vytisknout velikost písma Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Aspoň to teda tvrdí šéf Volkswagenu pre Severnú Ameriku Michael Horn, ktorý vypovedal pred Komisiou pre energetiku a obchod dolnej komory amerického kongresu. Podľa neho nešlo o korporátny príkaz a úloha zhora, ale muselo ísť o rozhodnutie niekoľkých málo inžinierov zodpovedných za vývoj softvéru.

Michael Horn odmietol kohokoľvek vymenovať, pretože Volkswagen stále vykonáva vlastné interné vyšetrovanie celej udalosti. Horn však pripustil, že o probléme vedel už od doby, kedy boli publikované výsledky emisného testu panelu ICCT.

Vtedy sa ale presne nevedelo, prečo autá v reálnej prevádzke vypúšťajú niekoľkonásobné množstvo emisií NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ale tvrdí, že ho ani nenapadlo premýšľať o tom, že majú autá zabudovaný softvér, ktorý emisný test zaobíde.

Volkswagen je vraj pripravený autá značiek Audi a VW prevádzkované v USA upraviť. Spotreba sa vraj nezmení, ale majitelia môžu očakávať drobné zhoršenie maximálnej rýchlosti "o pár míľ za hodinu". Nepôjde totiž len o úpravu softvéru, ale Volkswagen bude musieť vykonať aj hardvérové ​​úpravy.

Automobilka už vyčlenila prostriedky na podporu dílerov vozidiel VW a Audi v USA. Z tých majú byť hradené servisné práce (v priemere zaberie úprava autá päť až desať hodín) a kompenzácie pre zákazníkov, napríklad zápožičky náhradných vozidiel.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY