vytisknout velikost písma Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Ako je na tom s rýchlosťou?

Dlhodobo testovaný Qashqai samozrejme nemohol uniknúť našej obvyklej testovacej procedúre. V dnešnom pokračovaní dlhodobého testu nájdete výsledky merania dynamiky.
Dlhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Ako je na tom s rýchlosťou?
Zoznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110: Dynamika a brzdy
  2. Technické údaje
  3. Fotogaléria

Ako možno už viete, redakčný Nissan Qashqai dCi je poháňaný vznetovým motorom 1,5 l od Renaultu. Nie je to na relatívne rozmerné auto trochu málo? Odpoveďou (nielen) na túto otázku sa budeme zaoberať v článku zhrňujúcom naše skúsenosti z trojmesačného spolužitia s Qashqaiom, ale všeličo naznačí už meranie dynamických vlastností.

Naftová tisícpäťstovka by mala podľa výrobcu dosahovať výkon 81 kW/110 k v 4000 min-1 a krútiaceho momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Na valcovej skúšobni sme namerali parametre ešte o niečo lepšie.

Nissan udáva zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 11,9 sekundy. My sme testovali v obvyklej konfigurácii s dvoma mužmi na palube, nádržou naplnenou viac ako z polovice a navyše na zimných pneumatikách (teplota v čase merania sa pohybovala okolo 10°C), takže na základe doterajších skúseností sme neočakávali nijako svetoborný výsledok.

Na rozdiel od technicky príbuzných Renaultov nechýba v Nissane tlačidlo pre deaktiváciu stabilizačného systému. Nájdete ho v ľavej dolnej časti palubnej dosky. Zošliapnutie plynu na doraz pustí motor len ľahko nad tri tisíc otáčok.

Ak sa vám podarí správne uvoľniť spojku - ani surovo, ani príliš opatrne - otáčky prakticky nezakolíšu, keď sa hnacia sila prenesie na predné pneumatiky a tie s decentným pretočením uvedú auto do pohybu.

Prevodovka Qashqaia nepôsobí obzvlášť precíznym dojmom, nechá si však páčiť veľmi prudké a necitlivé radenie, čo sa pri meraní akcelerácie vždy hodí. Nesmiete sa ale spoliehať na rýchlomer. Ten totiž výrazne preháňa:

Nissan Qashqai dCi 110: odchýlka rýchlomeru
Zobrazovaná rýchlosť Skutočná rýchlosť
50 km/h 45 km/h
90 km/h 83 km/h
130 km/h 122 km/h

Čo to znamená? Ak sa pri akcelerácii riadite pohľadom na rýchlomer, s najväčšou pravdepodobnosťou budete radiť štvorku tesne pred dosiahnutím rýchlosti 100 km/h. Preto je potrebné sledovať displej vBoxu a podržať trojku kúsok za hranicu najvyššieho výkonu.

Pri jednom pokuse sme dosiahli aj výrazne lepšie ako udávaného zrýchlenie, ale ako viete, zverejňujeme vždy priemer najlepších jázd oboma smermi. A ten vychádza na 12,02 sekundy. Čo je síce o desatinu viac, ako sľubuje Nissan, ale vzhľadom na okolnosti (a našim doterajším skúsenostiam s inými autami) považujeme tento výsledok za mimoriadne priaznivý. Myslené relatívne k oficiálnej hodnote - inak 12 sekúnd samozrejme žiadny zázrak nie je.

Pre zaujímavosť: keď podržíte trojku až k hranici prebehových otáčok v 5000 min-1, pôjdete rýchlosťou 119 km/h. Preto sme nemohli zmerať obvyklé zrýchlenie 80-120 km/h na 3. stupeň, trojka v Qashqai jednoducho tento interval nepokryje (hoci nemiestny optimistický rýchlomer naznačuje opak).

Nissan Qashqai dCi 110: Zrýchlenie
0-50 km/h (s) 3,89
0-100 km/h (s) 12,02
0-130 km/h (s) 21,47
30-50 km/h (s) 1,96
50-70 km/h (s) 2,67
80-120 km/h (s) 9,71
80-120 km/h 4° (s) 10,21

Na prvý stupeň je dosiahnuteľné maximum 37 km/h, na druhý 75, štvorka sa nechá roztočiť niekam ku 190 km/h. V praxi samozrejme také vytáčanie nemá zmysel, za 4600 ot. začína krivka výkonu strmo padať.

nissan_qashqai_0-130.jpgnissan_qashqai_150-0.jpg
Grafy akcelerácie 0-130 km/h a brzdenie 150-0 km/h

Pri prudkom brzdení sme ako pri všetkých autách testovaných v zimnom období narazili na konštrukčné limity sezónnych pneumatík. Vo vysokých rýchlostiach sa plášte nedokážu poriadne oprieť do povrchu, spomalenie naberie na dôraze až pri asi 100 km/h. Brzdná dráha necelých 42 m zo stokilometrovej rýchlosti však patrí k vôbec najkratším, ktoré sme v tejto sezóne namerali.

Nissan Qashqai dCi 110: Brzdy
50-0 km/h (s) 1,57
50-0 km/h (m) 10,34
100-0 km/h (s) 3,08
100-0 km/h (m) 41,74
130-0 km/h (s) 4,00
130-0 km/h (m) 71,76
150-0 km/h (s) 4,60
150-0 km/h (m) 94,67

Ako by vyzeralo merania s letným obutím, už nezistíme. Aspoň nie v rámci tohto dlhodobého testu. Nissan Qashqai sa onedlho vracia do Nissanu. Záverečný článok nájdete na AutoMag.sk počas apríla.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY