vytisknout velikost písma Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Motor V8 4.0 TDI s elektrickým turbom sa ukázal až v Audi SQ7.
Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Luxusné SUV Bentley Bentayga dostane diesel. To nie je žiadna veľká novinka, britská značka z impéria VW potvrdila tento zámer už pri predstavení nového modelu s preplňovaným dvanásťvalcom. Vedľa tabuľkovo nižšej spotreby má mať naftová Bentayga aj výhodu väčšieho dojazdu, nižšie ceny a hlavne nižších daní. Vo Veľkej Británii bude Bentley Bentayga s dieselom po prepočte o približne 30-tisíc eur lacnejšie, a to bez započítania daní.

Osemvalec s objemom 4,0 l pochádza od Audi. Využíva systém preplňovania s elektrickým kompresorom, ktorý už má rýchle Audi SQ7. Pre potreby luxusného britského SUV bol ale motor upravený a má sa správať inak. To potvrdzuje aj magazín Autocar, ktorý sa mohol s prototypom Bentaygy "4.0 TDI" odviezť. O vznetovom motore vodič údajne skoro vôbec nevie a reakcie na plyn sú plynulejšie a nie tak naliehavé ako v prípade Audi.

bentayga-V8-TDI-5.jpgbentayga-V8-TDI-6.jpg

Parametre vznetového osemvalca sú ale dostatočne pôsobivé. Výkon dosahuje hodnoty 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm je rovnaký ako v benzínovom dvanásťvalci. V prípade dieselu je ale táto hodnota k dispozícii v rozmedzí 1000 až 3250 ot. Práve v nízkych otáčkach pomáha motoru elektricky poháňaný kompresor. Dve výfukové turbodúchadla sa pridajú o trochu neskôr.

Bentley Bentayga s dieselom sa rozbehne na 100 km/h za 4,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je 270 km/h. Podľa Bentley je pružné zrýchlenie v rozmedzí 40 až 120 km/h identické s dvanásťvalcom. Ten začne pocitovo pôsobiť rýchlejšie až za hranicou 160 km/h. Tabuľková spotreba vznetového Bentley by sa mala vojsť do 8 litrov na 100 km.

Podľa Bentley bolo potrebné zmeniť nastavenie podvozku (motor je síce len o 3 kg ťažší ako dvanásťvalec, ale auto má dodatočnú nádrž na AdBlue s objemom 23 litrov). Automobilka ale nepoužíva elektroniku k úprave akustiky v kabíne alebo mimo auta. Podľa Bentley sa jedná o najtichší diesel na svete.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY