vytisknout velikost písma Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Nemecký úrad pre dohľad nad automobilovým trhom (KBA) odmietol plánovanú dobrovoľnosť zvolávacej akcie kvôli kauze Dieselgate. V Nemecku preto budú musieť do servisov povinne všetci majitelia dotknutých automobilov, čo pre Volkswagen znamená dohromady dostať na prehliadku 2,4 milióna vozidiel.

Nemeckí majitelia koncernových modeloch s motormi série EA 189 musia začať jazdiť do servisov začiatkom budúceho roka a všetko má byť do konca toho istého roka vyriešené. Dohliadať na to chce práve v úvode spomínaný úrad KBA, ktorý tiež zaslal list týkajúci sa tejto skutočnosti českému ministerstvu dopravy.

Český minister Dan Ťok zatiaľ vyhlasoval, že v ČR bude návšteva servisov dobrovoľná. Či sa toto stanovisko zmení, to zatiaľ ministerstvo ešte nevie. Obrátilo sa s dotazom do Anglicka, kde prebiehajú európskej homologizácie modelov Škoda a podľa odpovede sa údajne zariadi.

"Nebudeme prijímať nejaká unáhlené rozhodnutia ohľadom povinnosti alebo dobrovoľnosti zvolávacej akcie. Musíme v prvom rade chrániť zákazníkov, ktorí majú vozidlá s týmito dieselovými motormi. Používatelia týchto áut s inkriminovanými dieselovými motormi nákupom a prevádzkovaním takéhoto auta nič nespravili a za problémy s motormi nemôžu. Avšak sme teraz v kontakte s nemeckými a britskými autoritami, s ktorými riešime ďalší postup," hovorí český minister dopravy Dan Ťok.

Len pripomenieme, že sa stále nevie, aké opatrenia vlastne v servise majú byť realizované. Aj český minister dopravy iba všeobecne uvádza zmienky o novom softvéri a prípadnú inštaláciu zariadení, ktoré vylepšia emisie.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY