vytisknout velikost písma Datsun predstaví budúci rok lacný malý crossover. V Európe ale asi nebude

Datsun predstaví budúci rok lacný malý crossover. V Európe ale asi nebude

Datsun je po Dacii ďalšia lacná značka aliancie Renault-Nissan. Zatiaľ sa rozvojové trhy snažia dobývať malým hatchbackom Go, MPV Go+ a väčšími modelmi mi-Do a on-Do. Čoskoro ale pribudne aj žiadaný crossover kompaktných rozmerov. Datsun ho postaví na základoch SUV Renault Kwid.

Renault Kwid (na titulnej fotografii) stojí na modulárnej platforme CMF-A a rovnaký základ dostane aj nový Datsun. Vďaka tomu sa výrazne ušetria náklady na vývoj, takže značka Datsun si udrží cenu čo najnižšie.

Technické detaily sú ešte tajné, ale základom by mal byť skromný motor s objemom 0,8 litra. Otázkou tiež zostáva, či sa značka Datsun začne vo veľkom voziť do Európy. Zatiaľ sa predáva len v Rusku.

Nissan ale nevylučuje, že by sa mohla ponuka lacnej značky Datsun rozšíriť aj na ďalšie trhy. Lenže napríklad európsky trh vyžaduje prísne bezpečnostné kritériá a napríklad emisná norma Euro 6, povinné ESP a ďalšie nutnosti by ceny Datsunu určite ovplyvnili.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY