vytisknout velikost písma Ďalšie dva milióny áut musia do servisov kvôli airbagom

Ďalšie dva milióny áut musia do servisov kvôli airbagom

Poslednou dobou sa rieši gigantická zvolávacia akcia ohľadom chybných airbagov Takato, ktoré pri aktivácii vystrelia do kabíny malé kovové a plastové úlomky. Nová zvolávacia akcia sa netýka mechaniky, ale elektroniky od dodávateľa TWR.

Akcia dopadne na viac ako 2,1 milióna áut najčastejšie vyrobených na začiatku nového tisícročia. Elektronický modul totiž v niektorých prípadoch zle vyhodnotí vstupné dáta a airbag aktivuje, bez toho aby došlo k nehode. Americký úrad pre bezpečnosť v doprave NHTSA má hlásených už štyridsať takýchto prípadov.

Do servisov tak musia majitelia vozidiel Acura MDX, Dodge Viper, Jeep Grand Cherokee, Honda Odyssey, Pontiac Vibe, Toyota Corolla, Toyota Matrix a Toyota Avalon. Hoci sa jedná hlavne o vozidlá na americkom trhu, napríklad postihnutý Jeep Grand Cherokee je hojne zastúpený aj v Európe.

Zhruba milión z príslušných áut už bolo v servise kvôli chybným airbagom Takto, ide predovšetkým o Hondy a Toyoty. Tieto autá tak musia k oprave ešte raz.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY