vytisknout velikost písma Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svoju premiéru za sebou. Facelift priniesol podľa očakávania prepracovaný vzhľad, do interiéru nové materiály, objavuje sa multimediálny systém SYNC a predovšetkým do Európy dorazí prevedenie s naftovým dvojlitrom pod kapotou.

Práve dieselové ST je jednoznačne najväčšou novinkou tohto faceliftu. O pohon sa stará dvojliter TDCi naladený na 136 kW (185 k) dostupných pri 3500 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v rozmedzí 2000-2750 ot./min. Nová konkurencia pre Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h (na šestku) prebehne za 9,7 s, maximálna rýchlosť činí 217 km/h. V kombinovanej prevádzke si má diesel vystačiť s prídelom 4,4 l/100 km.

Záujemcovia o benzín môžu siahnuť po pôvodnom dvojlitri disponujúcim s výkonom 184 kW (250 k). Obe jednotky majú štandardne systém štart / stop.

Ford zapracoval aj na podvozku. Vpredu sú nové pružiny, na obe nápravy sa nasťahovali nové tlmiče. Prepracovaný je tiež posilňovač riadenia. V interiéri očakávajme iný volant, lepšie spracovanie a systém SYNC s osempalcovou dotykovou obrazovkou.

Čo sa dizajnu týka, logicky ST nasleduje základný hatchback. Iná je kompletne celá predná i zadná časť, do ponuky prichádzajú nové kolesá (18 a 19 palcov) a dostalo sa aj na nové farby karosérie. Okrem tmavo šedej, ktorá je vidieť na priloženej fotografii, je novinkou aj tmavo modrá.

Objednávky na omladený Focus ST začne Ford prijímať na jeseň, prvé autá dorazia k zákazníkom začiatkom budúceho roka.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY