vytisknout velikost písma Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Aféra okolo naftových motorov koncernu Volkswagen, ktoré pri testoch upravovali svoje nastavenia tak, aby vykazovali nižšiu produkciu emisií, má ďalšie pokračovanie. Škoda oficiálne priznala 1,2 milióna predaných vozidiel vybavených "vylepšujúcim" softvérom, Audi potvrdilo dva milióny automobilov.

V prípade Audi sa jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Iba po nemeckých cestách jazdí takmer 600 000 vozidiel, ktorých sa aféra priamo dotýka, v Európe to je celkom 1,4 milióna automobilov. Potom, čo prišlo Audi so svojim číslom, nasledovala aj Škoda. Tá potvrdila 1,2 milióna celosvetovo predaných automobilov, ktoré obsahujú - pre bežnú prevádzku nijako nebezpečný - softvér. Napriek tomu je v pláne zvolávacia akcia.

Konkrétne sa jedná o automobily osadené naftovými motormi radu EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), ktoré používala predchádzajúca Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid aj Yeti. Automobilka (ani nikto iný) nepovedala, čo presne sa s automobilmi stane v servise. Vie sa iba to, že servis aplikuje "nápravné technické opatrenia".

Ako už bolo napísané skôr, majitelia dotknutých automobilov do servisov vôbec nemusia. Problém sa totiž týka iba veľmi špecifickej situácie pri homologizačných skúškach, v bežnej prevádzke sa špeciálny emisný softvér nijako neprejavuje. Na majiteľa predmetného automobilu sa nevzťahujú ani žiadne iné povinnosti, takže môže vozidlo ďalej prevádzkovať.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY