vytisknout velikost písma Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Aspoň to teda tvrdí šéf Volkswagenu pre Severnú Ameriku Michael Horn, ktorý vypovedal pred Komisiou pre energetiku a obchod dolnej komory amerického kongresu. Podľa neho nešlo o korporátny príkaz a úloha zhora, ale muselo ísť o rozhodnutie niekoľkých málo inžinierov zodpovedných za vývoj softvéru.

Michael Horn odmietol kohokoľvek vymenovať, pretože Volkswagen stále vykonáva vlastné interné vyšetrovanie celej udalosti. Horn však pripustil, že o probléme vedel už od doby, kedy boli publikované výsledky emisného testu panelu ICCT.

Vtedy sa ale presne nevedelo, prečo autá v reálnej prevádzke vypúšťajú niekoľkonásobné množstvo emisií NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ale tvrdí, že ho ani nenapadlo premýšľať o tom, že majú autá zabudovaný softvér, ktorý emisný test zaobíde.

Volkswagen je vraj pripravený autá značiek Audi a VW prevádzkované v USA upraviť. Spotreba sa vraj nezmení, ale majitelia môžu očakávať drobné zhoršenie maximálnej rýchlosti "o pár míľ za hodinu". Nepôjde totiž len o úpravu softvéru, ale Volkswagen bude musieť vykonať aj hardvérové ​​úpravy.

Automobilka už vyčlenila prostriedky na podporu dílerov vozidiel VW a Audi v USA. Z tých majú byť hradené servisné práce (v priemere zaberie úprava autá päť až desať hodín) a kompenzácie pre zákazníkov, napríklad zápožičky náhradných vozidiel.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY