vytisknout velikost písma Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Aspoň to teda tvrdí šéf Volkswagenu pre Severnú Ameriku Michael Horn, ktorý vypovedal pred Komisiou pre energetiku a obchod dolnej komory amerického kongresu. Podľa neho nešlo o korporátny príkaz a úloha zhora, ale muselo ísť o rozhodnutie niekoľkých málo inžinierov zodpovedných za vývoj softvéru.

Michael Horn odmietol kohokoľvek vymenovať, pretože Volkswagen stále vykonáva vlastné interné vyšetrovanie celej udalosti. Horn však pripustil, že o probléme vedel už od doby, kedy boli publikované výsledky emisného testu panelu ICCT.

Vtedy sa ale presne nevedelo, prečo autá v reálnej prevádzke vypúšťajú niekoľkonásobné množstvo emisií NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ale tvrdí, že ho ani nenapadlo premýšľať o tom, že majú autá zabudovaný softvér, ktorý emisný test zaobíde.

Volkswagen je vraj pripravený autá značiek Audi a VW prevádzkované v USA upraviť. Spotreba sa vraj nezmení, ale majitelia môžu očakávať drobné zhoršenie maximálnej rýchlosti "o pár míľ za hodinu". Nepôjde totiž len o úpravu softvéru, ale Volkswagen bude musieť vykonať aj hardvérové ​​úpravy.

Automobilka už vyčlenila prostriedky na podporu dílerov vozidiel VW a Audi v USA. Z tých majú byť hradené servisné práce (v priemere zaberie úprava autá päť až desať hodín) a kompenzácie pre zákazníkov, napríklad zápožičky náhradných vozidiel.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY