vytisknout velikost písma Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie

Datsun mi-DO a on-DO sú nové kladivá na lacné Dacie
Zoznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogaléria: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrodená značka Datsun, čo je divízia lacných vozidiel automobilky Nissan, uvádza na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Obidva modely vôbec neskrývajú, že cielia predovšetkým na sporivú klientelu a napríklad Dacia Logan a Sandero v nich budú mať veľmi vážneho súpera.

140404-01-07.jpgDatsun_mi_DO_17.jpgDatsun_mi_DO_16.jpg
Hlavným predajným argumentom bude určite cena, praktickosť a veľkosť kufra. Avšak v ponuke bude aj automat a niekoľko luxusných prvkov výbavy ako napríklad klimatizácia, centrálne zamykanie a dotyková navigácia

Datsun on-DO je sedan, ktorý bol naznačený už skôr na prvých skicách. Výroba prebieha v závode AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patrí aliancii Renault-Nissan, pod ktorú spadá aj ruská Lada.

Sedan on-DO je dlhý 4337 mm a v jeho kufri nájdete priestor pre 530 litrov nákladu. To je solídne. Atmosférická osemventilová tisícšesťstovka s výkonom 87 koní bude na toto jednoduché auto určite stačiť. Päťstupňový manuál je základom, na želanie je však možné dodať štvorstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlhý necelé štyri metre, ale obidve vozidlá jazdia na konštrukčne rovnakom podvozku pôvodom v Lade Kalina s rozdielnym naladením a rázvorom 2476 mm. Hatchback je vraj naladený viac pre dynamickú jazdu, ale asi sa nedá predpokladať, že to bude nejaký športiak.

Datsun v Rusku otvoril už 25 dílerov a plánuje ďalších 75. Výhodou vraj má byť - popri nízkej cene - aj dostupnosť náhradných dielov a solídne zázemie pre zákazníkov. Pretože sa auto vyrába v domácom Rusku, sú na neho aj nižšie dane, neplatí sa clo a to všetko znižuje koncovú cenu pre zákazníka.

Hoci by po tomto určite lacnom a jednoduchom voze bol dopyt nielen u nás, na iný ako ruský trh sa tento Datsun s najvyššou pravdepodobnosťou nepozrie. Podobné autá potom pôjdu do predaja hlavne v Číne a Indii.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY