vytisknout velikost písma DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Holandský DAT vyrába výrazne modifikovanú Toyotu Land Cruiser. Pokiaľ práve neholdujete vlne retro, iste oceníte aspoň obojživelnú povahu tohto vozidla...
DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Toyota Land Cruiser sa za posledných šesť dekád stala skutočnou legendou medzi terénnymi automobilmi, pričom aktuálny Land Cruiser bol predstavený na konci minulého leta. Hoci sa vo svojich posledných generáciách posúva skôr k luxusnému cestovateľstvu, stále zostáva všestranným a rešpektovaným hráčom. Holandská spoločnosť DAT (Dutch Amfibious Transport) sa teraz vracia k odkazu pôvodného FJ40, avšak v špecifickej aplikácii umožňujúcej pohyb nielen po súši, ale aj vodou.

DAT Amphicruiser 03.jpgDAT Amphicruiser 10.jpgDAT Amphicruiser 05.jpgDAT Amphicruiser 06.jpgDAT Amphicruiser 07.jpgDAT Amphicruiser 09.jpg
DAT Amphicruiser je moderným obojživelným automobilom modernej konštrukcie

O pohon modelu DAT Amphicruiser sa na súši stará radový šesťvalec Toyota s objemom 4,2 l prenášajúci svoj ​​krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vo vode potom prichádza k slovu tryska v zadnej časti vozidla, Amphicruiser tam dosiahne rýchlosť až 13 km/h a možno ho pritom riadiť volantom. DAT Amphicruiser má špeciálnu karosériu z nerezovej ocele, ktorá síce čiastočne vychádza z mechanických skupín Land Cruisera, ale jej spodok z pochopiteľných dôvodov pripomína skôr loď ako auto.

DAT Amphicruiser 01.jpgDAT Amphicruiser 13.jpgDAT Amphicruiser 14.jpg

Už z týchto poznámok je jasné, že táto stavba nebude nijako lacná. Malosériová výroba vozidiel DAT Amphicruiser bola údajne zahájená už na konci minulého roka, pričom ceny v prepočte začínajú niekde na 130 tisícoch eur. DAT ponúka celú škálu verzií a účelových nadstavieb, no je možné predpokladať, že za tieto ceny ich vozidlá zostanú pre väčšinu prípadných záujemcov len zbožným prianím...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY