vytisknout velikost písma Dieselgate II: Renault asi zvolá do servisu ďalších 700 000 naftových áut

Zvolávacie akcie sa týkajú aktuálneho modelu Captur s motorom 1.5 dCi. Renault ale zrejme zvolá ďalšie stovky tisíc áut.
Dieselgate II: Renault asi zvolá do servisu ďalších 700 000 naftových áut

Renault sa chce vyhnúť podobnému škandálu ako Volkswagen a preventívne vyhlasuje zvolávaciu akciu, ktorá má upraviť celkom 15 800 áut s naftovými motormi. Automotive News uvádzajú, že sa jedná o model Renault Capture s motorom 1.5 dCi s výkonom 81 kW.

To ale nie je všetko. Renault rozšíri celú akciu na ďalšie stovky tisíc áut. Celkové číslo zatiaľ dosiahlo na asi 700 000 vozidiel s naftovými motormi Homologizované podľa normy Euro 6. Táto zvolávacia akcia ale bude zatiaľ dobrovoľná. Emisná norma Euro 6 platná od septembra 2014 povoľuje maximálne 0,08 g/km NOx vo výfukových plynoch dieselov proti 0,18 g/km normy Euro 5.

Automobilka vykoná na vozoch úpravu riadiacej jednotky, ktorá má vylepšiť funkciu čistenia výfukových plynov, aby sa vo všetkých jazdných režimoch dosiahlo normou požadovanej hodnoty NOx, teda oxidov dusíka. Tie sú jednou z najnebezpečnejších zložiek výfukových plynov.

Renault predstaví v marci 2016 konkrétny plán, ako bude motory modifikovať, a zhruba štyri mesiace po tom by sa mala začať dobrovoľná zvolávacia akcia. Test ukázal, že čistiaci systém dieselových motorov Renaultu funguje len v teplotách medzi 17 a 35°C. Skúška podľa normy prebieha pri teplotách 20 až 30°C. Zaujímavé, že?

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY