vytisknout velikost písma Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Indické Suzuki Swift a znovuzrodená automobilka Datsun prezentovaná modelom Go majú za sebou nárazové testy usporiadané pod taktovkou Global NCAP. Autá boli vyslané proti bariére podľa bežných štandardov, teda v rýchlosti 64 km/h s presadením 40%. Výsledok si ani jeden model za rámček nedá. Dôvod je veľmi prostý, pretože ani Maruti Swift, ani Datsun Go vo svojich výsledkoch nemajú zapísanú žiadnu hviezdu. 

Zaujímavá situácia je predovšetkým v Maruti Swift. Testom prešli dva exempláre. Obaja síce pochádza z indickej produkcie, jeden ale bol určený pre indický trh, druhým bola verzia exportovaná na juhoamerické trhy. Rozdiel je v tom, že indickí zákazníci nemajú v základnej výbave ABS a hlavne airbagy. 

Nie je preto žiadne prekvapenie, že indický Swift dostal nula hviezd, zatiaľ čo ten juhoamerický dostal hviezdy tri. Aj tak má tento test ešte jeden zaujímavý rozmer. Euro NCAP otestovalo Swift vyrobený v Maďarsku s päťhviezdičkovým výsledkom. Dôvodom nie sú len airbagy, ale oveľa odolnejšie karosérie európskej verzie. 

Datsun Go potom proste a jednoducho prepadol, čo najlepšie dokumentuje priložené video.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY