vytisknout velikost písma Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov

Druhým modelom staronovej značky Datsun sa stáva sedemmiestne kompaktné MPV s názvom GO +.
Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov
Zoznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogaléria

Už tento rok v marci sme vás informovali o zámere koncernu Nissan vzkriesiť meno Datsun, pod ktorým svojho času predával svoje vozidlá na väčšine exportných trhov. A to sa aj stalo. Prvým modelom sa stal Datsun GO, ktorý si svoju výstavnú premiéru odbil na konci augusta v Jakarte. Teraz prichádza z typu GO odvodená novinka GO+, ktorá po vzore nepatrne väčšej Dacie Lodgy prináša priestrannejšiu karosériu schopnú usadiť až sedem cestujúcich.

Datsun MPV prev (1).jpgDatsun MPV prev (3).jpgDatsun MPV prev (7).jpg
Datsun MPV prev (8).jpgDatsun MPV prev (12).jpgDatsun MPV prev (13).jpg
Datsun GO+ ako druhý model znovuzrodenej značky

Zatiaľ sú obe verzie modelu GO určené výhradne pre Indonéziu, avšak v dohľadnej dobe by sa mali objaviť aj na ďalších exportných trhoch ako alternatíva práve k značke Dacia, s ktorou Renault oslavuje úspechy hlavne na trhoch rozvojových krajín. Datsun GO+ je kompaktné MPV so sedením 5+2, takže podobne ako napríklad pri novom modeli Fiat 500L Living sú sedadlá v treťom rade brána skôr núdzová.

Nový Datsun GO+ má celú prednú časť karosérie až po stĺpiky B rovnakú ako kompakt Datsun GO, nadväzujú potom zmenené zadné dvere, predĺžená strecha a ďalších pár okien. Rázvor náprav zostal, možno prekvapivo, na nezmenenej hodnote 2 450 mm, novinka je 3 995 mm dlhá (+ 210 mm), len 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, čo sú hodnoty zhodné s Datsun GO.

Datsun MPV prev (19).jpgDatsun MPV prev (17).jpgDatsun MPV prev (18).jpgDatsun MPV prev (16).jpgDatsun MPV prev (20).jpgDatsun MPV prev (22).jpg
Zadný rad sedadiel je braná skôr núdzová

Tiež motory a výbava sú prakticky rovnaké ako pri menšej verzii Datsun GO, takže sa zákazníci môžu tešiť aj na zemito pôsobiaci panel rádia s možnosťou prehrávať hudbu zo smartfónu. O pohon sa stará zážihová "tisícdvestovka" v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Výroba oboch modelov bude prebiehať v indonézskej továrni Purwakarta a na miestnom trhu sa objaví na začiatku budúceho roka. Základné ceny oboch verzií majú začínať v prepočte pod hranicou 6 500 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY