vytisknout velikost písma Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Cez 630 000 áut s dieselmi musí v Nemecku do servisu pre podozrenie z úmyselnej manipulácie s riadiacou jednotkou motora. Po novom sa to týka aj Oplov a Mercedesov.
Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Nemecko nariadilo ďalším domácim výrobcom zvolať do servisov na kontrolu a prípadnú oprave zhruba 630 000 áut s dieselovými motormi. Hrozí u nich, že používajú podobný softvérový trik ako Volkswagen, teda že sa odpojí riadenie emisií v určitom jazdnom režime a vozidlo potom vypúšťa viac emisií, než na čo je homologizované. Zvolávacia akcia dopadne na automobilky Audi, po novom Mercedes-Benz a Opel a aj na ďalšie vozidlá Porsche a Volkswagen. U vozidiel koncernu VW sa ale jedná o iné motory ako tie, ktoré sú už súčasťou obrej mnohomiliónovej zvolávacej akcie, ktorá práve beží, píšu Automotive News.

Nemecké úrady majú podozrenie, že aj iní výrobcovia než koncern VW nepoužívajú len softvér, ktorý rozpozná meranie emisií v skúšobni a upraví beh motora, ale že používajú aj tzv. Ochranný program, ktorý v záujme ochrany motora pred poškodením riadenia emisií obmedzí alebo úplne vypne. To je ale svojím spôsobom legálne. Ono je totiž dovolené riadenie emisií vypnúť, ak hrozí poškodenie motora alebo je ohrozená bezpečnosť posádky či ostatných áut. Tejto legálnej kľučky sa zrejme niektorí výrobcovia snažili využiť a motor sa prepínal do "núdzového" ochranného režimu častejšie. Otázkou ale zostáva, či skutočne išlo o ochranu motora pred poškodením alebo len spôsob, ako zlepšiť napríklad dynamiku alebo predĺžiť servisné intervaly.

Práve podvodný softvér Volkswagenu mal fungovať na rovnakom princípe, avšak bol aktívny po celý čas jazdy po ceste. Európske úrady sa teraz budú viac zaoberať práve využívaním a zneužívaním legálne ochrany motora. A práve teraz v Nemecku zvolávané dieselové autá musia dostať modifikovaný softvér, ktorý zabezpečí, že bude zneužívanie tejto ochrany motora eliminované a bude fungovať skutočne len vtedy, ak bude hroziť poškodenie motora alebo ohrozenie bezpečnosti.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY