vytisknout velikost písma Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Motor V8 4.0 TDI s elektrickým turbom sa ukázal až v Audi SQ7.
Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Luxusné SUV Bentley Bentayga dostane diesel. To nie je žiadna veľká novinka, britská značka z impéria VW potvrdila tento zámer už pri predstavení nového modelu s preplňovaným dvanásťvalcom. Vedľa tabuľkovo nižšej spotreby má mať naftová Bentayga aj výhodu väčšieho dojazdu, nižšie ceny a hlavne nižších daní. Vo Veľkej Británii bude Bentley Bentayga s dieselom po prepočte o približne 30-tisíc eur lacnejšie, a to bez započítania daní.

Osemvalec s objemom 4,0 l pochádza od Audi. Využíva systém preplňovania s elektrickým kompresorom, ktorý už má rýchle Audi SQ7. Pre potreby luxusného britského SUV bol ale motor upravený a má sa správať inak. To potvrdzuje aj magazín Autocar, ktorý sa mohol s prototypom Bentaygy "4.0 TDI" odviezť. O vznetovom motore vodič údajne skoro vôbec nevie a reakcie na plyn sú plynulejšie a nie tak naliehavé ako v prípade Audi.

bentayga-V8-TDI-5.jpgbentayga-V8-TDI-6.jpg

Parametre vznetového osemvalca sú ale dostatočne pôsobivé. Výkon dosahuje hodnoty 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm je rovnaký ako v benzínovom dvanásťvalci. V prípade dieselu je ale táto hodnota k dispozícii v rozmedzí 1000 až 3250 ot. Práve v nízkych otáčkach pomáha motoru elektricky poháňaný kompresor. Dve výfukové turbodúchadla sa pridajú o trochu neskôr.

Bentley Bentayga s dieselom sa rozbehne na 100 km/h za 4,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je 270 km/h. Podľa Bentley je pružné zrýchlenie v rozmedzí 40 až 120 km/h identické s dvanásťvalcom. Ten začne pocitovo pôsobiť rýchlejšie až za hranicou 160 km/h. Tabuľková spotreba vznetového Bentley by sa mala vojsť do 8 litrov na 100 km.

Podľa Bentley bolo potrebné zmeniť nastavenie podvozku (motor je síce len o 3 kg ťažší ako dvanásťvalec, ale auto má dodatočnú nádrž na AdBlue s objemom 23 litrov). Automobilka ale nepoužíva elektroniku k úprave akustiky v kabíne alebo mimo auta. Podľa Bentley sa jedná o najtichší diesel na svete.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY