vytisknout velikost písma Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Nemecký úrad pre dohľad nad automobilovým trhom (KBA) odmietol plánovanú dobrovoľnosť zvolávacej akcie kvôli kauze Dieselgate. V Nemecku preto budú musieť do servisov povinne všetci majitelia dotknutých automobilov, čo pre Volkswagen znamená dohromady dostať na prehliadku 2,4 milióna vozidiel.

Nemeckí majitelia koncernových modeloch s motormi série EA 189 musia začať jazdiť do servisov začiatkom budúceho roka a všetko má byť do konca toho istého roka vyriešené. Dohliadať na to chce práve v úvode spomínaný úrad KBA, ktorý tiež zaslal list týkajúci sa tejto skutočnosti českému ministerstvu dopravy.

Český minister Dan Ťok zatiaľ vyhlasoval, že v ČR bude návšteva servisov dobrovoľná. Či sa toto stanovisko zmení, to zatiaľ ministerstvo ešte nevie. Obrátilo sa s dotazom do Anglicka, kde prebiehajú európskej homologizácie modelov Škoda a podľa odpovede sa údajne zariadi.

"Nebudeme prijímať nejaká unáhlené rozhodnutia ohľadom povinnosti alebo dobrovoľnosti zvolávacej akcie. Musíme v prvom rade chrániť zákazníkov, ktorí majú vozidlá s týmito dieselovými motormi. Používatelia týchto áut s inkriminovanými dieselovými motormi nákupom a prevádzkovaním takéhoto auta nič nespravili a za problémy s motormi nemôžu. Avšak sme teraz v kontakte s nemeckými a britskými autoritami, s ktorými riešime ďalší postup," hovorí český minister dopravy Dan Ťok.

Len pripomenieme, že sa stále nevie, aké opatrenia vlastne v servise majú byť realizované. Aj český minister dopravy iba všeobecne uvádza zmienky o novom softvéri a prípadnú inštaláciu zariadení, ktoré vylepšia emisie.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY