vytisknout velikost písma Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Dieselový Focus ST je realitou. Ponúkne 185 koní a stovku za 8,1 s

Modernizovaný Focus ST má svoju premiéru za sebou. Facelift priniesol podľa očakávania prepracovaný vzhľad, do interiéru nové materiály, objavuje sa multimediálny systém SYNC a predovšetkým do Európy dorazí prevedenie s naftovým dvojlitrom pod kapotou.

Práve dieselové ST je jednoznačne najväčšou novinkou tohto faceliftu. O pohon sa stará dvojliter TDCi naladený na 136 kW (185 k) dostupných pri 3500 ot./min. Krútiaci moment dosahuje na 400 Nm v rozmedzí 2000-2750 ot./min. Nová konkurencia pre Golf GTD zdolá stovku za 8,1 s, pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h (na šestku) prebehne za 9,7 s, maximálna rýchlosť činí 217 km/h. V kombinovanej prevádzke si má diesel vystačiť s prídelom 4,4 l/100 km.

Záujemcovia o benzín môžu siahnuť po pôvodnom dvojlitri disponujúcim s výkonom 184 kW (250 k). Obe jednotky majú štandardne systém štart / stop.

Ford zapracoval aj na podvozku. Vpredu sú nové pružiny, na obe nápravy sa nasťahovali nové tlmiče. Prepracovaný je tiež posilňovač riadenia. V interiéri očakávajme iný volant, lepšie spracovanie a systém SYNC s osempalcovou dotykovou obrazovkou.

Čo sa dizajnu týka, logicky ST nasleduje základný hatchback. Iná je kompletne celá predná i zadná časť, do ponuky prichádzajú nové kolesá (18 a 19 palcov) a dostalo sa aj na nové farby karosérie. Okrem tmavo šedej, ktorá je vidieť na priloženej fotografii, je novinkou aj tmavo modrá.

Objednávky na omladený Focus ST začne Ford prijímať na jeseň, prvé autá dorazia k zákazníkom začiatkom budúceho roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY