vytisknout velikost písma Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Aspoň to teda tvrdí šéf Volkswagenu pre Severnú Ameriku Michael Horn, ktorý vypovedal pred Komisiou pre energetiku a obchod dolnej komory amerického kongresu. Podľa neho nešlo o korporátny príkaz a úloha zhora, ale muselo ísť o rozhodnutie niekoľkých málo inžinierov zodpovedných za vývoj softvéru.

Michael Horn odmietol kohokoľvek vymenovať, pretože Volkswagen stále vykonáva vlastné interné vyšetrovanie celej udalosti. Horn však pripustil, že o probléme vedel už od doby, kedy boli publikované výsledky emisného testu panelu ICCT.

Vtedy sa ale presne nevedelo, prečo autá v reálnej prevádzke vypúšťajú niekoľkonásobné množstvo emisií NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ale tvrdí, že ho ani nenapadlo premýšľať o tom, že majú autá zabudovaný softvér, ktorý emisný test zaobíde.

Volkswagen je vraj pripravený autá značiek Audi a VW prevádzkované v USA upraviť. Spotreba sa vraj nezmení, ale majitelia môžu očakávať drobné zhoršenie maximálnej rýchlosti "o pár míľ za hodinu". Nepôjde totiž len o úpravu softvéru, ale Volkswagen bude musieť vykonať aj hardvérové ​​úpravy.

Automobilka už vyčlenila prostriedky na podporu dílerov vozidiel VW a Audi v USA. Z tých majú byť hradené servisné práce (v priemere zaberie úprava autá päť až desať hodín) a kompenzácie pre zákazníkov, napríklad zápožičky náhradných vozidiel.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY