vytisknout velikost písma Definitívny koniec? Valmet demontuje výrobnú linku pre Fisker Karma

Definitívny koniec? Valmet demontuje výrobnú linku pre Fisker Karma

Osud automobilky Fisker Automotive je už dlhšiu dobu trochu nahnutý. Značke sa nepodarilo naštartovať predaje modelu Karma tak, ako sa to podarilo Tesle u Modelu S. Približne pred rokom vyhlásil Fisker bankrot, pričom celá značka skončila v dražbe. Aktuálne dorazila pre prípadných priaznivcov ďalšia zlá správa. Spoločnosť Valmet, ktorá Karmu vyrábala, demontuje výrobnú linku.

Karma sa vyrábala v továrni Uusikaupunki, lenže výroba tohto modelu stojí už od júla 2012. Valmet údajne udržoval linku v pohotovosti tak, aby bolo možné rýchlo obnoviť výrobu. Avšak to sa stále ešte nestalo a s najväčšou pravdepodobnosťou už sa to ani nestane. Aspoň nie pod taktovkou Valmet.

Mimochodom rovnaká spoločnosť aktuálne vyrába Mercedes-Benz triedy A.
Vo februári tohto roku bol Fisker Automotive vydražený za 149,2 milióna dolárov. Novým majiteľom je od tej doby čínska spoločnosť Wanxiang. Tá už tiež vlastní firmu, ktorá pre Fisker dodávala akumulátory.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY