vytisknout velikost písma Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie

Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie
Zoznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogaléria: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrodená značka Datsun, čo je divízia lacných vozidiel automobilky Nissan, uvádza na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Obidva modely vôbec neskrývajú, že cielia predovšetkým na sporivú klientelu a napríklad Dacia Logan a Sandero v nich budú mať veľmi vážneho súpera.

140404-01-07.jpgDatsun_mi_DO_17.jpgDatsun_mi_DO_16.jpg
Hlavným predajným argumentom bude určite cena, praktickosť a veľkosť kufra. Avšak v ponuke bude aj automat a niekoľko luxusných prvkov výbavy ako napríklad klimatizácia, centrálne zamykanie a dotyková navigácia

Datsun on-DO je sedan, ktorý bol naznačený už skôr na prvých skicách. Výroba prebieha v závode AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patrí aliancii Renault-Nissan, pod ktorú spadá aj ruská Lada.

Sedan on-DO je dlhý 4337 mm a v jeho kufri nájdete priestor pre 530 litrov nákladu. To je solídne. Atmosférická osemventilová tisícšesťstovka s výkonom 87 koní bude na toto jednoduché auto určite stačiť. Päťstupňový manuál je základom, na želanie je však možné dodať štvorstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlhý necelé štyri metre, ale obidve vozidlá jazdia na konštrukčne rovnakom podvozku pôvodom v Lade Kalina s rozdielnym naladením a rázvorom 2476 mm. Hatchback je vraj naladený viac pre dynamickú jazdu, ale asi sa nedá predpokladať, že to bude nejaký športiak.

Datsun v Rusku otvoril už 25 dílerov a plánuje ďalších 75. Výhodou vraj má byť - popri nízkej cene - aj dostupnosť náhradných dielov a solídne zázemie pre zákazníkov. Pretože sa auto vyrába v domácom Rusku, sú na neho aj nižšie dane, neplatí sa clo a to všetko znižuje koncovú cenu pre zákazníka.

Hoci by po tomto určite lacnom a jednoduchom voze bol dopyt nielen u nás, na iný ako ruský trh sa tento Datsun s najvyššou pravdepodobnosťou nepozrie. Podobné autá potom pôjdu do predaja hlavne v Číne a Indii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY