vytisknout velikost písma Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie

Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie
Zoznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogaléria: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrodená značka Datsun, čo je divízia lacných vozidiel automobilky Nissan, uvádza na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Obidva modely vôbec neskrývajú, že cielia predovšetkým na sporivú klientelu a napríklad Dacia Logan a Sandero v nich budú mať veľmi vážneho súpera.

140404-01-07.jpgDatsun_mi_DO_17.jpgDatsun_mi_DO_16.jpg
Hlavným predajným argumentom bude určite cena, praktickosť a veľkosť kufra. Avšak v ponuke bude aj automat a niekoľko luxusných prvkov výbavy ako napríklad klimatizácia, centrálne zamykanie a dotyková navigácia

Datsun on-DO je sedan, ktorý bol naznačený už skôr na prvých skicách. Výroba prebieha v závode AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patrí aliancii Renault-Nissan, pod ktorú spadá aj ruská Lada.

Sedan on-DO je dlhý 4337 mm a v jeho kufri nájdete priestor pre 530 litrov nákladu. To je solídne. Atmosférická osemventilová tisícšesťstovka s výkonom 87 koní bude na toto jednoduché auto určite stačiť. Päťstupňový manuál je základom, na želanie je však možné dodať štvorstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlhý necelé štyri metre, ale obidve vozidlá jazdia na konštrukčne rovnakom podvozku pôvodom v Lade Kalina s rozdielnym naladením a rázvorom 2476 mm. Hatchback je vraj naladený viac pre dynamickú jazdu, ale asi sa nedá predpokladať, že to bude nejaký športiak.

Datsun v Rusku otvoril už 25 dílerov a plánuje ďalších 75. Výhodou vraj má byť - popri nízkej cene - aj dostupnosť náhradných dielov a solídne zázemie pre zákazníkov. Pretože sa auto vyrába v domácom Rusku, sú na neho aj nižšie dane, neplatí sa clo a to všetko znižuje koncovú cenu pre zákazníka.

Hoci by po tomto určite lacnom a jednoduchom voze bol dopyt nielen u nás, na iný ako ruský trh sa tento Datsun s najvyššou pravdepodobnosťou nepozrie. Podobné autá potom pôjdu do predaja hlavne v Číne a Indii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY