vytisknout velikost písma Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Dieselgate pokračuje. Škoda priznala 1,2 milióna vozidiel, Audi dva milióny

Aféra okolo naftových motorov koncernu Volkswagen, ktoré pri testoch upravovali svoje nastavenia tak, aby vykazovali nižšiu produkciu emisií, má ďalšie pokračovanie. Škoda oficiálne priznala 1,2 milióna predaných vozidiel vybavených "vylepšujúcim" softvérom, Audi potvrdilo dva milióny automobilov.

V prípade Audi sa jedná o modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. Iba po nemeckých cestách jazdí takmer 600 000 vozidiel, ktorých sa aféra priamo dotýka, v Európe to je celkom 1,4 milióna automobilov. Potom, čo prišlo Audi so svojim číslom, nasledovala aj Škoda. Tá potvrdila 1,2 milióna celosvetovo predaných automobilov, ktoré obsahujú - pre bežnú prevádzku nijako nebezpečný - softvér. Napriek tomu je v pláne zvolávacia akcia.

Konkrétne sa jedná o automobily osadené naftovými motormi radu EA189 (1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI), ktoré používala predchádzajúca Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Rapid aj Yeti. Automobilka (ani nikto iný) nepovedala, čo presne sa s automobilmi stane v servise. Vie sa iba to, že servis aplikuje "nápravné technické opatrenia".

Ako už bolo napísané skôr, majitelia dotknutých automobilov do servisov vôbec nemusia. Problém sa totiž týka iba veľmi špecifickej situácie pri homologizačných skúškach, v bežnej prevádzke sa špeciálny emisný softvér nijako neprejavuje. Na majiteľa predmetného automobilu sa nevzťahujú ani žiadne iné povinnosti, takže môže vozidlo ďalej prevádzkovať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY