vytisknout velikost písma Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Cez 630 000 áut s dieselmi musí v Nemecku do servisu pre podozrenie z úmyselnej manipulácie s riadiacou jednotkou motora. Po novom sa to týka aj Oplov a Mercedesov.
Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Nemecko nariadilo ďalším domácim výrobcom zvolať do servisov na kontrolu a prípadnú oprave zhruba 630 000 áut s dieselovými motormi. Hrozí u nich, že používajú podobný softvérový trik ako Volkswagen, teda že sa odpojí riadenie emisií v určitom jazdnom režime a vozidlo potom vypúšťa viac emisií, než na čo je homologizované. Zvolávacia akcia dopadne na automobilky Audi, po novom Mercedes-Benz a Opel a aj na ďalšie vozidlá Porsche a Volkswagen. U vozidiel koncernu VW sa ale jedná o iné motory ako tie, ktoré sú už súčasťou obrej mnohomiliónovej zvolávacej akcie, ktorá práve beží, píšu Automotive News.

Nemecké úrady majú podozrenie, že aj iní výrobcovia než koncern VW nepoužívajú len softvér, ktorý rozpozná meranie emisií v skúšobni a upraví beh motora, ale že používajú aj tzv. Ochranný program, ktorý v záujme ochrany motora pred poškodením riadenia emisií obmedzí alebo úplne vypne. To je ale svojím spôsobom legálne. Ono je totiž dovolené riadenie emisií vypnúť, ak hrozí poškodenie motora alebo je ohrozená bezpečnosť posádky či ostatných áut. Tejto legálnej kľučky sa zrejme niektorí výrobcovia snažili využiť a motor sa prepínal do "núdzového" ochranného režimu častejšie. Otázkou ale zostáva, či skutočne išlo o ochranu motora pred poškodením alebo len spôsob, ako zlepšiť napríklad dynamiku alebo predĺžiť servisné intervaly.

Práve podvodný softvér Volkswagenu mal fungovať na rovnakom princípe, avšak bol aktívny po celý čas jazdy po ceste. Európske úrady sa teraz budú viac zaoberať práve využívaním a zneužívaním legálne ochrany motora. A práve teraz v Nemecku zvolávané dieselové autá musia dostať modifikovaný softvér, ktorý zabezpečí, že bude zneužívanie tejto ochrany motora eliminované a bude fungovať skutočne len vtedy, ak bude hroziť poškodenie motora alebo ohrozenie bezpečnosti.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY