vytisknout velikost písma Dieselgate: Bosch varoval VW pred podvádzaním s emisiami už v roku 2007

Dieselgate: Bosch varoval VW pred podvádzaním s emisiami už v roku 2007

Celá aféra Dieselgate ohľadom podvádzania emisných skúšok vznetových motorov TDI koncernu Volkswagen začala už niekedy v roku 2005 a minimálne od roku 2007 musel Volkswagen (alebo aspoň niekto z VW) o prípadných problémoch vedieť, ako píše magazín Car and Driver.

Falošný softvér, ktorý prepne auto do iného režimu pri vykonávaní testov, vyvinula na objednávku spoločnosť Bosch. Tá sa ale domnievala, že ho Volkswagen použije iba pri testovaní a vývoji, nie v produkčných autách. Už v roku 2007 totiž Bosch koncern varoval, že prípadné použitie týchto riadiacich jednotiek by bolo v produkčných autách nelegálne.

Bosch dodal do VW riadiacej jednotky, vstrekovanie a systémy riadenia emisií, ale ako dodávateľ uvádza, išlo o špecifikáciu plne podľa požiadaviek automobilky. Je aj na nej, aby potom taký systém upravila a odladila pre použitie v produkčných autách. Navyše mali prvé správy o podvádzaní pri meraní emisií prísť priamo od ľudí z vývoja Volkswagenu v roku 2011.

Vznetový motor pre trh v USA začal Volkswagen vyvíjať v roku 2005 a už vtedy si inžinieri automobilky uvedomovali, že je potrebný systém AdBlue, aby motory vyhoveli prísnym emisným normám. Lenže jeden systém by stál 335 dolárov na auto a to bolo zrejme pre finančné oddelenie Volkswagenu veľa. Automobilka tak pravdepodobne cielene pustila do výroby motor s upravenou riadiacou jednotkou, pretože išlo o lacnejšie riešenie.

Ešte pripomenieme, že Volkswagenu hrozí len v USA gigantická pokuta 18 miliárd dolárov, pretože podľa nových amerických zákonov sa dáva za každé predané auto s vadou pokuta až 37 500 dolárov. Koncern v USA predal zhruba 482 000 naftových áut s upravenými riadiacimi jednotkami, celosvetovo sa potom problém týka až 11 miliónov vozidiel.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY