vytisknout velikost písma Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Nemecký úrad pre dohľad nad automobilovým trhom (KBA) odmietol plánovanú dobrovoľnosť zvolávacej akcie kvôli kauze Dieselgate. V Nemecku preto budú musieť do servisov povinne všetci majitelia dotknutých automobilov, čo pre Volkswagen znamená dohromady dostať na prehliadku 2,4 milióna vozidiel.

Nemeckí majitelia koncernových modeloch s motormi série EA 189 musia začať jazdiť do servisov začiatkom budúceho roka a všetko má byť do konca toho istého roka vyriešené. Dohliadať na to chce práve v úvode spomínaný úrad KBA, ktorý tiež zaslal list týkajúci sa tejto skutočnosti českému ministerstvu dopravy.

Český minister Dan Ťok zatiaľ vyhlasoval, že v ČR bude návšteva servisov dobrovoľná. Či sa toto stanovisko zmení, to zatiaľ ministerstvo ešte nevie. Obrátilo sa s dotazom do Anglicka, kde prebiehajú európskej homologizácie modelov Škoda a podľa odpovede sa údajne zariadi.

"Nebudeme prijímať nejaká unáhlené rozhodnutia ohľadom povinnosti alebo dobrovoľnosti zvolávacej akcie. Musíme v prvom rade chrániť zákazníkov, ktorí majú vozidlá s týmito dieselovými motormi. Používatelia týchto áut s inkriminovanými dieselovými motormi nákupom a prevádzkovaním takéhoto auta nič nespravili a za problémy s motormi nemôžu. Avšak sme teraz v kontakte s nemeckými a britskými autoritami, s ktorými riešime ďalší postup," hovorí český minister dopravy Dan Ťok.

Len pripomenieme, že sa stále nevie, aké opatrenia vlastne v servise majú byť realizované. Aj český minister dopravy iba všeobecne uvádza zmienky o novom softvéri a prípadnú inštaláciu zariadení, ktoré vylepšia emisie.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY