vytisknout velikost písma Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Všetky vznetové šesťvalce, ktoré predal Volkswagen v Amerike od roku 2009 až dodnes, sú podľa amerických médií vybavené softvérom na obchádzanie emisných skúšok.
Dieselgate nekončí, VW priznal šírenie emisií pri 3.0 TDI

Skupina Volkswagen priznala v piatok americkej Agentúre ochrany životného prostredia (Environmental Protection Agency, EPA), že všetky motory V6 3.0 TDI predané v USA od roku 2009 až dodnes majú softvér na detekciu emisnej skúšky. Tieto jednotky sa ocitli v podozrení už skôr, automobilka však obvinenia pomerne dôrazne odmietla.

Zatiaľ nie je jasné, koľkých áut sa najnovší vývoj aféry týka (EPA uvádza "najmenej 85 000") a aké budú implikácie pre Európu. Možno sa len domnievať, že ak bol tajný softvér nájdený aj v najnovších viacvalcových dieseloch pre USA, obsahujú ho aj riadiace jednotky motorov aktuálne predávaných na európskom trhu. Na bližšie informácie si ale budeme musieť počkať do začiatku budúceho pracovného týždňa, kedy Volkswagen snáď vydá upresňujúce vyhlásenie.

Aféra Dieselgate prepukla v septembri. Počas vyšetrovania "nevysvetliteľných" rozdielov medzi homoligozovanými a reálnymi emisiami motorov TDI priznali predstavitelia Volkswagenu zástupcom EPA, že riadiace jednotky obsahujú tajný softvér. Ten rozpozná prebiehajúcu skúšku merania emisií a upraví chod motora tak, aby testom prešiel. V reálnej prevádzke potom spaľovací proces prebieha iným spôsobom.

Dieselgate rozpútal personálne zemetrasenie v celej skupine Volkswagen, viedol k rozsiahlym škrtom nových projektov a v EÚ urýchlil diskusiu o novej metodike merania emisií. Tiež pomohol niektorým politikom na zviditeľnenie sa. Ako ale ukazuje najnovší vývoj, aféra ešte zďaleka nekončí.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY