vytisknout velikost písma Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Všetky vznetové šesťvalce, ktoré predal Volkswagen v Amerike od roku 2009 až dodnes, sú podľa amerických médií vybavené softvérom na obchádzanie emisných skúšok.
Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Skupina Volkswagen priznala v piatok americkej Agentúre ochrany životného prostredia (Environmental Protection Agency, EPA), že všetky motory V6 3.0 TDI predané v USA od roku 2009 až dodnes majú softvér na detekciu emisnej skúšky. Tieto jednotky sa ocitli v podozrení už skôr, automobilka však obvinenia pomerne dôrazne odmietla.

Zatiaľ nie je jasné, koľkých áut sa najnovší vývoj aféry týka (EPA uvádza "najmenej 85 000") a aké budú implikácie pre Európu. Možno sa len domnievať, že ak bol tajný softvér nájdený aj v najnovších viacvalcových dieseloch pre USA, obsahujú ho aj riadiace jednotky motorov aktuálne predávaných na európskom trhu. Na bližšie informácie si ale budeme musieť počkať do začiatku budúceho pracovného týždňa, kedy Volkswagen snáď vydá upresňujúce vyhlásenie.

Aféra Dieselgate prepukla v septembri. Počas vyšetrovania "nevysvetliteľných" rozdielov medzi homoligozovanými a reálnymi emisiami motorov TDI priznali predstavitelia Volkswagenu zástupcom EPA, že riadiace jednotky obsahujú tajný softvér. Ten rozpozná prebiehajúcu skúšku merania emisií a upraví chod motora tak, aby testom prešiel. V reálnej prevádzke potom spaľovací proces prebieha iným spôsobom.

Dieselgate rozpútal personálne zemetrasenie v celej skupine Volkswagen, viedol k rozsiahlym škrtom nových projektov a v EÚ urýchlil diskusiu o novej metodike merania emisií. Tiež pomohol niektorým politikom na zviditeľnenie sa. Ako ale ukazuje najnovší vývoj, aféra ešte zďaleka nekončí.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY