vytisknout velikost písma Deväť najspoľahlivejších ojazdených áut podľa DEKRA

Nemecký prevádzkovateľ staníc technickej kontroly zverejnil aktuálny prehľad závadovosti kontrolovaných áut. Jeho súčasťou sú aj najčastejšie zistené závady jednotlivých modelov.
Deväť najspoľahlivejších ojazdených áut podľa DEKRA

Najmenej závad pri technickej kontrole majú autá nemeckých výrobcov. Tak vyznieva najnovšia správa spoločnosti Dekra o ojazdených automobiloch. Nemecké modely zvíťazili v šiestich z deviatich vypísaných tried.

Správa s oficiálnym názvom "DEKRA Gebrauchtwagenreport 2014" vychádza zo štatistiky technických kontrol. Organizácia patrí v Nemecku k najvýznamnejším prevádzkovateľom tamojšej obdoby STK - podľa vlastného vyjadrenia jej patrí trhový podiel 35 percent.

Ojazdené gumy sa nepočítajú, deravý výfuk áno

Štatistiky, na ktorých je správa stavaná, zahŕňajú pätnásť miliónov technických kontrol vykonaných v uplynulých dvoch rokoch. Vylúčené sú modely, ktoré neboli kontrolované aspoň v tisícoch exemplároch.

Dekra zohľadňuje kilometrový nájazd a pri zostavovaní prehľadu neberie do úvahy závady typicky spôsobené nedostatočnou údržbou: ojazdené pneumatiky, opotrebované ramienka stieračov, rozbité spätné zrkadlá. Za závady na elektroinštalácii, brzdách alebo výfuku sa ale trestné body udeľujú.

Výsledky prehľadu možno vyhľadať na webe Dekra v sekcii Gebrauchtwagenreport, ktorý popri nemčine ponúka tiež francúzštinu, angličtinu, taliančinu, poľštinu a švédčinu.

Najskôr v rozbaľovacom zozname vľavo dole vyberiete kategóriu, model vozidla a kilometrový nájazd. Po kliknutí na "Weiter" (ďalšie) zistíte, ako konkrétny typ stojí v rámci svojej kategórie.

Octavia v priemere

Nechýba ani stručné slovné hodnotenie každého modelu vrátane typických závad zistených pri technickej kontrole. Napríklad Škodu Octavia s nájazdom 50-100 000 km označuje Dekra za "dobrého predstaviteľa priemeru triedy". U vozidiel s nízkym a stredným nájazdom sa vraj nadpriemerne často vyskytujú poruchy elektroinštalácie a svetlá vrátane hmlových bývajú v neporiadku.

Medzi závadami Octavie Dekra je uvedené poškodené gumené uloženie tlmičov pruženia, puzdrá ložísk priečnych ramien a opotrebené brzdové kotúče.

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Víťazi jednotlivých kategorií

  • Minivozidlá a malé vozidlá : Audi A1 (DMI 96,4*)
  • Nižšia stredná trieda: BMW radu 1 (96,8)
  • Stredná trieda: Volvo S60 / V60 (98,7)
  • Vyššia stredná a vyššia trieda: Mercedes-Benz triedy E (97,4)
  • Športové autá a kabriolety: BMW Z4 (97,2)
  • Terénné vozidlá a SUV: Mercedes-Benz GLK (95,0)
  • Osobné MPV: Mercedes-Benz triedy B (99,2)
  • Minivany: Škoda Roomster / Praktik (83,1)
  • Dodávky: Renault Master (83,1)

Dekra Gebrauchtwagenreport 2014: Najlepšie autá naprieč kategóriami

  1. Mercedes-Benz triedy E (DMI: 93,5)
  2. Audi Q5 (91,0)
  3. Audi A5 (88,1) 

*DMI = Dekra Mängelindex (Index zistených závad), vyjadrený ako rozdiel medzi percentom vozidiel daného typu s nulovým výskytom relevantných závad a percentom vozidiel, u ktorých bol zistený jeden alebo niekoľko "závažných" nedostatkov. Vyššie číslo znamená lepší výsledok.

Podobný rebríček jako Dekra zverejňuje aj konkurenčné TÜV.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY