vytisknout velikost písma Dieselgate: Bosch varoval VW pred podvádzaním s emisiami už v roku 2007

Dieselgate: Bosch varoval VW pred podvádzaním s emisiami už v roku 2007

Celá aféra Dieselgate ohľadom podvádzania emisných skúšok vznetových motorov TDI koncernu Volkswagen začala už niekedy v roku 2005 a minimálne od roku 2007 musel Volkswagen (alebo aspoň niekto z VW) o prípadných problémoch vedieť, ako píše magazín Car and Driver.

Falošný softvér, ktorý prepne auto do iného režimu pri vykonávaní testov, vyvinula na objednávku spoločnosť Bosch. Tá sa ale domnievala, že ho Volkswagen použije iba pri testovaní a vývoji, nie v produkčných autách. Už v roku 2007 totiž Bosch koncern varoval, že prípadné použitie týchto riadiacich jednotiek by bolo v produkčných autách nelegálne.

Bosch dodal do VW riadiacej jednotky, vstrekovanie a systémy riadenia emisií, ale ako dodávateľ uvádza, išlo o špecifikáciu plne podľa požiadaviek automobilky. Je aj na nej, aby potom taký systém upravila a odladila pre použitie v produkčných autách. Navyše mali prvé správy o podvádzaní pri meraní emisií prísť priamo od ľudí z vývoja Volkswagenu v roku 2011.

Vznetový motor pre trh v USA začal Volkswagen vyvíjať v roku 2005 a už vtedy si inžinieri automobilky uvedomovali, že je potrebný systém AdBlue, aby motory vyhoveli prísnym emisným normám. Lenže jeden systém by stál 335 dolárov na auto a to bolo zrejme pre finančné oddelenie Volkswagenu veľa. Automobilka tak pravdepodobne cielene pustila do výroby motor s upravenou riadiacou jednotkou, pretože išlo o lacnejšie riešenie.

Ešte pripomenieme, že Volkswagenu hrozí len v USA gigantická pokuta 18 miliárd dolárov, pretože podľa nových amerických zákonov sa dáva za každé predané auto s vadou pokuta až 37 500 dolárov. Koncern v USA predal zhruba 482 000 naftových áut s upravenými riadiacimi jednotkami, celosvetovo sa potom problém týka až 11 miliónov vozidiel.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY