vytisknout velikost písma Diaľničné radary? Francúzsko ukazuje, že môže byť horšie. Chce limit 90 km/h

Diaľničné radary? Francúzsko ukazuje, že môže byť horšie. Chce limit 90 km/h

Pohľad na cestnú prevádzku môže byť naozaj veľmi odlišný. Zatiaľ čo v Nemecku alebo v Austrálii prevádzkujú niektoré diaľnice bez rýchlostných limitov, u nás je potreba nasadiť na najbezpečnejšie komunikácie radary. Ale nezúfajte, Francúzsko ukazuje, že môže byť ešte horšie. Tamojšia ministerka životného prostredia Ségolène Royal chce znížiť rýchlosť na diaľniciach zo 120-130 km/h na 90 km/h.

Podnet tomuto nápadu dal v júli starosta mesta Valence Nicolas Daragon, podľa ktorého môže diaľnica A7 za prílišné znečistenie ovzdušia, a preto navrhuje znížiť rýchlosť okolo mesta na 90 km/h.

Francúzska ministerka životného prostredia mu vyšla v ústrety s tým, že chce zaviesť toto zníženie čo najrýchlejšie. Ségolène Royal chce všeobecne umožniť starostom miest ležiacich v blízkosti diaľnic, aby mohli na daných úsekoch obmedziť rýchlosť na 90 km/h. Týkať by sa to malo zhruba pätnástich prípadov.

Dôvodom samozrejme nie je nič iné ako ekológia. Pani ministerka sa domnieva, že zníženie maximálnej povolenej rýchlosti prinesie výrazné zníženie znečistenia. Odporcovia ale namietajú, že práve napríklad vo Valence sa podieľa diaľničná prevádzka na znečistení mesta len minimálne, a aj keď by to nejaké drobné zlepšenie priniesť mohlo, rozhodne sa tým nevyrieši hlavný problém.

Patrí sa pripomenúť, že Francúzsko si na podobné ekologické pokusy potrpí a už sa tiež ukázalo, že vie byť v tomto smere veľmi "úspešné". Veľkou podporou áut s nízkymi emisiami CO2 sa napríklad podarilo docieliť to, že sa podiel dieselov vo Francúzsku dostal na 80%. Lenže rovnako ako v Londýne sa aj tu ukázalo, že to bola chyba a Francúzsko sa rozhodlo svoj prístup zmeniť. Odrazu sú naftové autá nežiaduce.

K znižovaniu rýchlosti na diaľniciach v okolí miest pristúpilo aj Rakúsko, ktoré upravuje limit podľa počasia alebo práve podľa znečistenia. 

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY