vytisknout velikost písma Diaľničné radary? Francúzsko ukazuje, že môže byť horšie. Chce limit 90 km/h

Diaľničné radary? Francúzsko ukazuje, že môže byť horšie. Chce limit 90 km/h

Pohľad na cestnú prevádzku môže byť naozaj veľmi odlišný. Zatiaľ čo v Nemecku alebo v Austrálii prevádzkujú niektoré diaľnice bez rýchlostných limitov, u nás je potreba nasadiť na najbezpečnejšie komunikácie radary. Ale nezúfajte, Francúzsko ukazuje, že môže byť ešte horšie. Tamojšia ministerka životného prostredia Ségolène Royal chce znížiť rýchlosť na diaľniciach zo 120-130 km/h na 90 km/h.

Podnet tomuto nápadu dal v júli starosta mesta Valence Nicolas Daragon, podľa ktorého môže diaľnica A7 za prílišné znečistenie ovzdušia, a preto navrhuje znížiť rýchlosť okolo mesta na 90 km/h.

Francúzska ministerka životného prostredia mu vyšla v ústrety s tým, že chce zaviesť toto zníženie čo najrýchlejšie. Ségolène Royal chce všeobecne umožniť starostom miest ležiacich v blízkosti diaľnic, aby mohli na daných úsekoch obmedziť rýchlosť na 90 km/h. Týkať by sa to malo zhruba pätnástich prípadov.

Dôvodom samozrejme nie je nič iné ako ekológia. Pani ministerka sa domnieva, že zníženie maximálnej povolenej rýchlosti prinesie výrazné zníženie znečistenia. Odporcovia ale namietajú, že práve napríklad vo Valence sa podieľa diaľničná prevádzka na znečistení mesta len minimálne, a aj keď by to nejaké drobné zlepšenie priniesť mohlo, rozhodne sa tým nevyrieši hlavný problém.

Patrí sa pripomenúť, že Francúzsko si na podobné ekologické pokusy potrpí a už sa tiež ukázalo, že vie byť v tomto smere veľmi "úspešné". Veľkou podporou áut s nízkymi emisiami CO2 sa napríklad podarilo docieliť to, že sa podiel dieselov vo Francúzsku dostal na 80%. Lenže rovnako ako v Londýne sa aj tu ukázalo, že to bola chyba a Francúzsko sa rozhodlo svoj prístup zmeniť. Odrazu sú naftové autá nežiaduce.

K znižovaniu rýchlosti na diaľniciach v okolí miest pristúpilo aj Rakúsko, ktoré upravuje limit podľa počasia alebo práve podľa znečistenia. 

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY