vytisknout velikost písma Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Indické Suzuki Swift a znovuzrodená automobilka Datsun prezentovaná modelom Go majú za sebou nárazové testy usporiadané pod taktovkou Global NCAP. Autá boli vyslané proti bariére podľa bežných štandardov, teda v rýchlosti 64 km/h s presadením 40%. Výsledok si ani jeden model za rámček nedá. Dôvod je veľmi prostý, pretože ani Maruti Swift, ani Datsun Go vo svojich výsledkoch nemajú zapísanú žiadnu hviezdu. 

Zaujímavá situácia je predovšetkým v Maruti Swift. Testom prešli dva exempláre. Obaja síce pochádza z indickej produkcie, jeden ale bol určený pre indický trh, druhým bola verzia exportovaná na juhoamerické trhy. Rozdiel je v tom, že indickí zákazníci nemajú v základnej výbave ABS a hlavne airbagy. 

Nie je preto žiadne prekvapenie, že indický Swift dostal nula hviezd, zatiaľ čo ten juhoamerický dostal hviezdy tri. Aj tak má tento test ešte jeden zaujímavý rozmer. Euro NCAP otestovalo Swift vyrobený v Maďarsku s päťhviezdičkovým výsledkom. Dôvodom nie sú len airbagy, ale oveľa odolnejšie karosérie európskej verzie. 

Datsun Go potom proste a jednoducho prepadol, čo najlepšie dokumentuje priložené video.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY