vytisknout velikost písma Dieselgate 2017: Citroën C4 Cactus prekročil emisie v reálnej prevádzke o 730%

Citroën C4 Cactus s motorom 1.6 HDI prekročil emisnú normu o 730%. Automobilka tvrdí, že jej autá sú v poriadku. Od tohtoročného septembra smú diesely prekračovať v prevádzke normu o 110%.
Dieselgate 2017: Citroën C4 Cactus prekročil emisie v reálnej prevádzke o 730%

"Verím len tým štatistikám, ktoré si sám sfalšujem," hovorí slávny výrok jedného britského štátnika. Preto už asi nikoho neprekvapí, že zase "nejaká" organizácia vykonala "nejaký" test podľa "nejakej" metodiky v reálnej prevádzke, ktorý odhalil extrémne zvýšenie emisií oxidov dusíka u vozidla s naftovým motorom.

Web Automotive News sa odkazuje na francúzsky Le Parisien, ktorý má k dispozícii dáta z testu naftového Citroënu C4 Cactus s motorom 1.6 HDI. Test v reálnej prevádzke vykonalo výskumné centrum pracujúce priamo pre Európsku komisiu a výsledky ukazujú, že Citroën C4 Cactus prekročil zákonný limit emisií o masívnych 730%.

Kým norma Euro 6 pre emisie oxidov dusíka je 80 mg na km, Citroënu namerali emisie 585 mg na km. To je dokonca viac, než koľko dovoľovala norma Euro 3 zavedená v roku 2000 a ktorá prvýkrát stanovila limit pre dieselové motory 500 mg NOx na kilometer.

Citroën na výsledky už reagoval vyhlásením, že je "veľmi prekvapený", pretože rovnaké autá s týmito motormi prešli niekoľkými nezávislými testami a všetky vraj plnia emisnú normu. Citroën sa odkazuje aj na vlastné merania, ktoré aj pri "najmenej priaznivých podmienkach" neukazujú viac ako dvojnásobné prekročenie emisné normy. A to všetko v medziach, ktoré si vyjednali automobilky v EÚ. Koncern PSA Peugeot-Citroën bol navyše prvý, kto v nadväznosti na aféru Dieselgate začal uvádzať pri nových autách normovanú aj reálnu spotrebu a emisie.

Len pripomíname, že od septembra tohto roku majú automobilky dovolené prekračovať pri dieseloch v reálnej prevádzke emisie NOx o 110%. To ale len na prechodné obdobie do januára 2020 a potom až do septembra 2023 môžu diesely prekračovať v reálnej prevádzke normu o 50%. To ale nič nemení na tom, že v laboratórnych testoch musí aj diesel vyhovieť. A od tohtoročného septembra sa začnú spotreba a emisie merať podľa nového jazdného cyklu WLTP.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY