vytisknout velikost písma Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svoju premiéru za sebou. Facelift priniesol podľa očakávania prepracovaný vzhľad, do interiéru nové materiály, objavuje sa multimediálny systém SYNC a predovšetkým do Európy dorazí prevedenie s naftovým dvojlitrom pod kapotou.

Práve dieselové ST je jednoznačne najväčšou novinkou tohto faceliftu. O pohon sa stará dvojliter TDCi naladený na 136 kW (185 k) dostupných pri 3500 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v rozmedzí 2000-2750 ot./min. Nová konkurencia pre Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h (na šestku) prebehne za 9,7 s, maximálna rýchlosť činí 217 km/h. V kombinovanej prevádzke si má diesel vystačiť s prídelom 4,4 l/100 km.

Záujemcovia o benzín môžu siahnuť po pôvodnom dvojlitri disponujúcim s výkonom 184 kW (250 k). Obe jednotky majú štandardne systém štart / stop.

Ford zapracoval aj na podvozku. Vpredu sú nové pružiny, na obe nápravy sa nasťahovali nové tlmiče. Prepracovaný je tiež posilňovač riadenia. V interiéri očakávajme iný volant, lepšie spracovanie a systém SYNC s osempalcovou dotykovou obrazovkou.

Čo sa dizajnu týka, logicky ST nasleduje základný hatchback. Iná je kompletne celá predná i zadná časť, do ponuky prichádzajú nové kolesá (18 a 19 palcov) a dostalo sa aj na nové farby karosérie. Okrem tmavo šedej, ktorá je vidieť na priloženej fotografii, je novinkou aj tmavo modrá.

Objednávky na omladený Focus ST začne Ford prijímať na jeseň, prvé autá dorazia k zákazníkom začiatkom budúceho roka.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY