vytisknout velikost písma Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Diesel Gate: Falošný softvér musel byť výmysel niekoľkých málo inžinierov

Aspoň to teda tvrdí šéf Volkswagenu pre Severnú Ameriku Michael Horn, ktorý vypovedal pred Komisiou pre energetiku a obchod dolnej komory amerického kongresu. Podľa neho nešlo o korporátny príkaz a úloha zhora, ale muselo ísť o rozhodnutie niekoľkých málo inžinierov zodpovedných za vývoj softvéru.

Michael Horn odmietol kohokoľvek vymenovať, pretože Volkswagen stále vykonáva vlastné interné vyšetrovanie celej udalosti. Horn však pripustil, že o probléme vedel už od doby, kedy boli publikované výsledky emisného testu panelu ICCT.

Vtedy sa ale presne nevedelo, prečo autá v reálnej prevádzke vypúšťajú niekoľkonásobné množstvo emisií NOx proti udávaným normovaným hodnotám. Michael Horn ale tvrdí, že ho ani nenapadlo premýšľať o tom, že majú autá zabudovaný softvér, ktorý emisný test zaobíde.

Volkswagen je vraj pripravený autá značiek Audi a VW prevádzkované v USA upraviť. Spotreba sa vraj nezmení, ale majitelia môžu očakávať drobné zhoršenie maximálnej rýchlosti "o pár míľ za hodinu". Nepôjde totiž len o úpravu softvéru, ale Volkswagen bude musieť vykonať aj hardvérové ​​úpravy.

Automobilka už vyčlenila prostriedky na podporu dílerov vozidiel VW a Audi v USA. Z tých majú byť hradené servisné práce (v priemere zaberie úprava autá päť až desať hodín) a kompenzácie pre zákazníkov, napríklad zápožičky náhradných vozidiel.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY