vytisknout velikost písma DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Holandský DAT vyrába výrazne modifikovanú Toyotu Land Cruiser. Pokiaľ práve neholdujete vlne retro, iste oceníte aspoň obojživelnú povahu tohto vozidla...
DAT Amphicruiser je návratom k Toyote FJ40, ale vody sa nebojí

Toyota Land Cruiser sa za posledných šesť dekád stala skutočnou legendou medzi terénnymi automobilmi, pričom aktuálny Land Cruiser bol predstavený na konci minulého leta. Hoci sa vo svojich posledných generáciách posúva skôr k luxusnému cestovateľstvu, stále zostáva všestranným a rešpektovaným hráčom. Holandská spoločnosť DAT (Dutch Amfibious Transport) sa teraz vracia k odkazu pôvodného FJ40, avšak v špecifickej aplikácii umožňujúcej pohyb nielen po súši, ale aj vodou.

DAT Amphicruiser 03.jpgDAT Amphicruiser 10.jpgDAT Amphicruiser 05.jpgDAT Amphicruiser 06.jpgDAT Amphicruiser 07.jpgDAT Amphicruiser 09.jpg
DAT Amphicruiser je moderným obojživelným automobilom modernej konštrukcie

O pohon modelu DAT Amphicruiser sa na súši stará radový šesťvalec Toyota s objemom 4,2 l prenášajúci svoj ​​krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Vo vode potom prichádza k slovu tryska v zadnej časti vozidla, Amphicruiser tam dosiahne rýchlosť až 13 km/h a možno ho pritom riadiť volantom. DAT Amphicruiser má špeciálnu karosériu z nerezovej ocele, ktorá síce čiastočne vychádza z mechanických skupín Land Cruisera, ale jej spodok z pochopiteľných dôvodov pripomína skôr loď ako auto.

DAT Amphicruiser 01.jpgDAT Amphicruiser 13.jpgDAT Amphicruiser 14.jpg

Už z týchto poznámok je jasné, že táto stavba nebude nijako lacná. Malosériová výroba vozidiel DAT Amphicruiser bola údajne zahájená už na konci minulého roka, pričom ceny v prepočte začínajú niekde na 130 tisícoch eur. DAT ponúka celú škálu verzií a účelových nadstavieb, no je možné predpokladať, že za tieto ceny ich vozidlá zostanú pre väčšinu prípadných záujemcov len zbožným prianím...

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY