vytisknout velikost písma Datsun je definitívne späť. Prvý zákazník si prevezme model Go

Datsun je definitívne späť. Prvý zákazník si prevezme model Go

Presne pred dvoma rokmi oznámil šéf Renault Nissan Alliance Carlos Ghosn zámer oživiť značku Datsun. V lete minulého roka potom jeho slová dostali reálnu podobu, keď Nissan predstavil prvý model tejto znovuzrodenej značky. Ten dostal označenie Go. Aktuálny príbeh vrátenia mena Datsun na automobilový trh dospel k svojmu definitívnemu koncu. V stredu (19.3.) si model Go prevezme prvý zákazník.

Datsun primárne mieri na indický trh, kde je pripravených viac ako 120 dealerov (veľa z nich sú aktuálne dealeri automobilky Nissan). Neprekvapí teda, že prvý zákazník pochádza práve z Indie. Avšak v pláne je skorá expanzia na ďalšie trhy. Ešte tento rok sa ukáže Datsun pre 21. storočie v Rusku, Indonézii a v Južnej Afrike. Začiatkom apríla to bude práve ruský autosalón, kde Datsun predstaví nový sedan.

Datsun Go je dlhý 3785 mm, široký 1635 mm a vysoký 1485 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2450 mm, pod kapotou očakávajte trojvalcovú jedna-dvojku kombinovanú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pokiaľ vás tento lacný hatchback zaujíma, môžeme ponúknuť naše prvé dojmy, ktoré sme nabrali minulý rok v Kalifornii v rámci akcie Nissan 360.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY