vytisknout velikost písma Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Všetky vznetové šesťvalce, ktoré predal Volkswagen v Amerike od roku 2009 až dodnes, sú podľa amerických médií vybavené softvérom na obchádzanie emisných skúšok.
Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Skupina Volkswagen priznala v piatok americkej Agentúre ochrany životného prostredia (Environmental Protection Agency, EPA), že všetky motory V6 3.0 TDI predané v USA od roku 2009 až dodnes majú softvér na detekciu emisnej skúšky. Tieto jednotky sa ocitli v podozrení už skôr, automobilka však obvinenia pomerne dôrazne odmietla.

Zatiaľ nie je jasné, koľkých áut sa najnovší vývoj aféry týka (EPA uvádza "najmenej 85 000") a aké budú implikácie pre Európu. Možno sa len domnievať, že ak bol tajný softvér nájdený aj v najnovších viacvalcových dieseloch pre USA, obsahujú ho aj riadiace jednotky motorov aktuálne predávaných na európskom trhu. Na bližšie informácie si ale budeme musieť počkať do začiatku budúceho pracovného týždňa, kedy Volkswagen snáď vydá upresňujúce vyhlásenie.

Aféra Dieselgate prepukla v septembri. Počas vyšetrovania "nevysvetliteľných" rozdielov medzi homoligozovanými a reálnymi emisiami motorov TDI priznali predstavitelia Volkswagenu zástupcom EPA, že riadiace jednotky obsahujú tajný softvér. Ten rozpozná prebiehajúcu skúšku merania emisií a upraví chod motora tak, aby testom prešiel. V reálnej prevádzke potom spaľovací proces prebieha iným spôsobom.

Dieselgate rozpútal personálne zemetrasenie v celej skupine Volkswagen, viedol k rozsiahlym škrtom nových projektov a v EÚ urýchlil diskusiu o novej metodike merania emisií. Tiež pomohol niektorým politikom na zviditeľnenie sa. Ako ale ukazuje najnovší vývoj, aféra ešte zďaleka nekončí.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY