vytisknout velikost písma Dieselgate: VW musí opraviť 3,6 milióna áut s motorom 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opraviť 3,6 milióna áut s motorom 1.6 TDI

Zatiaľ čo motor 2.0 TDI čakajú v rámci zvolávacích akcií koncernu Volkswagen len softvérové ​​zmeny, downsizovaný motor 1.6 TDI prejde aj hardvérovými úpravami, aby vyhovel emisným požiadavkám. Médiám to oznámil tlačový hovorca nemeckého ministerstva dopravy.

Zatiaľ sa presne nevie, čo presne bude Volkswagen pri motore 1.6 TDI, ktorý nájdete vo všetkých masových značkách naprieč celým koncernom, meniť. Už skôr sa ale hovorilo o tom, že popri samotnej úpravy riadiacej jednotky pôjde tiež o výmenu vstrekovačov.

V hre je aj možnosť dodatočného namontovania systému SCR s AdBlue, ale to by podľa predbežných odhadov stálo koncern len na materiáli skoro 330 eur na každom aute. Úprava sa môže týkať aj systému recirkulácie výfukových plynov.

Podľa Volkswagenu začnú zvolávacie akcie všetkých dotknutých áut v januári 2016 a do konca toho istého roka by mali byť už dokončené. Niektorí odborníci ale namietajú, že zásah môže ovplyvniť vlastnosti auta a odporúčajú na servisnú úpravu softvéru nejazdiť.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY