vytisknout velikost písma Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Motor V8 4.0 TDI s elektrickým turbom sa ukázal až v Audi SQ7.
Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Luxusné SUV Bentley Bentayga dostane diesel. To nie je žiadna veľká novinka, britská značka z impéria VW potvrdila tento zámer už pri predstavení nového modelu s preplňovaným dvanásťvalcom. Vedľa tabuľkovo nižšej spotreby má mať naftová Bentayga aj výhodu väčšieho dojazdu, nižšie ceny a hlavne nižších daní. Vo Veľkej Británii bude Bentley Bentayga s dieselom po prepočte o približne 30-tisíc eur lacnejšie, a to bez započítania daní.

Osemvalec s objemom 4,0 l pochádza od Audi. Využíva systém preplňovania s elektrickým kompresorom, ktorý už má rýchle Audi SQ7. Pre potreby luxusného britského SUV bol ale motor upravený a má sa správať inak. To potvrdzuje aj magazín Autocar, ktorý sa mohol s prototypom Bentaygy "4.0 TDI" odviezť. O vznetovom motore vodič údajne skoro vôbec nevie a reakcie na plyn sú plynulejšie a nie tak naliehavé ako v prípade Audi.

bentayga-V8-TDI-5.jpgbentayga-V8-TDI-6.jpg

Parametre vznetového osemvalca sú ale dostatočne pôsobivé. Výkon dosahuje hodnoty 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm je rovnaký ako v benzínovom dvanásťvalci. V prípade dieselu je ale táto hodnota k dispozícii v rozmedzí 1000 až 3250 ot. Práve v nízkych otáčkach pomáha motoru elektricky poháňaný kompresor. Dve výfukové turbodúchadla sa pridajú o trochu neskôr.

Bentley Bentayga s dieselom sa rozbehne na 100 km/h za 4,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je 270 km/h. Podľa Bentley je pružné zrýchlenie v rozmedzí 40 až 120 km/h identické s dvanásťvalcom. Ten začne pocitovo pôsobiť rýchlejšie až za hranicou 160 km/h. Tabuľková spotreba vznetového Bentley by sa mala vojsť do 8 litrov na 100 km.

Podľa Bentley bolo potrebné zmeniť nastavenie podvozku (motor je síce len o 3 kg ťažší ako dvanásťvalec, ale auto má dodatočnú nádrž na AdBlue s objemom 23 litrov). Automobilka ale nepoužíva elektroniku k úprave akustiky v kabíne alebo mimo auta. Podľa Bentley sa jedná o najtichší diesel na svete.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY