vytisknout velikost písma Detailná prehliadka Peugeotu 308 SW na 56 fotkách

Detailná prehliadka Peugeotu 308 SW na 56 fotkách

Ešte raz sa v krátkom slede pozrieme na automobilku Peugeot. Tá totiž spolu s programom pre autosalón v Ženeve zverejnila aj podrobnosti týkajúce sa modelu 308 SW a pomerne bohatú fotogalériu, o ktorú sa samozrejme nemôžeme nepodeliť.

Peugeot 308 SW stojí na platforme EMP2. Na rozdiel od hatchbacku má rázvor predĺžený o jedenásť centimetrov, zadná lavica sa posunula o 29 mm dozadu a zadný previs narástol oproti hatchbacku o 22 cm. Celkovo meria francúzské kombi 4585 mm na dĺžku, 1804 mm na šírku a 1471 mm na výšku.

Údajom pre túto kategóriu najdôležitejším je určite objem batožinového priestoru. Ten robí podľa metódy VDA 610 litrov, pričom 556 litrov je nad podlahou batožinového priestoru a 54 litrov ponúka priehradky pod podlahou. Ak je v aute prítomné rezervné dojazdové koleso, zmenší sa objem týchto ďalších priehradok na 47 litrov. Po sklopení operadiel sa môžete dostať celkovo až na 1660 litrov (ak budeme počítať opäť aj priestory pod dnom a v aute nebude rezerva).

Ponuka motorizácií bude obsahovať benzínové jednotky v rozsahu od 130 do 155 k, vrátane novej trojvalcovej jedna-dvojky e-THP. Dieselové motory budú začínať na 92 koní, maximum pre vznetovu časť ponuky má hodnotu 150 k. Hneď trojica štvorvalcov ponesie názov BlueHDi, čo znamená prítomnosť systému SCR a splnené limity normy Euro6. Ide o motory 1.6 BlueHDi vo verziách 100 a 120 k a vrcholný dvojliter.

308_sw_01.jpg308_sw_02.jpg308_sw_03.jpg308_sw_05.jpg308_sw_04.jpg308_sw_06.jpg308_sw_07.jpg308_sw_08.jpg308_sw_09.jpg308_sw_10.jpg308_sw_11.jpg308_sw_12.jpg308_sw_13.jpg308_sw_14.jpg308_sw_15.jpg308_sw_16.jpg308_sw_17.jpg308_sw_18.jpg308_sw_19.jpg308_sw_20.jpg308_sw_21.jpg308_sw_22.jpg308_sw_23.jpg308_sw_24.jpg308_sw_25.jpg308_sw_26.jpg308_sw_27.jpg308_sw_28.jpg308_sw_29.jpg308_sw_30.jpg308_sw_31.jpg308_sw_32.jpg308_sw_33.jpg308_sw_34.jpg308_sw_35.jpg308_sw_36.jpg308_sw_37.jpg308_sw_38.jpg308_sw_39.jpg308_sw_40.jpg308_sw_41.jpg308_sw_42.jpg308_sw_43.jpg308_sw_44.jpg308_sw_45.jpg308_sw_46.jpg308_sw_47.jpg308_sw_48.jpg308_sw_49.jpg308_sw_50.jpg308_sw_51.jpg308_sw_52.jpg308_sw_53.jpg308_sw_54.jpg308_sw_55.jpg308_sw_56.jpg 
Foto: Peugeot
 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY