vytisknout velikost písma Desať klasických áut, ktoré by každý chcel mať v garáži

Každý fanúšik áut má nejaký ten štvorkolesový sen. Niekto si ho dokáže aj splniť, inému zostane z najrôznejších dôvodov navždy vzdialený.
Desať klasických áut, ktoré by každý chcel mať v garáži

Do výberu auta predsa len hovoria rôzne životné udalosti ako napríklad príchod potomstva. Takže to nakoniec dopadá tak, že petrolhead, ktorý mal v útlej mladosti polepenú detskú izba Cobrou a Mustangmi a neprestal ich obdivovať ani v dospelosti, jazdí nakoniec v Berlingu alebo v niečom podobnom. Nič proti, tieto autá sú fajn, veľa sa do nich vojde, ale nemajú dušu.

Zostáva len to snívanie. Ale na druhú stranu, nie je to pekné? Klasické autá sú predsa objektom túžby. Čo je vlastne klasické auto? Oficiálne sú to vozidlá vyrobené v rokoch 1931-1945. Áno, tak to je. My sa ale v našom prehľade zameriame na oveľa mladšie kúsky, povojnové a ešte modernejšie.

Aj dvadsať alebo tridsať rokov starý Youngtimer predsa už môže byť klasikom. A pre tých neskôr narodených sú aj dve dekády históriou.

Začneme vo zvieracej ríši.

10. AC Cobra

1998_AC_CobraMarkIVCRS2.jpg

Cobra je kultom, nerozlučne spätým s menom Carrolla Shelbyho. Práve on presvedčil britskú továreň AC o tom, že najlepším motorom pre ich roadster Ace nie je predvojnový motor Bristol (pôvodne BMW), ale vidlicový osemvalec od Fordu. A jedovatý had na štyroch kolesách bol na svete.

Pôvodné modely zo šesťdesiatych rokov sú dnes nedostupné, o závodných špeciáloch nehovoriac. Existuje ale veľa výrobcov replík, alebo si človek môže kúpiť stavebnicu. Máte chuť na motor Jaguaru, alebo Mercedesu? Môže byť, ale kompresorová Shelby 427 S/C je predsa len jedna...

Firma AC si prešla za roky existencie búrlivým vývojom, v Británii figuroval dosť dlho, ale v minulej dekáde sa presťahovala na Maltu. Teraz (snáď) originálne Cobry vznikajú vo firme Gullwing v Nemecku (nie, s Mercedesom nemajú naozaj nič spoločné) a v Iconicu v USA. Aspoň toho pred tromi, štyrmi rokmi boli plná médiá. Najväčší paradox je však ten  že nemôžu niesť slávne hadie meno.

Prečo? Pretože si ho na začiatku výroby pôvodných áut nezabudol patentovať modrý ovál, teda Ford. A ten sa ich tak ľahko nevzdá.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY