vytisknout velikost písma Dieselgate: Bosch varoval VW pred podvádzaním s emisiami už v roku 2007

Dieselgate: Bosch varoval VW pred podvádzaním s emisiami už v roku 2007

Celá aféra Dieselgate ohľadom podvádzania emisných skúšok vznetových motorov TDI koncernu Volkswagen začala už niekedy v roku 2005 a minimálne od roku 2007 musel Volkswagen (alebo aspoň niekto z VW) o prípadných problémoch vedieť, ako píše magazín Car and Driver.

Falošný softvér, ktorý prepne auto do iného režimu pri vykonávaní testov, vyvinula na objednávku spoločnosť Bosch. Tá sa ale domnievala, že ho Volkswagen použije iba pri testovaní a vývoji, nie v produkčných autách. Už v roku 2007 totiž Bosch koncern varoval, že prípadné použitie týchto riadiacich jednotiek by bolo v produkčných autách nelegálne.

Bosch dodal do VW riadiacej jednotky, vstrekovanie a systémy riadenia emisií, ale ako dodávateľ uvádza, išlo o špecifikáciu plne podľa požiadaviek automobilky. Je aj na nej, aby potom taký systém upravila a odladila pre použitie v produkčných autách. Navyše mali prvé správy o podvádzaní pri meraní emisií prísť priamo od ľudí z vývoja Volkswagenu v roku 2011.

Vznetový motor pre trh v USA začal Volkswagen vyvíjať v roku 2005 a už vtedy si inžinieri automobilky uvedomovali, že je potrebný systém AdBlue, aby motory vyhoveli prísnym emisným normám. Lenže jeden systém by stál 335 dolárov na auto a to bolo zrejme pre finančné oddelenie Volkswagenu veľa. Automobilka tak pravdepodobne cielene pustila do výroby motor s upravenou riadiacou jednotkou, pretože išlo o lacnejšie riešenie.

Ešte pripomenieme, že Volkswagenu hrozí len v USA gigantická pokuta 18 miliárd dolárov, pretože podľa nových amerických zákonov sa dáva za každé predané auto s vadou pokuta až 37 500 dolárov. Koncern v USA predal zhruba 482 000 naftových áut s upravenými riadiacimi jednotkami, celosvetovo sa potom problém týka až 11 miliónov vozidiel.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY