vytisknout velikost písma Desať klasických áut, ktoré by každý chcel mať v garáži

Každý fanúšik áut má nejaký ten štvorkolesový sen. Niekto si ho dokáže aj splniť, inému zostane z najrôznejších dôvodov navždy vzdialený.
Desať klasických áut, ktoré by každý chcel mať v garáži

Do výberu auta predsa len hovoria rôzne životné udalosti ako napríklad príchod potomstva. Takže to nakoniec dopadá tak, že petrolhead, ktorý mal v útlej mladosti polepenú detskú izba Cobrou a Mustangmi a neprestal ich obdivovať ani v dospelosti, jazdí nakoniec v Berlingu alebo v niečom podobnom. Nič proti, tieto autá sú fajn, veľa sa do nich vojde, ale nemajú dušu.

Zostáva len to snívanie. Ale na druhú stranu, nie je to pekné? Klasické autá sú predsa objektom túžby. Čo je vlastne klasické auto? Oficiálne sú to vozidlá vyrobené v rokoch 1931-1945. Áno, tak to je. My sa ale v našom prehľade zameriame na oveľa mladšie kúsky, povojnové a ešte modernejšie.

Aj dvadsať alebo tridsať rokov starý Youngtimer predsa už môže byť klasikom. A pre tých neskôr narodených sú aj dve dekády históriou.

Začneme vo zvieracej ríši.

10. AC Cobra

1998_AC_CobraMarkIVCRS2.jpg

Cobra je kultom, nerozlučne spätým s menom Carrolla Shelbyho. Práve on presvedčil britskú továreň AC o tom, že najlepším motorom pre ich roadster Ace nie je predvojnový motor Bristol (pôvodne BMW), ale vidlicový osemvalec od Fordu. A jedovatý had na štyroch kolesách bol na svete.

Pôvodné modely zo šesťdesiatych rokov sú dnes nedostupné, o závodných špeciáloch nehovoriac. Existuje ale veľa výrobcov replík, alebo si človek môže kúpiť stavebnicu. Máte chuť na motor Jaguaru, alebo Mercedesu? Môže byť, ale kompresorová Shelby 427 S/C je predsa len jedna...

Firma AC si prešla za roky existencie búrlivým vývojom, v Británii figuroval dosť dlho, ale v minulej dekáde sa presťahovala na Maltu. Teraz (snáď) originálne Cobry vznikajú vo firme Gullwing v Nemecku (nie, s Mercedesom nemajú naozaj nič spoločné) a v Iconicu v USA. Aspoň toho pred tromi, štyrmi rokmi boli plná médiá. Najväčší paradox je však ten  že nemôžu niesť slávne hadie meno.

Prečo? Pretože si ho na začiatku výroby pôvodných áut nezabudol patentovať modrý ovál, teda Ford. A ten sa ich tak ľahko nevzdá.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY