vytisknout velikost písma Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov

Druhým modelom staronovej značky Datsun sa stáva sedemmiestne kompaktné MPV s názvom GO +.
Datsun GO + MPV: veľa krásy nezdedil, ale zvezie sedem pasažierov
Zoznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogaléria

Už tento rok v marci sme vás informovali o zámere koncernu Nissan vzkriesiť meno Datsun, pod ktorým svojho času predával svoje vozidlá na väčšine exportných trhov. A to sa aj stalo. Prvým modelom sa stal Datsun GO, ktorý si svoju výstavnú premiéru odbil na konci augusta v Jakarte. Teraz prichádza z typu GO odvodená novinka GO+, ktorá po vzore nepatrne väčšej Dacie Lodgy prináša priestrannejšiu karosériu schopnú usadiť až sedem cestujúcich.

Datsun MPV prev (1).jpgDatsun MPV prev (3).jpgDatsun MPV prev (7).jpg
Datsun MPV prev (8).jpgDatsun MPV prev (12).jpgDatsun MPV prev (13).jpg
Datsun GO+ ako druhý model znovuzrodenej značky

Zatiaľ sú obe verzie modelu GO určené výhradne pre Indonéziu, avšak v dohľadnej dobe by sa mali objaviť aj na ďalších exportných trhoch ako alternatíva práve k značke Dacia, s ktorou Renault oslavuje úspechy hlavne na trhoch rozvojových krajín. Datsun GO+ je kompaktné MPV so sedením 5+2, takže podobne ako napríklad pri novom modeli Fiat 500L Living sú sedadlá v treťom rade brána skôr núdzová.

Nový Datsun GO+ má celú prednú časť karosérie až po stĺpiky B rovnakú ako kompakt Datsun GO, nadväzujú potom zmenené zadné dvere, predĺžená strecha a ďalších pár okien. Rázvor náprav zostal, možno prekvapivo, na nezmenenej hodnote 2 450 mm, novinka je 3 995 mm dlhá (+ 210 mm), len 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, čo sú hodnoty zhodné s Datsun GO.

Datsun MPV prev (19).jpgDatsun MPV prev (17).jpgDatsun MPV prev (18).jpgDatsun MPV prev (16).jpgDatsun MPV prev (20).jpgDatsun MPV prev (22).jpg
Zadný rad sedadiel je braná skôr núdzová

Tiež motory a výbava sú prakticky rovnaké ako pri menšej verzii Datsun GO, takže sa zákazníci môžu tešiť aj na zemito pôsobiaci panel rádia s možnosťou prehrávať hudbu zo smartfónu. O pohon sa stará zážihová "tisícdvestovka" v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Výroba oboch modelov bude prebiehať v indonézskej továrni Purwakarta a na miestnom trhu sa objaví na začiatku budúceho roka. Základné ceny oboch verzií majú začínať v prepočte pod hranicou 6 500 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY