vytisknout velikost písma Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Cez 630 000 áut s dieselmi musí v Nemecku do servisu pre podozrenie z úmyselnej manipulácie s riadiacou jednotkou motora. Po novom sa to týka aj Oplov a Mercedesov.
Dieselgate III: V Nemecku putujú do servisu i naftové Mercedesy a Opel

Nemecko nariadilo ďalším domácim výrobcom zvolať do servisov na kontrolu a prípadnú oprave zhruba 630 000 áut s dieselovými motormi. Hrozí u nich, že používajú podobný softvérový trik ako Volkswagen, teda že sa odpojí riadenie emisií v určitom jazdnom režime a vozidlo potom vypúšťa viac emisií, než na čo je homologizované. Zvolávacia akcia dopadne na automobilky Audi, po novom Mercedes-Benz a Opel a aj na ďalšie vozidlá Porsche a Volkswagen. U vozidiel koncernu VW sa ale jedná o iné motory ako tie, ktoré sú už súčasťou obrej mnohomiliónovej zvolávacej akcie, ktorá práve beží, píšu Automotive News.

Nemecké úrady majú podozrenie, že aj iní výrobcovia než koncern VW nepoužívajú len softvér, ktorý rozpozná meranie emisií v skúšobni a upraví beh motora, ale že používajú aj tzv. Ochranný program, ktorý v záujme ochrany motora pred poškodením riadenia emisií obmedzí alebo úplne vypne. To je ale svojím spôsobom legálne. Ono je totiž dovolené riadenie emisií vypnúť, ak hrozí poškodenie motora alebo je ohrozená bezpečnosť posádky či ostatných áut. Tejto legálnej kľučky sa zrejme niektorí výrobcovia snažili využiť a motor sa prepínal do "núdzového" ochranného režimu častejšie. Otázkou ale zostáva, či skutočne išlo o ochranu motora pred poškodením alebo len spôsob, ako zlepšiť napríklad dynamiku alebo predĺžiť servisné intervaly.

Práve podvodný softvér Volkswagenu mal fungovať na rovnakom princípe, avšak bol aktívny po celý čas jazdy po ceste. Európske úrady sa teraz budú viac zaoberať práve využívaním a zneužívaním legálne ochrany motora. A práve teraz v Nemecku zvolávané dieselové autá musia dostať modifikovaný softvér, ktorý zabezpečí, že bude zneužívanie tejto ochrany motora eliminované a bude fungovať skutočne len vtedy, ak bude hroziť poškodenie motora alebo ohrozenie bezpečnosti.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY