vytisknout velikost písma Datsun je definitívne späť. Prvý zákazník si prevezme model Go

Datsun je definitívne späť. Prvý zákazník si prevezme model Go

Presne pred dvoma rokmi oznámil šéf Renault Nissan Alliance Carlos Ghosn zámer oživiť značku Datsun. V lete minulého roka potom jeho slová dostali reálnu podobu, keď Nissan predstavil prvý model tejto znovuzrodenej značky. Ten dostal označenie Go. Aktuálny príbeh vrátenia mena Datsun na automobilový trh dospel k svojmu definitívnemu koncu. V stredu (19.3.) si model Go prevezme prvý zákazník.

Datsun primárne mieri na indický trh, kde je pripravených viac ako 120 dealerov (veľa z nich sú aktuálne dealeri automobilky Nissan). Neprekvapí teda, že prvý zákazník pochádza práve z Indie. Avšak v pláne je skorá expanzia na ďalšie trhy. Ešte tento rok sa ukáže Datsun pre 21. storočie v Rusku, Indonézii a v Južnej Afrike. Začiatkom apríla to bude práve ruský autosalón, kde Datsun predstaví nový sedan.

Datsun Go je dlhý 3785 mm, široký 1635 mm a vysoký 1485 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2450 mm, pod kapotou očakávajte trojvalcovú jedna-dvojku kombinovanú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pokiaľ vás tento lacný hatchback zaujíma, môžeme ponúknuť naše prvé dojmy, ktoré sme nabrali minulý rok v Kalifornii v rámci akcie Nissan 360.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY