vytisknout velikost písma Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Motor V8 4.0 TDI s elektrickým turbom sa ukázal až v Audi SQ7.
Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Luxusné SUV Bentley Bentayga dostane diesel. To nie je žiadna veľká novinka, britská značka z impéria VW potvrdila tento zámer už pri predstavení nového modelu s preplňovaným dvanásťvalcom. Vedľa tabuľkovo nižšej spotreby má mať naftová Bentayga aj výhodu väčšieho dojazdu, nižšie ceny a hlavne nižších daní. Vo Veľkej Británii bude Bentley Bentayga s dieselom po prepočte o približne 30-tisíc eur lacnejšie, a to bez započítania daní.

Osemvalec s objemom 4,0 l pochádza od Audi. Využíva systém preplňovania s elektrickým kompresorom, ktorý už má rýchle Audi SQ7. Pre potreby luxusného britského SUV bol ale motor upravený a má sa správať inak. To potvrdzuje aj magazín Autocar, ktorý sa mohol s prototypom Bentaygy "4.0 TDI" odviezť. O vznetovom motore vodič údajne skoro vôbec nevie a reakcie na plyn sú plynulejšie a nie tak naliehavé ako v prípade Audi.

bentayga-V8-TDI-5.jpgbentayga-V8-TDI-6.jpg

Parametre vznetového osemvalca sú ale dostatočne pôsobivé. Výkon dosahuje hodnoty 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm je rovnaký ako v benzínovom dvanásťvalci. V prípade dieselu je ale táto hodnota k dispozícii v rozmedzí 1000 až 3250 ot. Práve v nízkych otáčkach pomáha motoru elektricky poháňaný kompresor. Dve výfukové turbodúchadla sa pridajú o trochu neskôr.

Bentley Bentayga s dieselom sa rozbehne na 100 km/h za 4,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je 270 km/h. Podľa Bentley je pružné zrýchlenie v rozmedzí 40 až 120 km/h identické s dvanásťvalcom. Ten začne pocitovo pôsobiť rýchlejšie až za hranicou 160 km/h. Tabuľková spotreba vznetového Bentley by sa mala vojsť do 8 litrov na 100 km.

Podľa Bentley bolo potrebné zmeniť nastavenie podvozku (motor je síce len o 3 kg ťažší ako dvanásťvalec, ale auto má dodatočnú nádrž na AdBlue s objemom 23 litrov). Automobilka ale nepoužíva elektroniku k úprave akustiky v kabíne alebo mimo auta. Podľa Bentley sa jedná o najtichší diesel na svete.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY