vytisknout velikost písma Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov

Druhým modelom staronovej značky Datsun sa stáva sedemmiestne kompaktné MPV s názvom GO +.
Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov
Zoznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogaléria

Už tento rok v marci sme vás informovali o zámere koncernu Nissan vzkriesiť meno Datsun, pod ktorým svojho času predával svoje vozidlá na väčšine exportných trhov. A to sa aj stalo. Prvým modelom sa stal Datsun GO, ktorý si svoju výstavnú premiéru odbil na konci augusta v Jakarte. Teraz prichádza z typu GO odvodená novinka GO+, ktorá po vzore nepatrne väčšej Dacie Lodgy prináša priestrannejšiu karosériu schopnú usadiť až sedem cestujúcich.

Datsun MPV prev (1).jpgDatsun MPV prev (3).jpgDatsun MPV prev (7).jpg
Datsun MPV prev (8).jpgDatsun MPV prev (12).jpgDatsun MPV prev (13).jpg
Datsun GO+ ako druhý model znovuzrodenej značky

Zatiaľ sú obe verzie modelu GO určené výhradne pre Indonéziu, avšak v dohľadnej dobe by sa mali objaviť aj na ďalších exportných trhoch ako alternatíva práve k značke Dacia, s ktorou Renault oslavuje úspechy hlavne na trhoch rozvojových krajín. Datsun GO+ je kompaktné MPV so sedením 5+2, takže podobne ako napríklad pri novom modeli Fiat 500L Living sú sedadlá v treťom rade brána skôr núdzová.

Nový Datsun GO+ má celú prednú časť karosérie až po stĺpiky B rovnakú ako kompakt Datsun GO, nadväzujú potom zmenené zadné dvere, predĺžená strecha a ďalších pár okien. Rázvor náprav zostal, možno prekvapivo, na nezmenenej hodnote 2 450 mm, novinka je 3 995 mm dlhá (+ 210 mm), len 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, čo sú hodnoty zhodné s Datsun GO.

Datsun MPV prev (19).jpgDatsun MPV prev (17).jpgDatsun MPV prev (18).jpgDatsun MPV prev (16).jpgDatsun MPV prev (20).jpgDatsun MPV prev (22).jpg
Zadný rad sedadiel je braná skôr núdzová

Tiež motory a výbava sú prakticky rovnaké ako pri menšej verzii Datsun GO, takže sa zákazníci môžu tešiť aj na zemito pôsobiaci panel rádia s možnosťou prehrávať hudbu zo smartfónu. O pohon sa stará zážihová "tisícdvestovka" v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Výroba oboch modelov bude prebiehať v indonézskej továrni Purwakarta a na miestnom trhu sa objaví na začiatku budúceho roka. Základné ceny oboch verzií majú začínať v prepočte pod hranicou 6 500 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY