vytisknout velikost písma Dieselgate: VW musí opraviť 3,6 milióna áut s motorom 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opraviť 3,6 milióna áut s motorom 1.6 TDI

Zatiaľ čo motor 2.0 TDI čakajú v rámci zvolávacích akcií koncernu Volkswagen len softvérové ​​zmeny, downsizovaný motor 1.6 TDI prejde aj hardvérovými úpravami, aby vyhovel emisným požiadavkám. Médiám to oznámil tlačový hovorca nemeckého ministerstva dopravy.

Zatiaľ sa presne nevie, čo presne bude Volkswagen pri motore 1.6 TDI, ktorý nájdete vo všetkých masových značkách naprieč celým koncernom, meniť. Už skôr sa ale hovorilo o tom, že popri samotnej úpravy riadiacej jednotky pôjde tiež o výmenu vstrekovačov.

V hre je aj možnosť dodatočného namontovania systému SCR s AdBlue, ale to by podľa predbežných odhadov stálo koncern len na materiáli skoro 330 eur na každom aute. Úprava sa môže týkať aj systému recirkulácie výfukových plynov.

Podľa Volkswagenu začnú zvolávacie akcie všetkých dotknutých áut v januári 2016 a do konca toho istého roka by mali byť už dokončené. Niektorí odborníci ale namietajú, že zásah môže ovplyvniť vlastnosti auta a odporúčajú na servisnú úpravu softvéru nejazdiť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY