vytisknout velikost písma Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Aféra okolo naftových motorov koncernu Volkswagen, ktoré pri testoch upravovali svoje nastavenia tak, aby vykazovali nižšiu produkciu emisií, má ďalšie pokračovanie. Škoda oficiálne priznala 1,2 milióna predaných vozidiel vybavených "vylepšujúcim" softvérom, Audi potvrdilo dva milióny automobilov.

V prípade Audi sa jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Iba po nemeckých cestách jazdí takmer 600 000 vozidiel, ktorých sa aféra priamo dotýka, v Európe to je celkom 1,4 milióna automobilov. Potom, čo prišlo Audi so svojim číslom, nasledovala aj Škoda. Tá potvrdila 1,2 milióna celosvetovo predaných automobilov, ktoré obsahujú - pre bežnú prevádzku nijako nebezpečný - softvér. Napriek tomu je v pláne zvolávacia akcia.

Konkrétne sa jedná o automobily osadené naftovými motormi radu EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), ktoré používala predchádzajúca Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid aj Yeti. Automobilka (ani nikto iný) nepovedala, čo presne sa s automobilmi stane v servise. Vie sa iba to, že servis aplikuje "nápravné technické opatrenia".

Ako už bolo napísané skôr, majitelia dotknutých automobilov do servisov vôbec nemusia. Problém sa totiž týka iba veľmi špecifickej situácie pri homologizačných skúškach, v bežnej prevádzke sa špeciálny emisný softvér nijako neprejavuje. Na majiteľa predmetného automobilu sa nevzťahujú ani žiadne iné povinnosti, takže môže vozidlo ďalej prevádzkovať.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY