vytisknout velikost písma DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Holandský DAT vyrába výrazne modifikovanú Toyotu Land Cruiser. Pokiaľ práve neholdujete vlne retro, iste oceníte aspoň obojživelnú povahu tohto vozidla...
DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Toyota Land Cruiser sa za posledných šesť dekád stala skutočnou legendou medzi terénnymi automobilmi, pričom aktuálny Land Cruiser bol predstavený na konci minulého leta. Hoci sa vo svojich posledných generáciách posúva skôr k luxusnému cestovateľstvu, stále zostáva všestranným a rešpektovaným hráčom. Holandská spoločnosť DAT (Dutch Amfibious Transport) sa teraz vracia k odkazu pôvodného FJ40, avšak v špecifickej aplikácii umožňujúcej pohyb nielen po súši, ale aj vodou.

DAT Amphicruiser 03.jpgDAT Amphicruiser 10.jpgDAT Amphicruiser 05.jpgDAT Amphicruiser 06.jpgDAT Amphicruiser 07.jpgDAT Amphicruiser 09.jpg
DAT Amphicruiser je moderným obojživelným automobilom modernej konštrukcie

O pohon modelu DAT Amphicruiser sa na súši stará radový šesťvalec Toyota s objemom 4,2 l prenášajúci svoj ​​krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vo vode potom prichádza k slovu tryska v zadnej časti vozidla, Amphicruiser tam dosiahne rýchlosť až 13 km/h a možno ho pritom riadiť volantom. DAT Amphicruiser má špeciálnu karosériu z nerezovej ocele, ktorá síce čiastočne vychádza z mechanických skupín Land Cruisera, ale jej spodok z pochopiteľných dôvodov pripomína skôr loď ako auto.

DAT Amphicruiser 01.jpgDAT Amphicruiser 13.jpgDAT Amphicruiser 14.jpg

Už z týchto poznámok je jasné, že táto stavba nebude nijako lacná. Malosériová výroba vozidiel DAT Amphicruiser bola údajne zahájená už na konci minulého roka, pričom ceny v prepočte začínajú niekde na 130 tisícoch eur. DAT ponúka celú škálu verzií a účelových nadstavieb, no je možné predpokladať, že za tieto ceny ich vozidlá zostanú pre väčšinu prípadných záujemcov len zbožným prianím...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY