vytisknout velikost písma Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Cez 630 000 áut s dieselmi musí v Nemecku do servisu pre podozrenie z úmyselnej manipulácie s riadiacou jednotkou motora. Po novom sa to týka aj Oplov a Mercedesov.
Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Nemecko nariadilo ďalším domácim výrobcom zvolať do servisov na kontrolu a prípadnú oprave zhruba 630 000 áut s dieselovými motormi. Hrozí u nich, že používajú podobný softvérový trik ako Volkswagen, teda že sa odpojí riadenie emisií v určitom jazdnom režime a vozidlo potom vypúšťa viac emisií, než na čo je homologizované. Zvolávacia akcia dopadne na automobilky Audi, po novom Mercedes-Benz a Opel a aj na ďalšie vozidlá Porsche a Volkswagen. U vozidiel koncernu VW sa ale jedná o iné motory ako tie, ktoré sú už súčasťou obrej mnohomiliónovej zvolávacej akcie, ktorá práve beží, píšu Automotive News.

Nemecké úrady majú podozrenie, že aj iní výrobcovia než koncern VW nepoužívajú len softvér, ktorý rozpozná meranie emisií v skúšobni a upraví beh motora, ale že používajú aj tzv. Ochranný program, ktorý v záujme ochrany motora pred poškodením riadenia emisií obmedzí alebo úplne vypne. To je ale svojím spôsobom legálne. Ono je totiž dovolené riadenie emisií vypnúť, ak hrozí poškodenie motora alebo je ohrozená bezpečnosť posádky či ostatných áut. Tejto legálnej kľučky sa zrejme niektorí výrobcovia snažili využiť a motor sa prepínal do "núdzového" ochranného režimu častejšie. Otázkou ale zostáva, či skutočne išlo o ochranu motora pred poškodením alebo len spôsob, ako zlepšiť napríklad dynamiku alebo predĺžiť servisné intervaly.

Práve podvodný softvér Volkswagenu mal fungovať na rovnakom princípe, avšak bol aktívny po celý čas jazdy po ceste. Európske úrady sa teraz budú viac zaoberať práve využívaním a zneužívaním legálne ochrany motora. A práve teraz v Nemecku zvolávané dieselové autá musia dostať modifikovaný softvér, ktorý zabezpečí, že bude zneužívanie tejto ochrany motora eliminované a bude fungovať skutočne len vtedy, ak bude hroziť poškodenie motora alebo ohrozenie bezpečnosti.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY