technické údaje
  3. Fotogaléria

Biely Nissan Qashqai už je s nami v redakcii nejaký ten týždeň. Najvyšší čas vyraziť s ním do českých Modletíc na valcovú skúšobňu spoločnosti Dieselpower, kam jazdíme aj s niektorými autami testovanými v bežnom týždennom režime.

IMG_3961arx.jpgIMG_3963arx.jpgIMG_3968arx.jpg
Qashqai dCi 110 by mal podľa Nissanu ponúkať 81 kW (110 k) a 260 Nm

Ak ste čítali úvodnú časť dlhodobého testu, viete, že Nissan nám požičal motorizáciu dCi 110. Označenie udáva výkon v konských silách. Tisícpäťstovka od Renaultu by mala podľa výrobcu dosahovať výkon 81 kW/110 k v 4000 min-1 a krútiaceho momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Aká je realita?

Sľubovaných sto desať koní poskytuje motor v širokom rozsahu, približne od 3200 až do 4600 otáčok za minútu. Krivka za tromi tisíckami pozvoľna stúpa v troch jasne zjavných stupňoch a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v príjemných 4275 min-1. Tým sa vysvetľuje, prečo motor pôsobí tak točivým dojmom.

20160304_d2503_m1_st5_serie.jpg
Graf zachycujúci priebeh výkonu a krútiaceho momentu 

A čo krútiaci moment? Plochý vrchol krivky prichádza o chĺpok neskôr, vydrží však dlhšie, než hovoria oficiálne údaje. V 1750 otáčkach chýba do udávaných 260 Nm ešte asi desiatka newtonmetrov, ale sľubované maximum sa dostavuje ani nie o sto ot. neskôr. V Dieselpowere namerali maximum 266 Nm a nad menovitými 260 Nm sa krivka drží v intervale cca 1800-2900 min-1, teda po jedenásť set otáčok. 

IMG_3985arx.jpgIMG_3977arx.jpgIMG_3997arx.jpg
Qashqai vyšiel z meraní so cťou, na valcovej skúšobni firmy Dieselpower sme mu namerali o osem koní a šesť newtonmetrov viac

V budúcom pokračovaní dlhodobého testu sa pozrieme, čo s týmito parametrami Qashqai predvedie pri meraní akcelerácie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY