vytisknout velikost písma Datsun predstaví budúci rok lacný malý crossover. V Európe ale asi nebude

Datsun predstaví budúci rok lacný malý crossover. V Európe ale asi nebude

Datsun je po Dacii ďalšia lacná značka aliancie Renault-Nissan. Zatiaľ sa rozvojové trhy snažia dobývať malým hatchbackom Go, MPV Go+ a väčšími modelmi mi-Do a on-Do. Čoskoro ale pribudne aj žiadaný crossover kompaktných rozmerov. Datsun ho postaví na základoch SUV Renault Kwid.

Renault Kwid (na titulnej fotografii) stojí na modulárnej platforme CMF-A a rovnaký základ dostane aj nový Datsun. Vďaka tomu sa výrazne ušetria náklady na vývoj, takže značka Datsun si udrží cenu čo najnižšie.

Technické detaily sú ešte tajné, ale základom by mal byť skromný motor s objemom 0,8 litra. Otázkou tiež zostáva, či sa značka Datsun začne vo veľkom voziť do Európy. Zatiaľ sa predáva len v Rusku.

Nissan ale nevylučuje, že by sa mohla ponuka lacnej značky Datsun rozšíriť aj na ďalšie trhy. Lenže napríklad európsky trh vyžaduje prísne bezpečnostné kritériá a napríklad emisná norma Euro 6, povinné ESP a ďalšie nutnosti by ceny Datsunu určite ovplyvnili.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY