vytisknout velikost písma Definitívny koniec? Valmet demontuje výrobnú linku pre Fisker Karma

Definitívny koniec? Valmet demontuje výrobnú linku pre Fisker Karma

Osud automobilky Fisker Automotive je už dlhšiu dobu trochu nahnutý. Značke sa nepodarilo naštartovať predaje modelu Karma tak, ako sa to podarilo Tesle u Modelu S. Približne pred rokom vyhlásil Fisker bankrot, pričom celá značka skončila v dražbe. Aktuálne dorazila pre prípadných priaznivcov ďalšia zlá správa. Spoločnosť Valmet, ktorá Karmu vyrábala, demontuje výrobnú linku.

Karma sa vyrábala v továrni Uusikaupunki, lenže výroba tohto modelu stojí už od júla 2012. Valmet údajne udržoval linku v pohotovosti tak, aby bolo možné rýchlo obnoviť výrobu. Avšak to sa stále ešte nestalo a s najväčšou pravdepodobnosťou už sa to ani nestane. Aspoň nie pod taktovkou Valmet.

Mimochodom rovnaká spoločnosť aktuálne vyrába Mercedes-Benz triedy A.
Vo februári tohto roku bol Fisker Automotive vydražený za 149,2 milióna dolárov. Novým majiteľom je od tej doby čínska spoločnosť Wanxiang. Tá už tiež vlastní firmu, ktorá pre Fisker dodávala akumulátory.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY