vytisknout velikost písma David Brown predstavil svoj ​​prvý model. Je to retro s päťlitrom

David Brown predstavil svoj ​​prvý model. Je to retro s päťlitrom

Spoločnosť David Brown Automotive oznámila oficiálnu premiéru svojho nového športového automobilu na 17. apríla, pričom akcia prebehne v Monaku. Ešte pred tým sa ale novinka predstavila médiám, takže si ju môžeme už teraz kompletne celú pozrieť ako na fotografiách, tak na videu. Volá sa Speedback a dizajnom odkazuje na klasické modely Aston Martin.

Základom je súčasný Jaguar XKR a pohon bude mať na starosť preplňovaný päťlitrový osemvalec. Výroba modelu XK ale čoskoro skončí, čo by však nemalo mať na Speedback vplyv. David Brown počíta s tým, že aj potom budú dodávky základu pre jeho automobil pokračovať. Nakoniec mnoho ich potrebovať nebude. Produkcia Speedbacku je obmedzená na päťdesiat kusov ročne.

Ďalšie podrobnosti si David Brown schoval na aprílovú premiéru. Každopádne ak máte záujem, očakávajte poriadne tučnú sumu. V rozhovore pre Autocar David Brown sľúbil cenové rozpätie od 100 000 libier do jedného milióna.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY