vytisknout velikost písma Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie

Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie
Zoznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogaléria: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrodená značka Datsun, čo je divízia lacných vozidiel automobilky Nissan, uvádza na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Obidva modely vôbec neskrývajú, že cielia predovšetkým na sporivú klientelu a napríklad Dacia Logan a Sandero v nich budú mať veľmi vážneho súpera.

140404-01-07.jpgDatsun_mi_DO_17.jpgDatsun_mi_DO_16.jpg
Hlavným predajným argumentom bude určite cena, praktickosť a veľkosť kufra. Avšak v ponuke bude aj automat a niekoľko luxusných prvkov výbavy ako napríklad klimatizácia, centrálne zamykanie a dotyková navigácia

Datsun on-DO je sedan, ktorý bol naznačený už skôr na prvých skicách. Výroba prebieha v závode AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patrí aliancii Renault-Nissan, pod ktorú spadá aj ruská Lada.

Sedan on-DO je dlhý 4337 mm a v jeho kufri nájdete priestor pre 530 litrov nákladu. To je solídne. Atmosférická osemventilová tisícšesťstovka s výkonom 87 koní bude na toto jednoduché auto určite stačiť. Päťstupňový manuál je základom, na želanie je však možné dodať štvorstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlhý necelé štyri metre, ale obidve vozidlá jazdia na konštrukčne rovnakom podvozku pôvodom v Lade Kalina s rozdielnym naladením a rázvorom 2476 mm. Hatchback je vraj naladený viac pre dynamickú jazdu, ale asi sa nedá predpokladať, že to bude nejaký športiak.

Datsun v Rusku otvoril už 25 dílerov a plánuje ďalších 75. Výhodou vraj má byť - popri nízkej cene - aj dostupnosť náhradných dielov a solídne zázemie pre zákazníkov. Pretože sa auto vyrába v domácom Rusku, sú na neho aj nižšie dane, neplatí sa clo a to všetko znižuje koncovú cenu pre zákazníka.

Hoci by po tomto určite lacnom a jednoduchom voze bol dopyt nielen u nás, na iný ako ruský trh sa tento Datsun s najvyššou pravdepodobnosťou nepozrie. Podobné autá potom pôjdu do predaja hlavne v Číne a Indii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY