vytisknout velikost písma Deväť najspoľahlivejších ojazdených áut podľa DEKRA

Nemecký prevádzkovateľ staníc technickej kontroly zverejnil aktuálny prehľad závadovosti kontrolovaných áut. Jeho súčasťou sú aj najčastejšie zistené závady jednotlivých modelov.
Deväť najspoľahlivejších ojazdených áut podľa DEKRA

Najmenej závad pri technickej kontrole majú autá nemeckých výrobcov. Tak vyznieva najnovšia správa spoločnosti Dekra o ojazdených automobiloch. Nemecké modely zvíťazili v šiestich z deviatich vypísaných tried.

Správa s oficiálnym názvom "DEKRA Gebrauchtwagenreport 2014" vychádza zo štatistiky technických kontrol. Organizácia patrí v Nemecku k najvýznamnejším prevádzkovateľom tamojšej obdoby STK - podľa vlastného vyjadrenia jej patrí trhový podiel 35 percent.

Ojazdené gumy sa nepočítajú, deravý výfuk áno

Štatistiky, na ktorých je správa stavaná, zahŕňajú pätnásť miliónov technických kontrol vykonaných v uplynulých dvoch rokoch. Vylúčené sú modely, ktoré neboli kontrolované aspoň v tisícoch exemplároch.

Dekra zohľadňuje kilometrový nájazd a pri zostavovaní prehľadu neberie do úvahy závady typicky spôsobené nedostatočnou údržbou: ojazdené pneumatiky, opotrebované ramienka stieračov, rozbité spätné zrkadlá. Za závady na elektroinštalácii, brzdách alebo výfuku sa ale trestné body udeľujú.

Výsledky prehľadu možno vyhľadať na webe Dekra v sekcii Gebrauchtwagenreport, ktorý popri nemčine ponúka tiež francúzštinu, angličtinu, taliančinu, poľštinu a švédčinu.

Najskôr v rozbaľovacom zozname vľavo dole vyberiete kategóriu, model vozidla a kilometrový nájazd. Po kliknutí na "Weiter" (ďalšie) zistíte, ako konkrétny typ stojí v rámci svojej kategórie.

Octavia v priemere

Nechýba ani stručné slovné hodnotenie každého modelu vrátane typických závad zistených pri technickej kontrole. Napríklad Škodu Octavia s nájazdom 50-100 000 km označuje Dekra za "dobrého predstaviteľa priemeru triedy". U vozidiel s nízkym a stredným nájazdom sa vraj nadpriemerne často vyskytujú poruchy elektroinštalácie a svetlá vrátane hmlových bývajú v neporiadku.

Medzi závadami Octavie Dekra je uvedené poškodené gumené uloženie tlmičov pruženia, puzdrá ložísk priečnych ramien a opotrebené brzdové kotúče.

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Víťazi jednotlivých kategorií

  • Minivozidlá a malé vozidlá : Audi A1 (DMI 96,4*)
  • Nižšia stredná trieda: BMW radu 1 (96,8)
  • Stredná trieda: Volvo S60 / V60 (98,7)
  • Vyššia stredná a vyššia trieda: Mercedes-Benz triedy E (97,4)
  • Športové autá a kabriolety: BMW Z4 (97,2)
  • Terénné vozidlá a SUV: Mercedes-Benz GLK (95,0)
  • Osobné MPV: Mercedes-Benz triedy B (99,2)
  • Minivany: Škoda Roomster / Praktik (83,1)
  • Dodávky: Renault Master (83,1)

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Najlepšie autá naprieč kategóriami

  1. Mercedes-Benz triedy E (DMI: 93,5)
  2. Audi Q5 (91,0)
  3. Audi A5 (88,1) 

*DMI = Dekra Mängelindex (Index zistených závad), vyjadrený ako rozdiel medzi percentom vozidiel daného typu s nulovým výskytom relevantných závad a percentom vozidiel, u ktorých bol zistený jeden alebo niekoľko "závažných" nedostatkov. Vyššie číslo znamená lepší výsledok.

Podobný rebríček jako Dekra zverejňuje aj konkurenčné TÜV.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY