vytisknout velikost písma Dieselgate: VW musí opraviť 3,6 milióna áut s motorom 1.6 TDI

Dieselgate: VW musí opraviť 3,6 milióna áut s motorom 1.6 TDI

Zatiaľ čo motor 2.0 TDI čakajú v rámci zvolávacích akcií koncernu Volkswagen len softvérové ​​zmeny, downsizovaný motor 1.6 TDI prejde aj hardvérovými úpravami, aby vyhovel emisným požiadavkám. Médiám to oznámil tlačový hovorca nemeckého ministerstva dopravy.

Zatiaľ sa presne nevie, čo presne bude Volkswagen pri motore 1.6 TDI, ktorý nájdete vo všetkých masových značkách naprieč celým koncernom, meniť. Už skôr sa ale hovorilo o tom, že popri samotnej úpravy riadiacej jednotky pôjde tiež o výmenu vstrekovačov.

V hre je aj možnosť dodatočného namontovania systému SCR s AdBlue, ale to by podľa predbežných odhadov stálo koncern len na materiáli skoro 330 eur na každom aute. Úprava sa môže týkať aj systému recirkulácie výfukových plynov.

Podľa Volkswagenu začnú zvolávacie akcie všetkých dotknutých áut v januári 2016 a do konca toho istého roka by mali byť už dokončené. Niektorí odborníci ale namietajú, že zásah môže ovplyvniť vlastnosti auta a odporúčajú na servisnú úpravu softvéru nejazdiť.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY