vytisknout velikost písma Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svoju premiéru za sebou. Facelift priniesol podľa očakávania prepracovaný vzhľad, do interiéru nové materiály, objavuje sa multimediálny systém SYNC a predovšetkým do Európy dorazí prevedenie s naftovým dvojlitrom pod kapotou.

Práve dieselové ST je jednoznačne najväčšou novinkou tohto faceliftu. O pohon sa stará dvojliter TDCi naladený na 136 kW (185 k) dostupných pri 3500 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v rozmedzí 2000-2750 ot./min. Nová konkurencia pre Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h (na šestku) prebehne za 9,7 s, maximálna rýchlosť činí 217 km/h. V kombinovanej prevádzke si má diesel vystačiť s prídelom 4,4 l/100 km.

Záujemcovia o benzín môžu siahnuť po pôvodnom dvojlitri disponujúcim s výkonom 184 kW (250 k). Obe jednotky majú štandardne systém štart / stop.

Ford zapracoval aj na podvozku. Vpredu sú nové pružiny, na obe nápravy sa nasťahovali nové tlmiče. Prepracovaný je tiež posilňovač riadenia. V interiéri očakávajme iný volant, lepšie spracovanie a systém SYNC s osempalcovou dotykovou obrazovkou.

Čo sa dizajnu týka, logicky ST nasleduje základný hatchback. Iná je kompletne celá predná i zadná časť, do ponuky prichádzajú nové kolesá (18 a 19 palcov) a dostalo sa aj na nové farby karosérie. Okrem tmavo šedej, ktorá je vidieť na priloženej fotografii, je novinkou aj tmavo modrá.

Objednávky na omladený Focus ST začne Ford prijímať na jeseň, prvé autá dorazia k zákazníkom začiatkom budúceho roka.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY