vytisknout velikost písma Definitívny koniec? Valmet demontuje výrobnú linku pre Fisker Karma

Definitívny koniec? Valmet demontuje výrobnú linku pre Fisker Karma

Osud automobilky Fisker Automotive je už dlhšiu dobu trochu nahnutý. Značke sa nepodarilo naštartovať predaje modelu Karma tak, ako sa to podarilo Tesle u Modelu S. Približne pred rokom vyhlásil Fisker bankrot, pričom celá značka skončila v dražbe. Aktuálne dorazila pre prípadných priaznivcov ďalšia zlá správa. Spoločnosť Valmet, ktorá Karmu vyrábala, demontuje výrobnú linku.

Karma sa vyrábala v továrni Uusikaupunki, lenže výroba tohto modelu stojí už od júla 2012. Valmet údajne udržoval linku v pohotovosti tak, aby bolo možné rýchlo obnoviť výrobu. Avšak to sa stále ešte nestalo a s najväčšou pravdepodobnosťou už sa to ani nestane. Aspoň nie pod taktovkou Valmet.

Mimochodom rovnaká spoločnosť aktuálne vyrába Mercedes-Benz triedy A.
Vo februári tohto roku bol Fisker Automotive vydražený za 149,2 milióna dolárov. Novým majiteľom je od tej doby čínska spoločnosť Wanxiang. Tá už tiež vlastní firmu, ktorá pre Fisker dodávala akumulátory.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY