vytisknout velikost písma Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov

Druhým modelom staronovej značky Datsun sa stáva sedemmiestne kompaktné MPV s názvom GO +.
Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov
Zoznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogaléria

Už tento rok v marci sme vás informovali o zámere koncernu Nissan vzkriesiť meno Datsun, pod ktorým svojho času predával svoje vozidlá na väčšine exportných trhov. A to sa aj stalo. Prvým modelom sa stal Datsun GO, ktorý si svoju výstavnú premiéru odbil na konci augusta v Jakarte. Teraz prichádza z typu GO odvodená novinka GO+, ktorá po vzore nepatrne väčšej Dacie Lodgy prináša priestrannejšiu karosériu schopnú usadiť až sedem cestujúcich.

Datsun MPV prev (1).jpgDatsun MPV prev (3).jpgDatsun MPV prev (7).jpg
Datsun MPV prev (8).jpgDatsun MPV prev (12).jpgDatsun MPV prev (13).jpg
Datsun GO+ ako druhý model znovuzrodenej značky

Zatiaľ sú obe verzie modelu GO určené výhradne pre Indonéziu, avšak v dohľadnej dobe by sa mali objaviť aj na ďalších exportných trhoch ako alternatíva práve k značke Dacia, s ktorou Renault oslavuje úspechy hlavne na trhoch rozvojových krajín. Datsun GO+ je kompaktné MPV so sedením 5+2, takže podobne ako napríklad pri novom modeli Fiat 500L Living sú sedadlá v treťom rade brána skôr núdzová.

Nový Datsun GO+ má celú prednú časť karosérie až po stĺpiky B rovnakú ako kompakt Datsun GO, nadväzujú potom zmenené zadné dvere, predĺžená strecha a ďalších pár okien. Rázvor náprav zostal, možno prekvapivo, na nezmenenej hodnote 2 450 mm, novinka je 3 995 mm dlhá (+ 210 mm), len 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, čo sú hodnoty zhodné s Datsun GO.

Datsun MPV prev (19).jpgDatsun MPV prev (17).jpgDatsun MPV prev (18).jpgDatsun MPV prev (16).jpgDatsun MPV prev (20).jpgDatsun MPV prev (22).jpg
Zadný rad sedadiel je braná skôr núdzová

Tiež motory a výbava sú prakticky rovnaké ako pri menšej verzii Datsun GO, takže sa zákazníci môžu tešiť aj na zemito pôsobiaci panel rádia s možnosťou prehrávať hudbu zo smartfónu. O pohon sa stará zážihová "tisícdvestovka" v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Výroba oboch modelov bude prebiehať v indonézskej továrni Purwakarta a na miestnom trhu sa objaví na začiatku budúceho roka. Základné ceny oboch verzií majú začínať v prepočte pod hranicou 6 500 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY