vytisknout velikost písma Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Cez 630 000 áut s dieselmi musí v Nemecku do servisu pre podozrenie z úmyselnej manipulácie s riadiacou jednotkou motora. Po novom sa to týka aj Oplov a Mercedesov.
Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Nemecko nariadilo ďalším domácim výrobcom zvolať do servisov na kontrolu a prípadnú oprave zhruba 630 000 áut s dieselovými motormi. Hrozí u nich, že používajú podobný softvérový trik ako Volkswagen, teda že sa odpojí riadenie emisií v určitom jazdnom režime a vozidlo potom vypúšťa viac emisií, než na čo je homologizované. Zvolávacia akcia dopadne na automobilky Audi, po novom Mercedes-Benz a Opel a aj na ďalšie vozidlá Porsche a Volkswagen. U vozidiel koncernu VW sa ale jedná o iné motory ako tie, ktoré sú už súčasťou obrej mnohomiliónovej zvolávacej akcie, ktorá práve beží, píšu Automotive News.

Nemecké úrady majú podozrenie, že aj iní výrobcovia než koncern VW nepoužívajú len softvér, ktorý rozpozná meranie emisií v skúšobni a upraví beh motora, ale že používajú aj tzv. Ochranný program, ktorý v záujme ochrany motora pred poškodením riadenia emisií obmedzí alebo úplne vypne. To je ale svojím spôsobom legálne. Ono je totiž dovolené riadenie emisií vypnúť, ak hrozí poškodenie motora alebo je ohrozená bezpečnosť posádky či ostatných áut. Tejto legálnej kľučky sa zrejme niektorí výrobcovia snažili využiť a motor sa prepínal do "núdzového" ochranného režimu častejšie. Otázkou ale zostáva, či skutočne išlo o ochranu motora pred poškodením alebo len spôsob, ako zlepšiť napríklad dynamiku alebo predĺžiť servisné intervaly.

Práve podvodný softvér Volkswagenu mal fungovať na rovnakom princípe, avšak bol aktívny po celý čas jazdy po ceste. Európske úrady sa teraz budú viac zaoberať práve využívaním a zneužívaním legálne ochrany motora. A práve teraz v Nemecku zvolávané dieselové autá musia dostať modifikovaný softvér, ktorý zabezpečí, že bude zneužívanie tejto ochrany motora eliminované a bude fungovať skutočne len vtedy, ak bude hroziť poškodenie motora alebo ohrozenie bezpečnosti.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY