vytisknout velikost písma Destino sa stáva realitou. Osemvalcová Karma sa predstaví v Detroite

Destino sa stáva realitou. Osemvalcová Karma sa predstaví v Detroite

V máji tohto roku sa prvýkrát objavili informácie, ktoré naznačujú budúcnosť niektorých exemplároch pochádzajúcich zo série približne 1800 vyrobených kusov elektromobilu Fisker Karma. Zámer bol prestavať tieto automobily na pravý opak, teda na miesto elektrického pohonu nainštalovať pod kapotu výkonný spaľovací motor. A nie len tak hocijaký. Hovorilo sa o osemvalci prevzatom zo Chevroletu Corvette.

Vývoj počas zhruba pol roka postúpil ďalej a dnes tu máme nové upresňujúce informácie. Destino, ako sa bude tento automobil menovať, sa prvýkrát predstaví v januári na autosalóne v Detroite. Na úvod je pripravená produkcia 25 kusov, pričom ďalšie môžu byť vyrobené v momente, keď sa nájde dosť záujemcov a prvá malá séria bude vypredaná.

V ponuke figurujú dve varianty. Jedna bude osadená osemvalcom s výkonom 456 koní, druhá dostane kompresorom preplňovanú alternatívu o výkone 638 koní. K dispozícii by mala byť šesťstupňová manuálna alebo päťstupňová automatická prevodovka.

Čo sa týka ceny, tak tá sa bude pohybovať v okolí 200 000 dolárov. Ak sa nájde majiteľ Fisker Karma, ktorý by si eventuálne chcel taktiež nechať prestavať svoj ​​exemplár na priestrannejší Chevrolet Corvette, potom aj toto bude možné. Stačí si zaplatiť 100 000 dolárov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY