vytisknout velikost písma Destino sa stáva realitou. Osemvalcová Karma sa predstaví v Detroite

Destino sa stáva realitou. Osemvalcová Karma sa predstaví v Detroite

V máji tohto roku sa prvýkrát objavili informácie, ktoré naznačujú budúcnosť niektorých exemplároch pochádzajúcich zo série približne 1800 vyrobených kusov elektromobilu Fisker Karma. Zámer bol prestavať tieto automobily na pravý opak, teda na miesto elektrického pohonu nainštalovať pod kapotu výkonný spaľovací motor. A nie len tak hocijaký. Hovorilo sa o osemvalci prevzatom zo Chevroletu Corvette.

Vývoj počas zhruba pol roka postúpil ďalej a dnes tu máme nové upresňujúce informácie. Destino, ako sa bude tento automobil menovať, sa prvýkrát predstaví v januári na autosalóne v Detroite. Na úvod je pripravená produkcia 25 kusov, pričom ďalšie môžu byť vyrobené v momente, keď sa nájde dosť záujemcov a prvá malá séria bude vypredaná.

V ponuke figurujú dve varianty. Jedna bude osadená osemvalcom s výkonom 456 koní, druhá dostane kompresorom preplňovanú alternatívu o výkone 638 koní. K dispozícii by mala byť šesťstupňová manuálna alebo päťstupňová automatická prevodovka.

Čo sa týka ceny, tak tá sa bude pohybovať v okolí 200 000 dolárov. Ak sa nájde majiteľ Fisker Karma, ktorý by si eventuálne chcel taktiež nechať prestavať svoj ​​exemplár na priestrannejší Chevrolet Corvette, potom aj toto bude možné. Stačí si zaplatiť 100 000 dolárov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY