vytisknout velikost písma Divízia Renaultsport skutočne pripravuje ostré SUV

Divízia Renaultsport skutočne pripravuje ostré SUV

Už sa o tom hovorilo skôr, ale tentoraz je to prakticky isté. Divízia Renaultsport, ktorá pripravuje ostré produkty automobilky Renault, rozšíri svoje pôsobenie aj medzi SUV. Posvätil to priamo šéf Renault Carlos Ghosn, ktorý povedal, že chce širšiu a univerzálnejšiu modelovú radu divízie RS.

Prvým ostrým SUV by mal byť faceliftovaný Renault Captur. Pod kapotu sa dostane technika z pripravovaného Renaultu Mégane RS, teda pravdepodobne preladená tisícšesťstovka, prípadne tisícosemstovka, ktorú údajne vyvíja automobilka Renault pre športové kupé Alpine.

Na rozdiel od Méganu by mal práve Captur RS dostať automatickú prevodovku a bude aj s pohonom všetkých kolies. Dôležité ale je, aby bol sériový základ od Renaultu natoľko dobrý, že si logo RS zaslúži. Avšak dopyt po športovo poňatých SUV rastie a Renaultu sa tým ponúka príležitosť.

SUV ale nie je jediný segment, kam divízia Renaultsport mieri. Podieľa sa aj na prípravách športového kupé znovuzrodenej značky Alpine. Výsledok by sme mali vidieť už počas závodu na 24 h Le Mans, kde mieni Renault nové kupé s pohonom zadných kolies predstaviť.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY