vytisknout velikost písma Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Všetky vznetové šesťvalce, ktoré predal Volkswagen v Amerike od roku 2009 až dodnes, sú podľa amerických médií vybavené softvérom na obchádzanie emisných skúšok.
Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Skupina Volkswagen priznala v piatok americkej Agentúre ochrany životného prostredia (Environmental Protection Agency, EPA), že všetky motory V6 3.0 TDI predané v USA od roku 2009 až dodnes majú softvér na detekciu emisnej skúšky. Tieto jednotky sa ocitli v podozrení už skôr, automobilka však obvinenia pomerne dôrazne odmietla.

Zatiaľ nie je jasné, koľkých áut sa najnovší vývoj aféry týka (EPA uvádza "najmenej 85 000") a aké budú implikácie pre Európu. Možno sa len domnievať, že ak bol tajný softvér nájdený aj v najnovších viacvalcových dieseloch pre USA, obsahujú ho aj riadiace jednotky motorov aktuálne predávaných na európskom trhu. Na bližšie informácie si ale budeme musieť počkať do začiatku budúceho pracovného týždňa, kedy Volkswagen snáď vydá upresňujúce vyhlásenie.

Aféra Dieselgate prepukla v septembri. Počas vyšetrovania "nevysvetliteľných" rozdielov medzi homoligozovanými a reálnymi emisiami motorov TDI priznali predstavitelia Volkswagenu zástupcom EPA, že riadiace jednotky obsahujú tajný softvér. Ten rozpozná prebiehajúcu skúšku merania emisií a upraví chod motora tak, aby testom prešiel. V reálnej prevádzke potom spaľovací proces prebieha iným spôsobom.

Dieselgate rozpútal personálne zemetrasenie v celej skupine Volkswagen, viedol k rozsiahlym škrtom nových projektov a v EÚ urýchlil diskusiu o novej metodike merania emisií. Tiež pomohol niektorým politikom na zviditeľnenie sa. Ako ale ukazuje najnovší vývoj, aféra ešte zďaleka nekončí.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY