vytisknout velikost písma Definitívne riešenie dojazdu elektromobilov? Vozíky plné batérií

Definitívne riešenie dojazdu elektromobilov? Vozíky plné batérií

Až tento rok stretnete na diaľnici BMW i3, Nissan Leaf alebo nejaký iný elektromobil s pripojeným zvláštnym vozíkom, nečudujte sa. Nejde o sťahovavého ekológa, ktorý potreboval odviezť na chalupu ešte viac haraburdia, ale o najnovší projekt, ktorý už skôr podporila EÚ dotácií dvoch miliónov eur. Do reálnej prevádzky by sa mal dostať ešte tento rok.

Základná myšlienka je jednoduchá. Elektromobil s vysokým dojazdom znamená veľké batérie a tým pádom aj vysokú hmotnosť. Obvyklé denné cesty ale zďaleka nedosahujú na mnoho stoviek kilometrov, takže by potom človek vozil všetku tú hmotnosť navyše zbytočne. Podľa predstáv spoločnosti Nomadic Power postačí, keď autá budú ponúkať to, čo ponúkajú dnes. Keď bude potrebné vyraziť na dlhšiu cestu, pripoja si dodatočné batérie uložené práve vo vozíku.

Koľko váš elektromobil následne dostane navyše kilometrov, to bude záležať na konkrétnu verziu vozíku. Tie najvýkonnejšie údajne pridajú až 500 km. Samozrejme si taký vozík napchatý akumulátormi budete môcť zaobstarať a potom byť ešte viac ekologickí. Cez týždeň sa bude nabíjať z domácej nabíjačky napájanej solárnymi panelmi, cez víkend potom môžete vyraziť na dlhú cestu. Počíta sa ale ešte s ďalším variantom.

Podľa tej by ste si podobný vozík mohli požičať. Spoločnosť uvádza ako príklad situáciu, kedy budete chcieť vyraziť z Mníchova do Berlína. Za Mníchovom si na "čerpaciu stanicu" zapožičiate nabitý vozík, s ním dôjdete po diaľnici k Berlínu, kde ho zase na inej "čerpaciu stanici" vrátite, on sa tam nabije a následne si ho bude môcť požičať zase niekto iný. V budúcnosti by potom po nástupe autonómnych technológií taký vozík mohol dokonca prísť sám za vami.

Nikoho asi neprekvapí, že sa o tento projekt zaujíma aj Elon Musk, respektíve že mu EÚ udelila dotáciu dvoch miliónov eur a že ho podporuje aj nemecká vláda. Uvidíme, čo z toho nakoniec bude.

nomadic_1.jpgnomadic_4.jpgnomadic_2.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY