vytisknout velikost písma Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Indické Suzuki Swift a znovuzrodená automobilka Datsun prezentovaná modelom Go majú za sebou nárazové testy usporiadané pod taktovkou Global NCAP. Autá boli vyslané proti bariére podľa bežných štandardov, teda v rýchlosti 64 km/h s presadením 40%. Výsledok si ani jeden model za rámček nedá. Dôvod je veľmi prostý, pretože ani Maruti Swift, ani Datsun Go vo svojich výsledkoch nemajú zapísanú žiadnu hviezdu. 

Zaujímavá situácia je predovšetkým v Maruti Swift. Testom prešli dva exempláre. Obaja síce pochádza z indickej produkcie, jeden ale bol určený pre indický trh, druhým bola verzia exportovaná na juhoamerické trhy. Rozdiel je v tom, že indickí zákazníci nemajú v základnej výbave ABS a hlavne airbagy. 

Nie je preto žiadne prekvapenie, že indický Swift dostal nula hviezd, zatiaľ čo ten juhoamerický dostal hviezdy tri. Aj tak má tento test ešte jeden zaujímavý rozmer. Euro NCAP otestovalo Swift vyrobený v Maďarsku s päťhviezdičkovým výsledkom. Dôvodom nie sú len airbagy, ale oveľa odolnejšie karosérie európskej verzie. 

Datsun Go potom proste a jednoducho prepadol, čo najlepšie dokumentuje priložené video.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY