vytisknout velikost písma Diesel-hybridný pohon Peugeotu končí. Nie je o neho záujem

Diesel-hybridný pohon Peugeotu končí. Nie je o neho záujem

Koncern PSA Peugeot-Citroën vykonáva rozsiahle zmeny vo výrobnom programe. Ich účelom je minimalizácia nákladov a zvýšenie zisku. Už si to odnieslo hydropneumatické odpruženie, ktoré sa do ďalších modelov značky Citroën nedostane. Ďalší na rade je diesel-hybridný pohon.

Ten sme mohli vyskúšať napríklad v modeli Peugeot 508 RXH HYbrid4 a v ponuke bol aj v modeli Peugeot 3008. Technicky išlo o dvojlitrový turbodiesel poháňajúci predné kolesá a elektromotor pri zadnej nápravy, ktorý poháňal zadné kolesá.

Podľa Peugeotu za ukončením výroby stojí predovšetkým fakt, že potrebuje predávať úsporný hybrid aj v krajinách, kde nie je nafta v osobných autách obvyklá a dostupná.

Peugeot chce predstaviť globálny hybridný model, ktorý bude vhodný pre európsky a napríklad aj čínsky trh. Pravdepodobne pôjde o plug-in hybrid, ktorý býva podporovaný štedrými dotáciami a ktorý ponúkne výraznejší pokles emisií CO2, aby spadal do najnižších daňových kategórií.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY