vytisknout velikost písma Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Motor V8 4.0 TDI s elektrickým turbom sa ukázal až v Audi SQ7.
Diesel v Bentley Bentayga má osem valcov, elektrické turbo a 900 Nm

Luxusné SUV Bentley Bentayga dostane diesel. To nie je žiadna veľká novinka, britská značka z impéria VW potvrdila tento zámer už pri predstavení nového modelu s preplňovaným dvanásťvalcom. Vedľa tabuľkovo nižšej spotreby má mať naftová Bentayga aj výhodu väčšieho dojazdu, nižšie ceny a hlavne nižších daní. Vo Veľkej Británii bude Bentley Bentayga s dieselom po prepočte o približne 30-tisíc eur lacnejšie, a to bez započítania daní.

Osemvalec s objemom 4,0 l pochádza od Audi. Využíva systém preplňovania s elektrickým kompresorom, ktorý už má rýchle Audi SQ7. Pre potreby luxusného britského SUV bol ale motor upravený a má sa správať inak. To potvrdzuje aj magazín Autocar, ktorý sa mohol s prototypom Bentaygy "4.0 TDI" odviezť. O vznetovom motore vodič údajne skoro vôbec nevie a reakcie na plyn sú plynulejšie a nie tak naliehavé ako v prípade Audi.

bentayga-V8-TDI-5.jpgbentayga-V8-TDI-6.jpg

Parametre vznetového osemvalca sú ale dostatočne pôsobivé. Výkon dosahuje hodnoty 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm je rovnaký ako v benzínovom dvanásťvalci. V prípade dieselu je ale táto hodnota k dispozícii v rozmedzí 1000 až 3250 ot. Práve v nízkych otáčkach pomáha motoru elektricky poháňaný kompresor. Dve výfukové turbodúchadla sa pridajú o trochu neskôr.

Bentley Bentayga s dieselom sa rozbehne na 100 km/h za 4,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je 270 km/h. Podľa Bentley je pružné zrýchlenie v rozmedzí 40 až 120 km/h identické s dvanásťvalcom. Ten začne pocitovo pôsobiť rýchlejšie až za hranicou 160 km/h. Tabuľková spotreba vznetového Bentley by sa mala vojsť do 8 litrov na 100 km.

Podľa Bentley bolo potrebné zmeniť nastavenie podvozku (motor je síce len o 3 kg ťažší ako dvanásťvalec, ale auto má dodatočnú nádrž na AdBlue s objemom 23 litrov). Automobilka ale nepoužíva elektroniku k úprave akustiky v kabíne alebo mimo auta. Podľa Bentley sa jedná o najtichší diesel na svete.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY