vytisknout velikost písma Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svoju premiéru za sebou. Facelift priniesol podľa očakávania prepracovaný vzhľad, do interiéru nové materiály, objavuje sa multimediálny systém SYNC a predovšetkým do Európy dorazí prevedenie s naftovým dvojlitrom pod kapotou.

Práve dieselové ST je jednoznačne najväčšou novinkou tohto faceliftu. O pohon sa stará dvojliter TDCi naladený na 136 kW (185 k) dostupných pri 3500 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v rozmedzí 2000-2750 ot./min. Nová konkurencia pre Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h (na šestku) prebehne za 9,7 s, maximálna rýchlosť činí 217 km/h. V kombinovanej prevádzke si má diesel vystačiť s prídelom 4,4 l/100 km.

Záujemcovia o benzín môžu siahnuť po pôvodnom dvojlitri disponujúcim s výkonom 184 kW (250 k). Obe jednotky majú štandardne systém štart / stop.

Ford zapracoval aj na podvozku. Vpredu sú nové pružiny, na obe nápravy sa nasťahovali nové tlmiče. Prepracovaný je tiež posilňovač riadenia. V interiéri očakávajme iný volant, lepšie spracovanie a systém SYNC s osempalcovou dotykovou obrazovkou.

Čo sa dizajnu týka, logicky ST nasleduje základný hatchback. Iná je kompletne celá predná i zadná časť, do ponuky prichádzajú nové kolesá (18 a 19 palcov) a dostalo sa aj na nové farby karosérie. Okrem tmavo šedej, ktorá je vidieť na priloženej fotografii, je novinkou aj tmavo modrá.

Objednávky na omladený Focus ST začne Ford prijímať na jeseň, prvé autá dorazia k zákazníkom začiatkom budúceho roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY