vytisknout velikost písma Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Diesel Gate sa bude v Nemecku riešiť povinne. Do servisu musia všetci

Nemecký úrad pre dohľad nad automobilovým trhom (KBA) odmietol plánovanú dobrovoľnosť zvolávacej akcie kvôli kauze Dieselgate. V Nemecku preto budú musieť do servisov povinne všetci majitelia dotknutých automobilov, čo pre Volkswagen znamená dohromady dostať na prehliadku 2,4 milióna vozidiel.

Nemeckí majitelia koncernových modeloch s motormi série EA 189 musia začať jazdiť do servisov začiatkom budúceho roka a všetko má byť do konca toho istého roka vyriešené. Dohliadať na to chce práve v úvode spomínaný úrad KBA, ktorý tiež zaslal list týkajúci sa tejto skutočnosti českému ministerstvu dopravy.

Český minister Dan Ťok zatiaľ vyhlasoval, že v ČR bude návšteva servisov dobrovoľná. Či sa toto stanovisko zmení, to zatiaľ ministerstvo ešte nevie. Obrátilo sa s dotazom do Anglicka, kde prebiehajú európskej homologizácie modelov Škoda a podľa odpovede sa údajne zariadi.

"Nebudeme prijímať nejaká unáhlené rozhodnutia ohľadom povinnosti alebo dobrovoľnosti zvolávacej akcie. Musíme v prvom rade chrániť zákazníkov, ktorí majú vozidlá s týmito dieselovými motormi. Používatelia týchto áut s inkriminovanými dieselovými motormi nákupom a prevádzkovaním takéhoto auta nič nespravili a za problémy s motormi nemôžu. Avšak sme teraz v kontakte s nemeckými a britskými autoritami, s ktorými riešime ďalší postup," hovorí český minister dopravy Dan Ťok.

Len pripomenieme, že sa stále nevie, aké opatrenia vlastne v servise majú byť realizované. Aj český minister dopravy iba všeobecne uvádza zmienky o novom softvéri a prípadnú inštaláciu zariadení, ktoré vylepšia emisie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY