vytisknout velikost písma Diaľničné radary? Francúzsko ukazuje, že môže byť horšie. Chce limit 90 km/h

Diaľničné radary? Francúzsko ukazuje, že môže byť horšie. Chce limit 90 km/h

Pohľad na cestnú prevádzku môže byť naozaj veľmi odlišný. Zatiaľ čo v Nemecku alebo v Austrálii prevádzkujú niektoré diaľnice bez rýchlostných limitov, u nás je potreba nasadiť na najbezpečnejšie komunikácie radary. Ale nezúfajte, Francúzsko ukazuje, že môže byť ešte horšie. Tamojšia ministerka životného prostredia Ségolène Royal chce znížiť rýchlosť na diaľniciach zo 120-130 km/h na 90 km/h.

Podnet tomuto nápadu dal v júli starosta mesta Valence Nicolas Daragon, podľa ktorého môže diaľnica A7 za prílišné znečistenie ovzdušia, a preto navrhuje znížiť rýchlosť okolo mesta na 90 km/h.

Francúzska ministerka životného prostredia mu vyšla v ústrety s tým, že chce zaviesť toto zníženie čo najrýchlejšie. Ségolène Royal chce všeobecne umožniť starostom miest ležiacich v blízkosti diaľnic, aby mohli na daných úsekoch obmedziť rýchlosť na 90 km/h. Týkať by sa to malo zhruba pätnástich prípadov.

Dôvodom samozrejme nie je nič iné ako ekológia. Pani ministerka sa domnieva, že zníženie maximálnej povolenej rýchlosti prinesie výrazné zníženie znečistenia. Odporcovia ale namietajú, že práve napríklad vo Valence sa podieľa diaľničná prevádzka na znečistení mesta len minimálne, a aj keď by to nejaké drobné zlepšenie priniesť mohlo, rozhodne sa tým nevyrieši hlavný problém.

Patrí sa pripomenúť, že Francúzsko si na podobné ekologické pokusy potrpí a už sa tiež ukázalo, že vie byť v tomto smere veľmi "úspešné". Veľkou podporou áut s nízkymi emisiami CO2 sa napríklad podarilo docieliť to, že sa podiel dieselov vo Francúzsku dostal na 80%. Lenže rovnako ako v Londýne sa aj tu ukázalo, že to bola chyba a Francúzsko sa rozhodlo svoj prístup zmeniť. Odrazu sú naftové autá nežiaduce.

K znižovaniu rýchlosti na diaľniciach v okolí miest pristúpilo aj Rakúsko, ktoré upravuje limit podľa počasia alebo práve podľa znečistenia. 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY