vytisknout velikost písma Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde

Vzali sme dlhodobo testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, aby sme overili parametre motora na valcovej skúšobni.
Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzde
Zoznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzde
  2. Technické údaje
  3. Fotogaléria

Biely Nissan Qashqai už je s nami v redakcii nejaký ten týždeň. Najvyšší čas vyraziť s ním do českých Modletíc na valcovú skúšobňu spoločnosti Dieselpower, kam jazdíme aj s niektorými autami testovanými v bežnom týždennom režime.

IMG_3961arx.jpgIMG_3963arx.jpgIMG_3968arx.jpg
Qashqai dCi 110 by mal podľa Nissanu ponúkať 81 kW (110 k) a 260 Nm

Ak ste čítali úvodnú časť dlhodobého testu, viete, že Nissan nám požičal motorizáciu dCi 110. Označenie udáva výkon v konských silách. Tisícpäťstovka od Renaultu by mala podľa výrobcu dosahovať výkon 81 kW/110 k v 4000 min-1 a krútiaceho momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Aká je realita?

Sľubovaných sto desať koní poskytuje motor v širokom rozsahu, približne od 3200 až do 4600 otáčok za minútu. Krivka za tromi tisíckami pozvoľna stúpa v troch jasne zjavných stupňoch a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v príjemných 4275 min-1. Tým sa vysvetľuje, prečo motor pôsobí tak točivým dojmom.

20160304_d2503_m1_st5_serie.jpg
Graf zachycujúci priebeh výkonu a krútiaceho momentu 

A čo krútiaci moment? Plochý vrchol krivky prichádza o chĺpok neskôr, vydrží však dlhšie, než hovoria oficiálne údaje. V 1750 otáčkach chýba do udávaných 260 Nm ešte asi desiatka newtonmetrov, ale sľubované maximum sa dostavuje ani nie o sto ot. neskôr. V Dieselpowere namerali maximum 266 Nm a nad menovitými 260 Nm sa krivka drží v intervale cca 1800-2900 min-1, teda po jedenásť set otáčok. 

IMG_3985arx.jpgIMG_3977arx.jpgIMG_3997arx.jpg
Qashqai vyšiel z meraní so cťou, na valcovej skúšobni firmy Dieselpower sme mu namerali o osem koní a šesť newtonmetrov viac

V budúcom pokračovaní dlhodobého testu sa pozrieme, čo s týmito parametrami Qashqai predvedie pri meraní akcelerácie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY