vytisknout velikost písma DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Holandský DAT vyrába výrazne modifikovanú Toyotu Land Cruiser. Pokiaľ práve neholdujete vlne retro, iste oceníte aspoň obojživelnú povahu tohto vozidla...
DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Toyota Land Cruiser sa za posledných šesť dekád stala skutočnou legendou medzi terénnymi automobilmi, pričom aktuálny Land Cruiser bol predstavený na konci minulého leta. Hoci sa vo svojich posledných generáciách posúva skôr k luxusnému cestovateľstvu, stále zostáva všestranným a rešpektovaným hráčom. Holandská spoločnosť DAT (Dutch Amfibious Transport) sa teraz vracia k odkazu pôvodného FJ40, avšak v špecifickej aplikácii umožňujúcej pohyb nielen po súši, ale aj vodou.

DAT Amphicruiser 03.jpgDAT Amphicruiser 10.jpgDAT Amphicruiser 05.jpgDAT Amphicruiser 06.jpgDAT Amphicruiser 07.jpgDAT Amphicruiser 09.jpg
DAT Amphicruiser je moderným obojživelným automobilom modernej konštrukcie

O pohon modelu DAT Amphicruiser sa na súši stará radový šesťvalec Toyota s objemom 4,2 l prenášajúci svoj ​​krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vo vode potom prichádza k slovu tryska v zadnej časti vozidla, Amphicruiser tam dosiahne rýchlosť až 13 km/h a možno ho pritom riadiť volantom. DAT Amphicruiser má špeciálnu karosériu z nerezovej ocele, ktorá síce čiastočne vychádza z mechanických skupín Land Cruisera, ale jej spodok z pochopiteľných dôvodov pripomína skôr loď ako auto.

DAT Amphicruiser 01.jpgDAT Amphicruiser 13.jpgDAT Amphicruiser 14.jpg

Už z týchto poznámok je jasné, že táto stavba nebude nijako lacná. Malosériová výroba vozidiel DAT Amphicruiser bola údajne zahájená už na konci minulého roka, pričom ceny v prepočte začínajú niekde na 130 tisícoch eur. DAT ponúka celú škálu verzií a účelových nadstavieb, no je možné predpokladať, že za tieto ceny ich vozidlá zostanú pre väčšinu prípadných záujemcov len zbožným prianím...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY