vytisknout velikost písma Destino sa stáva realitou. Osemvalcová Karma sa predstaví v Detroite

Destino sa stáva realitou. Osemvalcová Karma sa predstaví v Detroite

V máji tohto roku sa prvýkrát objavili informácie, ktoré naznačujú budúcnosť niektorých exemplároch pochádzajúcich zo série približne 1800 vyrobených kusov elektromobilu Fisker Karma. Zámer bol prestavať tieto automobily na pravý opak, teda na miesto elektrického pohonu nainštalovať pod kapotu výkonný spaľovací motor. A nie len tak hocijaký. Hovorilo sa o osemvalci prevzatom zo Chevroletu Corvette.

Vývoj počas zhruba pol roka postúpil ďalej a dnes tu máme nové upresňujúce informácie. Destino, ako sa bude tento automobil menovať, sa prvýkrát predstaví v januári na autosalóne v Detroite. Na úvod je pripravená produkcia 25 kusov, pričom ďalšie môžu byť vyrobené v momente, keď sa nájde dosť záujemcov a prvá malá séria bude vypredaná.

V ponuke figurujú dve varianty. Jedna bude osadená osemvalcom s výkonom 456 koní, druhá dostane kompresorom preplňovanú alternatívu o výkone 638 koní. K dispozícii by mala byť šesťstupňová manuálna alebo päťstupňová automatická prevodovka.

Čo sa týka ceny, tak tá sa bude pohybovať v okolí 200 000 dolárov. Ak sa nájde majiteľ Fisker Karma, ktorý by si eventuálne chcel taktiež nechať prestavať svoj ​​exemplár na priestrannejší Chevrolet Corvette, potom aj toto bude možné. Stačí si zaplatiť 100 000 dolárov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY