vytisknout velikost písma Discovery Sport nahradí Freelander. Veľké Disco zostane ešte tri roky

Discovery Sport nahradí Freelander. Veľké Disco zostane ešte tri roky

Automobilka Land Rover sa v minulých rokoch zamerala na rad Range Rover, vo veľmi blízkej budúcnosti sa dostane na ostatné modely. Nový smer naznačil nedávny koncept Discovery Vision, ktorý sa čoskoro predstaví ako malý Discovery Sport. A pretože v tejto súvislosti vznikla rada nejasností, nechali sme si všetko na nedávnej akcii od Land Roveru pekne vysvetliť.

Ako už niektorí viete, koncept Discovery nepredznamenáva novú generáciu súčasného modelu, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Je to údajne naozaj len koncept naznačujúci dizajn. Nasledovať po ňom bude malý Discovery Sport, ktorý by mal doraziť do predaja budúci rok. Tento Discovery Sport nahradí model Freelander a ten tým pádom úplne zanikne.

Land Rover sa chce vrátiť do histórie, kedy mal v ponuke tri modely - predchodca Defendera, Discovery a Range Rover. Táto schéma na nás čaká aj v budúcnosti. Rad Range Rover je jasný, rad Discovery bude obsahovať veľké Disco a nástupcu Freelanderu, pričom nie je vylúčený ani ďalší model a v budúcnosti sa predstaví aj nový Defender. Aj od neho sa odvinie viac verzií. No v súčasnosti ešte stále nebolo rozhodnuté, akou cestou sa Defender vydá.

Ak patríte medzi fanúšikov klasického Discovery, môžete zatiaľ zostať v pokoji. Ešte minimálne tri roky má tento model ostať v ponuke. Pri Defenderi platí, že rok 2015 pre neho bude definitívne posledný. Potom predaj po rade desaťročí skončí a výroba bude zrejme presunutá mimo Európy.

Kam, to sa ešte len uvidí. Do úvahy ale pripadajú fabriky v Číne alebo v Brazílii. V priebehu tohto roku práve v týchto lokalitách Land Rover otvorí nové továrne. Tie budú produkovať automobily pre tamojšie trhy. Tretia nová fabrika sa potom bude otvárať priamo v Anglicku. Land Rover tu bude vyrábať úplne nové vlastné motory.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY