vytisknout velikost písma Dieselgate II: Renault asi zvolá do servisu ďalších 700 000 naftových áut

Zvolávacie akcie sa týkajú aktuálneho modelu Captur s motorom 1.5 dCi. Renault ale zrejme zvolá ďalšie stovky tisíc áut.
Dieselgate II: Renault asi zvolá do servisu ďalších 700 000 naftových áut

Renault sa chce vyhnúť podobnému škandálu ako Volkswagen a preventívne vyhlasuje zvolávaciu akciu, ktorá má upraviť celkom 15 800 áut s naftovými motormi. Automotive News uvádzajú, že sa jedná o model Renault Capture s motorom 1.5 dCi s výkonom 81 kW.

To ale nie je všetko. Renault rozšíri celú akciu na ďalšie stovky tisíc áut. Celkové číslo zatiaľ dosiahlo na asi 700 000 vozidiel s naftovými motormi Homologizované podľa normy Euro 6. Táto zvolávacia akcia ale bude zatiaľ dobrovoľná. Emisná norma Euro 6 platná od septembra 2014 povoľuje maximálne 0,08 g/km NOx vo výfukových plynoch dieselov proti 0,18 g/km normy Euro 5.

Automobilka vykoná na vozoch úpravu riadiacej jednotky, ktorá má vylepšiť funkciu čistenia výfukových plynov, aby sa vo všetkých jazdných režimoch dosiahlo normou požadovanej hodnoty NOx, teda oxidov dusíka. Tie sú jednou z najnebezpečnejších zložiek výfukových plynov.

Renault predstaví v marci 2016 konkrétny plán, ako bude motory modifikovať, a zhruba štyri mesiace po tom by sa mala začať dobrovoľná zvolávacia akcia. Test ukázal, že čistiaci systém dieselových motorov Renaultu funguje len v teplotách medzi 17 a 35°C. Skúška podľa normy prebieha pri teplotách 20 až 30°C. Zaujímavé, že?

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY