vytisknout velikost písma Desať klasických áut, ktoré by každý chcel mať v garáži

Každý fanúšik áut má nejaký ten štvorkolesový sen. Niekto si ho dokáže aj splniť, inému zostane z najrôznejších dôvodov navždy vzdialený.
Desať klasických áut, ktoré by každý chcel mať v garáži

Do výberu auta predsa len hovoria rôzne životné udalosti ako napríklad príchod potomstva. Takže to nakoniec dopadá tak, že petrolhead, ktorý mal v útlej mladosti polepenú detskú izba Cobrou a Mustangmi a neprestal ich obdivovať ani v dospelosti, jazdí nakoniec v Berlingu alebo v niečom podobnom. Nič proti, tieto autá sú fajn, veľa sa do nich vojde, ale nemajú dušu.

Zostáva len to snívanie. Ale na druhú stranu, nie je to pekné? Klasické autá sú predsa objektom túžby. Čo je vlastne klasické auto? Oficiálne sú to vozidlá vyrobené v rokoch 1931-1945. Áno, tak to je. My sa ale v našom prehľade zameriame na oveľa mladšie kúsky, povojnové a ešte modernejšie.

Aj dvadsať alebo tridsať rokov starý Youngtimer predsa už môže byť klasikom. A pre tých neskôr narodených sú aj dve dekády históriou.

Začneme vo zvieracej ríši.

10. AC Cobra

1998_AC_CobraMarkIVCRS2.jpg

Cobra je kultom, nerozlučne spätým s menom Carrolla Shelbyho. Práve on presvedčil britskú továreň AC o tom, že najlepším motorom pre ich roadster Ace nie je predvojnový motor Bristol (pôvodne BMW), ale vidlicový osemvalec od Fordu. A jedovatý had na štyroch kolesách bol na svete.

Pôvodné modely zo šesťdesiatych rokov sú dnes nedostupné, o závodných špeciáloch nehovoriac. Existuje ale veľa výrobcov replík, alebo si človek môže kúpiť stavebnicu. Máte chuť na motor Jaguaru, alebo Mercedesu? Môže byť, ale kompresorová Shelby 427 S/C je predsa len jedna...

Firma AC si prešla za roky existencie búrlivým vývojom, v Británii figuroval dosť dlho, ale v minulej dekáde sa presťahovala na Maltu. Teraz (snáď) originálne Cobry vznikajú vo firme Gullwing v Nemecku (nie, s Mercedesom nemajú naozaj nič spoločné) a v Iconicu v USA. Aspoň toho pred tromi, štyrmi rokmi boli plná médiá. Najväčší paradox je však ten  že nemôžu niesť slávne hadie meno.

Prečo? Pretože si ho na začiatku výroby pôvodných áut nezabudol patentovať modrý ovál, teda Ford. A ten sa ich tak ľahko nevzdá.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY