vytisknout velikost písma Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Nemecký úrad pre dohľad nad automobilovým trhom (KBA) odmietol plánovanú dobrovoľnosť zvolávacej akcie kvôli kauze Dieselgate. V Nemecku preto budú musieť do servisov povinne všetci majitelia dotknutých automobilov, čo pre Volkswagen znamená dohromady dostať na prehliadku 2,4 milióna vozidiel.

Nemeckí majitelia koncernových modeloch s motormi série EA 189 musia začať jazdiť do servisov začiatkom budúceho roka a všetko má byť do konca toho istého roka vyriešené. Dohliadať na to chce práve v úvode spomínaný úrad KBA, ktorý tiež zaslal list týkajúci sa tejto skutočnosti českému ministerstvu dopravy.

Český minister Dan Ťok zatiaľ vyhlasoval, že v ČR bude návšteva servisov dobrovoľná. Či sa toto stanovisko zmení, to zatiaľ ministerstvo ešte nevie. Obrátilo sa s dotazom do Anglicka, kde prebiehajú európskej homologizácie modelov Škoda a podľa odpovede sa údajne zariadi.

"Nebudeme prijímať nejaká unáhlené rozhodnutia ohľadom povinnosti alebo dobrovoľnosti zvolávacej akcie. Musíme v prvom rade chrániť zákazníkov, ktorí majú vozidlá s týmito dieselovými motormi. Používatelia týchto áut s inkriminovanými dieselovými motormi nákupom a prevádzkovaním takéhoto auta nič nespravili a za problémy s motormi nemôžu. Avšak sme teraz v kontakte s nemeckými a britskými autoritami, s ktorými riešime ďalší postup," hovorí český minister dopravy Dan Ťok.

Len pripomenieme, že sa stále nevie, aké opatrenia vlastne v servise majú byť realizované. Aj český minister dopravy iba všeobecne uvádza zmienky o novom softvéri a prípadnú inštaláciu zariadení, ktoré vylepšia emisie.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY