vytisknout velikost písma Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Aféra okolo naftových motorov koncernu Volkswagen, ktoré pri testoch upravovali svoje nastavenia tak, aby vykazovali nižšiu produkciu emisií, má ďalšie pokračovanie. Škoda oficiálne priznala 1,2 milióna predaných vozidiel vybavených "vylepšujúcim" softvérom, Audi potvrdilo dva milióny automobilov.

V prípade Audi sa jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Iba po nemeckých cestách jazdí takmer 600 000 vozidiel, ktorých sa aféra priamo dotýka, v Európe to je celkom 1,4 milióna automobilov. Potom, čo prišlo Audi so svojim číslom, nasledovala aj Škoda. Tá potvrdila 1,2 milióna celosvetovo predaných automobilov, ktoré obsahujú - pre bežnú prevádzku nijako nebezpečný - softvér. Napriek tomu je v pláne zvolávacia akcia.

Konkrétne sa jedná o automobily osadené naftovými motormi radu EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), ktoré používala predchádzajúca Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid aj Yeti. Automobilka (ani nikto iný) nepovedala, čo presne sa s automobilmi stane v servise. Vie sa iba to, že servis aplikuje "nápravné technické opatrenia".

Ako už bolo napísané skôr, majitelia dotknutých automobilov do servisov vôbec nemusia. Problém sa totiž týka iba veľmi špecifickej situácie pri homologizačných skúškach, v bežnej prevádzke sa špeciálny emisný softvér nijako neprejavuje. Na majiteľa predmetného automobilu sa nevzťahujú ani žiadne iné povinnosti, takže môže vozidlo ďalej prevádzkovať.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY