vytisknout velikost písma Divízia Renaultsport skutočne pripravuje ostré SUV

Divízia Renaultsport skutočne pripravuje ostré SUV

Už sa o tom hovorilo skôr, ale tentoraz je to prakticky isté. Divízia Renaultsport, ktorá pripravuje ostré produkty automobilky Renault, rozšíri svoje pôsobenie aj medzi SUV. Posvätil to priamo šéf Renault Carlos Ghosn, ktorý povedal, že chce širšiu a univerzálnejšiu modelovú radu divízie RS.

Prvým ostrým SUV by mal byť faceliftovaný Renault Captur. Pod kapotu sa dostane technika z pripravovaného Renaultu Mégane RS, teda pravdepodobne preladená tisícšesťstovka, prípadne tisícosemstovka, ktorú údajne vyvíja automobilka Renault pre športové kupé Alpine.

Na rozdiel od Méganu by mal práve Captur RS dostať automatickú prevodovku a bude aj s pohonom všetkých kolies. Dôležité ale je, aby bol sériový základ od Renaultu natoľko dobrý, že si logo RS zaslúži. Avšak dopyt po športovo poňatých SUV rastie a Renaultu sa tým ponúka príležitosť.

SUV ale nie je jediný segment, kam divízia Renaultsport mieri. Podieľa sa aj na prípravách športového kupé znovuzrodenej značky Alpine. Výsledok by sme mali vidieť už počas závodu na 24 h Le Mans, kde mieni Renault nové kupé s pohonom zadných kolies predstaviť.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY