vytisknout velikost písma Datsun je definitívne späť. Prvý zákazník si prevezme model Go

Datsun je definitívne späť. Prvý zákazník si prevezme model Go

Presne pred dvoma rokmi oznámil šéf Renault Nissan Alliance Carlos Ghosn zámer oživiť značku Datsun. V lete minulého roka potom jeho slová dostali reálnu podobu, keď Nissan predstavil prvý model tejto znovuzrodenej značky. Ten dostal označenie Go. Aktuálny príbeh vrátenia mena Datsun na automobilový trh dospel k svojmu definitívnemu koncu. V stredu (19.3.) si model Go prevezme prvý zákazník.

Datsun primárne mieri na indický trh, kde je pripravených viac ako 120 dealerov (veľa z nich sú aktuálne dealeri automobilky Nissan). Neprekvapí teda, že prvý zákazník pochádza práve z Indie. Avšak v pláne je skorá expanzia na ďalšie trhy. Ešte tento rok sa ukáže Datsun pre 21. storočie v Rusku, Indonézii a v Južnej Afrike. Začiatkom apríla to bude práve ruský autosalón, kde Datsun predstaví nový sedan.

Datsun Go je dlhý 3785 mm, široký 1635 mm a vysoký 1485 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2450 mm, pod kapotou očakávajte trojvalcovú jedna-dvojku kombinovanú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pokiaľ vás tento lacný hatchback zaujíma, môžeme ponúknuť naše prvé dojmy, ktoré sme nabrali minulý rok v Kalifornii v rámci akcie Nissan 360.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY