vytisknout velikost písma Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Datsun a Swift majú za sebou nárazový test s výsledkom 0 hviezd

Indické Suzuki Swift a znovuzrodená automobilka Datsun prezentovaná modelom Go majú za sebou nárazové testy usporiadané pod taktovkou Global NCAP. Autá boli vyslané proti bariére podľa bežných štandardov, teda v rýchlosti 64 km/h s presadením 40%. Výsledok si ani jeden model za rámček nedá. Dôvod je veľmi prostý, pretože ani Maruti Swift, ani Datsun Go vo svojich výsledkoch nemajú zapísanú žiadnu hviezdu. 

Zaujímavá situácia je predovšetkým v Maruti Swift. Testom prešli dva exempláre. Obaja síce pochádza z indickej produkcie, jeden ale bol určený pre indický trh, druhým bola verzia exportovaná na juhoamerické trhy. Rozdiel je v tom, že indickí zákazníci nemajú v základnej výbave ABS a hlavne airbagy. 

Nie je preto žiadne prekvapenie, že indický Swift dostal nula hviezd, zatiaľ čo ten juhoamerický dostal hviezdy tri. Aj tak má tento test ešte jeden zaujímavý rozmer. Euro NCAP otestovalo Swift vyrobený v Maďarsku s päťhviezdičkovým výsledkom. Dôvodom nie sú len airbagy, ale oveľa odolnejšie karosérie európskej verzie. 

Datsun Go potom proste a jednoducho prepadol, čo najlepšie dokumentuje priložené video.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY