vytisknout velikost písma Discovery Sport nahradí Freelander. Veľké Disco zostane ešte tri roky

Discovery Sport nahradí Freelander. Veľké Disco zostane ešte tri roky

Automobilka Land Rover sa v minulých rokoch zamerala na rad Range Rover, vo veľmi blízkej budúcnosti sa dostane na ostatné modely. Nový smer naznačil nedávny koncept Discovery Vision, ktorý sa čoskoro predstaví ako malý Discovery Sport. A pretože v tejto súvislosti vznikla rada nejasností, nechali sme si všetko na nedávnej akcii od Land Roveru pekne vysvetliť.

Ako už niektorí viete, koncept Discovery nepredznamenáva novú generáciu súčasného modelu, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Je to údajne naozaj len koncept naznačujúci dizajn. Nasledovať po ňom bude malý Discovery Sport, ktorý by mal doraziť do predaja budúci rok. Tento Discovery Sport nahradí model Freelander a ten tým pádom úplne zanikne.

Land Rover sa chce vrátiť do histórie, kedy mal v ponuke tri modely - predchodca Defendera, Discovery a Range Rover. Táto schéma na nás čaká aj v budúcnosti. Rad Range Rover je jasný, rad Discovery bude obsahovať veľké Disco a nástupcu Freelanderu, pričom nie je vylúčený ani ďalší model a v budúcnosti sa predstaví aj nový Defender. Aj od neho sa odvinie viac verzií. No v súčasnosti ešte stále nebolo rozhodnuté, akou cestou sa Defender vydá.

Ak patríte medzi fanúšikov klasického Discovery, môžete zatiaľ zostať v pokoji. Ešte minimálne tri roky má tento model ostať v ponuke. Pri Defenderi platí, že rok 2015 pre neho bude definitívne posledný. Potom predaj po rade desaťročí skončí a výroba bude zrejme presunutá mimo Európy.

Kam, to sa ešte len uvidí. Do úvahy ale pripadajú fabriky v Číne alebo v Brazílii. V priebehu tohto roku práve v týchto lokalitách Land Rover otvorí nové továrne. Tie budú produkovať automobily pre tamojšie trhy. Tretia nová fabrika sa potom bude otvárať priamo v Anglicku. Land Rover tu bude vyrábať úplne nové vlastné motory.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY