vytisknout velikost písma Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Aféra okolo naftových motorov koncernu Volkswagen, ktoré pri testoch upravovali svoje nastavenia tak, aby vykazovali nižšiu produkciu emisií, má ďalšie pokračovanie. Škoda oficiálne priznala 1,2 milióna predaných vozidiel vybavených "vylepšujúcim" softvérom, Audi potvrdilo dva milióny automobilov.

V prípade Audi sa jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Iba po nemeckých cestách jazdí takmer 600 000 vozidiel, ktorých sa aféra priamo dotýka, v Európe to je celkom 1,4 milióna automobilov. Potom, čo prišlo Audi so svojim číslom, nasledovala aj Škoda. Tá potvrdila 1,2 milióna celosvetovo predaných automobilov, ktoré obsahujú - pre bežnú prevádzku nijako nebezpečný - softvér. Napriek tomu je v pláne zvolávacia akcia.

Konkrétne sa jedná o automobily osadené naftovými motormi radu EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), ktoré používala predchádzajúca Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid aj Yeti. Automobilka (ani nikto iný) nepovedala, čo presne sa s automobilmi stane v servise. Vie sa iba to, že servis aplikuje "nápravné technické opatrenia".

Ako už bolo napísané skôr, majitelia dotknutých automobilov do servisov vôbec nemusia. Problém sa totiž týka iba veľmi špecifickej situácie pri homologizačných skúškach, v bežnej prevádzke sa špeciálny emisný softvér nijako neprejavuje. Na majiteľa predmetného automobilu sa nevzťahujú ani žiadne iné povinnosti, takže môže vozidlo ďalej prevádzkovať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY