vytisknout velikost písma Discovery Sport nahradí Freelander. Veľké Disco zostane ešte tri roky

Discovery Sport nahradí Freelander. Veľké Disco zostane ešte tri roky

Automobilka Land Rover sa v minulých rokoch zamerala na rad Range Rover, vo veľmi blízkej budúcnosti sa dostane na ostatné modely. Nový smer naznačil nedávny koncept Discovery Vision, ktorý sa čoskoro predstaví ako malý Discovery Sport. A pretože v tejto súvislosti vznikla rada nejasností, nechali sme si všetko na nedávnej akcii od Land Roveru pekne vysvetliť.

Ako už niektorí viete, koncept Discovery nepredznamenáva novú generáciu súčasného modelu, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Je to údajne naozaj len koncept naznačujúci dizajn. Nasledovať po ňom bude malý Discovery Sport, ktorý by mal doraziť do predaja budúci rok. Tento Discovery Sport nahradí model Freelander a ten tým pádom úplne zanikne.

Land Rover sa chce vrátiť do histórie, kedy mal v ponuke tri modely - predchodca Defendera, Discovery a Range Rover. Táto schéma na nás čaká aj v budúcnosti. Rad Range Rover je jasný, rad Discovery bude obsahovať veľké Disco a nástupcu Freelanderu, pričom nie je vylúčený ani ďalší model a v budúcnosti sa predstaví aj nový Defender. Aj od neho sa odvinie viac verzií. No v súčasnosti ešte stále nebolo rozhodnuté, akou cestou sa Defender vydá.

Ak patríte medzi fanúšikov klasického Discovery, môžete zatiaľ zostať v pokoji. Ešte minimálne tri roky má tento model ostať v ponuke. Pri Defenderi platí, že rok 2015 pre neho bude definitívne posledný. Potom predaj po rade desaťročí skončí a výroba bude zrejme presunutá mimo Európy.

Kam, to sa ešte len uvidí. Do úvahy ale pripadajú fabriky v Číne alebo v Brazílii. V priebehu tohto roku práve v týchto lokalitách Land Rover otvorí nové továrne. Tie budú produkovať automobily pre tamojšie trhy. Tretia nová fabrika sa potom bude otvárať priamo v Anglicku. Land Rover tu bude vyrábať úplne nové vlastné motory.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY